w

Życzysz mi zdrowia?

Porozmawiaj ze mną!

Polacy rozmawiając z bliskimi o zdrowiu, najczęściej mówią o sezonowych infekcjach (34%) oraz chorobach serca (27%)[1]. Tymczasem dotykający ponad 3 miliony Polek[2] problem NTM (nietrzymania moczu) jest poruszany w rozmowach zaledwie przez 6% osób – pokazuje raport zrealizowany na zlecenie kampanii “CoreWellness – wewnętrzna siła”. Dlaczego nie jesteśmy otwarci na rozmowę o wszystkich dolegliwościach i omawiamy tylko te wybrane?

Zdaniem gerontologa prof. Barbary Szatur – Jaworskiej, eksperta kampanii “CoreWellness – wewnętrzna siła”: Polacy rozmawiają o dolegliwościach, które ich zdaniem dotyczą dużej grupy osób. Niechętnie mówią o przypadłościach krępujących lub związanych ze sferą intymną. Np. osoby z NTM mogą pomijać temat tej właśnie dolegliwości kierowani obawą przed postrzeganiem ich inaczej niż do tej pory lub niechęcią do sprawiania krewnym dodatkowych problemów. Ich bliscy mogą z kolei obawiać się, że nie spełnią oczekiwań i nie będą potrafili taktownie i skutecznie pomóc. Pamiętajmy, że nie musimy mieć w głowie od razu gotowego rozwiązania – już samo okazanie zainteresowania i wysłuchanie będą bardzo ważne. Rozmowa może też być punktem wyjścia do udzielenia konkretnych wskazówek, jak poradzić sobie z dolegliwością. Obie strony dialogu powinna ośmielać świadomość, że nietrzymanie moczu jest problemem naprawdę wielu osób.

Spędź ze mną czas!

Co trzeci Polak spędzając czas z bliskimi ze starszego pokolenia najchętniej wybiera wspólne oglądanie telewizji, a więcej niż co czwarty (28%) – aktywność fizyczną – pokazuje badanie zrealizowane w ramach kampanii “CoreWellness – wewnętrzna siła”.

Spędzanie wolnego czasu z bliskimi jest bardzo ważne w budowaniu więzi rodzinnych, ale może również służyć zdrowiu. Zaplanuj wspólną aktywność, np. ćwiczenie mięśni dna miednicy. Możecie je wykonywać zarówno w domu, jak i na świeżym powietrzu. Pomysłu i inspiracji dostarczy Wam bezpłatna płyta DVD, którą możecie zamówić w ramach kampanii “CoreWellness – wewnętrzna siła”. Jak to zrobić? Wypełniając formularz na stronie www.corewellness.pl lub www.TENA.pl albo dzwoniąc pod numer bezpłatnej infolinii TENA 800 60 66 68 (czynna pn.- pt. w godz. 8.30 – 17.30).

Pomóż mi!

28% Polaków w przypadku zdiagnozowania u nich wstydliwej dolegliwości, np. NTM, oczekiwałoby od bliskich pomocy w dotarciu do lekarza specjalisty – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki TENA. Dlatego, zanim rozpoczniesz rozmowę, sprawdź dostępność ginekologa lub urologa w Twojej miejscowości i w razie potrzeby, skieruj do nich bliską osobę.

Przed wizytą w gabinecie warto, aby panie przygotowały sobie listę pytań, które chcą mi zadać. To bardzo pomaga przeprowadzić wywiad, poznać istotę problemu, postawić diagnozę i zalecić najlepsze możliwe rozwiązanie – mówi prof. Włodzimierz Baranowski, ginekolog, ekspert kampanii “CoreWellness – wewnętrzna siła”.

Po dodatkowe informacje związane z NTM możesz zajrzeć również na www.corewellness.pl oraz www.TENA.pl. Znajdziesz tam wskazówki jak radzić sobie z dolegliwością, zapoznasz się z opinią ekspertów, a także będziesz mógł zamówić bezpłatne materiały edukacyjne i próbki produktów.

Celem kampanii „CoreWellness – wewnętrzna siła” jest edukowanie społeczeństwa na temat możliwości prowadzenia aktywnego trybu życia przez osoby dotknięte problemem nietrzymania moczu, obalenie mitów na temat nietrzymania moczu jako dolegliwości osób starszych i schorowanych oraz zachęcenie kobiet do poruszania tego tematu podczas rozmowy ze swoim lekarzem.


Dodatkowe informacje: W Polsce nietrzymanie moczu dotyka ok. 3 mln kobiet[3]. Wysiłkowe nietrzymanie moczu to niekontrolowany wyciek moczu w trakcie czynności związanych z napinaniem mięśni brzucha (kaszel, kichanie, taniec, ćwiczenia fizyczne). Jedną z jego przyczyn może być osłabienie mięśni dna miednicy. Problem ten w znacznym stopniu dotyka kobiety w okresie menopauzy oraz po przebytej ciąży. Naglące nietrzymanie moczu to objaw pęcherza nadreaktywnego. Pojawia się, gdy występuje parcie naglące na mocz. Może być spowodowane nadwrażliwością pęcherza lub zaburzeniami w unerwieniu pęcherza.


Patronat nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Urologiczne i Polskie Towarzystwo Ginekologiczne. Organizatorem kampanii jest firma SCA Hygiene Products, producent marki TENA. Partnerem akcji jest Stowarzyszenie Osób z NTM „UroConti”.

Więcej informacji: www.corewellness.pl, www.TENA.pl


[1] Ogólnopolskie badanie „Międzypokoleniowe rozmowy Polaków” przeprowadzone w styczniu 2012 r. przez TNS OBOP na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 35+. Badanie zrealizowano na zlecenie marki TENA, inicjatora ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „CoreWellness – wewnętrzna siła”.

[2] U.S. Census Bureau, International Data Base.

[3] U.S. Census Bureau, International Data Base.

Avatar photo

Napisane przez On Board PR ECCO

Dzieci z Długopola doświadczają świata

Daj się złapać w sieci i wygraj nagrody