w

Wideokomunikacja wewnętrzna u energetycznego giganta

Fortum Power and Heat Polska Sp. z o.o to polski oddział fińskiego giganta energetycznego. Obecnie w Polsce znajduje się osiem oddziałów firmy, w których pracuje ok. 1 100 osób. W firmie ochrona środowiska jest wytyczną również dla osób zajmujących się komunikacją wewnętrzną. „Ograniczyliśmy liczbę wydawnictw papierowych” – mówi Magdalena Jarząbek, specjalista ds. komunikacji w Fortum Power and Heat Polska Sp. z o.o. „To najbardziej oczywista z form. Ponadto, do listy celów na kolejne lata wpisano redukcję emisji CO², m.in. poprzez ograniczenie służbowych podróży lotniczych oraz ustalenie limitów emisji dla służbowych samochodów – dlatego zastosowanie technologii wideo doskonale wpisuje się w nasze plany” – dodaje. W całej korporacji Fortum regularnie są organizowane spotkania pracowników danego kraju z prezesem całej firmy, jest to tzw. Fortum Dialogue. Początkowo do organizacji takich spotkań rozważano zastosowanie systemu wideokonferencji, ale ze względu na liczne ograniczenia (słaba widoczność, możliwość połączenia jedynie z czterema lokalizacjami na raz itp.) zrezygnowano z tej metody.

Nowoczesna platforma Livingmedia
Ostatecznie Fortum Polska – wzorując się na doświadczeniach fińskiej spółki-matki  – zdecydowało się wdrożyć w Polsce platformę do komunikacji wideo. Wybór padł na polską firmę, której autorską platformę Livingmedia zastosowano podczas ostatniego Fortum Dialogue. „Pierwszą transmisję przeprowadzono z Wrocławia do wszystkich polskich lokalizacji. Pracownikom transmisja online podoba się zdecydowanie bardziej niż wideokonferencja. Wskazują na lepszą jakość transmisji (wyraźniej widać prezesa) oraz możliwość jednoczesnego oglądania prelegenta i slajdów.” – mówi Jarząbek. Zaletą nowego narzędzia jest także możliwość umieszczenia zapisu ze spotkania na stronie internetowej – w ten sposób nieobecni zawsze mogą odtworzyć całość rozmowy w dowolnym momencie. Dodatkowym atutem takiego spotkania jest bezpieczeństwo – specjalnie dedykowana strona spotkania, dostępna po zalogowaniu zapewnia poufność rozmowy i bezpieczeństwo informacji firmowych.

Szerokie zastosowanie platformy
Transmisje online wykorzystywane są w przedsiębiorstwach na różnych płaszczyznach – do relacji inwestorskich, komunikacji wewnętrznej, w obszarze HR, w marketingu i sprzedaży. „W Polsce zastosowaliśmy taką metodę po raz pierwszy. Jesteśmy zadowoleni z efektów. Zdecydowaliśmy się na stałe wprowadzić technologię webcastingu do komunikacji z pracownikami” – podsumowuje Magdalena Jarząbek.   

Pełny opis wdrożenia można znaleźć na stronie firmy Livingmedia, pod adresem: http://www.livingmedia.pl

*     *     *
O firmie Livingmedia Sp. z o.o.

Livingmedia sp. z o.o. oferuje innowacyjne i kompleksowe rozwiązania w obszarze webcastingu: od rejestracji i obsługi technicznej konkretnych transmisji live oraz eventów wideo, poprzez udostępnienie konsoli umożliwiającej obsługę całokształtu komunikacji wideo w firmie, po tworzenie dedykowanych rozwiązań. Rozwiązania Livingmedia wykorzystywane są przez firmy i korporacje do transmisji online (live i VoD) m.in. konferencji prasowych, spotkań zarządów, WZA, szkoleń czy prezentacji. Livingmedia to także wsparcie techniczne, szkolenia pracowników oraz zaawansowane wdrożenia.

Firma Livingmedia została uhonorowana tytułem Lidera Przedsiębiorczości 2010.

Więcej o usłudze: http://platforma.livingmedia.pl/live/090824001/
Więcej o platformie: http://www.livingmedia.pl/
Blog firmowy: http://blog.livingmedia.pl

O firmie Fortum

Fortum jest wiodącą spółką energetyczną, działającą w Skandynawii, Finlandii, Rosji oraz w krajach nadbałtyckich. Nasza działalność obejmuje produkcję, dystrybucję oraz sprzedaż energii elektrycznej i cieplnej oraz zarządzanie elektrowniami. Nasza wizją jest zbudowanie pozycji wzorcowego przedsiębiorstwa energetycznego, dla którego zrównoważony rozwój jest priorytetem.

Więcej o firmie: http://www.fortum.pl/

Kontakt dla mediów:
studio PRowokacja Agencja Public Relations
[email protected]
tel. 42 209 17 45

 

Napisane przez studio Prowokacja

Dwa miesiące zamiast dwóch lat: dlaczego polubownie opłaca się bardziej?

Ułatwić klientom prowadzenie biznesu