w , ,

Urodziny serwisu Rzecznikprasowy.pl

Rok po powstaniu serwisu rzecznikprasowy.pl o jego historii, planach i rozwoju rozmawiamy z Marcinem Sobczykiem, redaktorem naczelnym.

Czy nazwa serwisu uzależniona była od dostępności domeny internetowej?

Chcieliśmy podkreślić nią fakt, że autorami tekstów nie są osoby przypadkowe. I tak padło na wolną domenę rzecznikprasowy.pl. Serwis tworzą rzecznicy, biura prasowe, agencje PR i eksperci. Nie ma tu miejsca na przypadkowe SEO produkowane przez prywatne strony internetowe i blogi. To dlatego zdobyta z rynku wtórnego domena informacjeprasowe.pl nie jest domeną główną. W przyszłości pozwolimy w jej obrębie na publikacje tekstów wszystkim autorom. Rzecznikprasowy.pl konsekwentnie będzie promował zweryfikowanych rzeczników reprezentujących firmy i instytucje.

Tracąc przy tym dziesiątki tekstów…

Nie chodzi o ilość. Dziennikarz musi wiedzieć, że za tekstem stoi poważna instytucja, odpowiedzialna za każde słowo. To dlatego wiele próśb o rejestrację jest odrzucanych. Inną sprawą jest przydatność samego tekstu, ale nie każdy temat, produkt czy usługa muszą być chwytliwie opisane. Wiele tekstów znajduje swoje miejsce w serwisach branżowych. Inne są inspiracją do napisania własnego tekstu, zaproszeniem do kontaktu lub odwiedzenia miejsca targów czy organizowanej imprezy.

Skąd pomysł na kolejny serwis publikujący treści dla mediów?

Serwis stworzyła grupa dziennikarzy posiadających wieloletnie doświadczenie w pracy w telewizjach ogólnopolskich, prasie i Internecie. Korzystaliśmy dotąd z ponad kilkunastu różnych serwisów. Chcieliśmy stworzyć jedno wartościowe miejsce, serwis, któremu uda się skupić tych wszystkich rozsianych po wielu domenach autorów. Wiele pracy jeszcze przed nami, ale kolejne usługi powinny pomóc nam w osiągnięciu tego celu, bo serwis jest solidnym produktem, wyróżnionym kilka miesięcy po starcie przez dziennikarzy tygodnika Wprost.

Co wyróżnia serwis rzecznikprasowy.pl od innych serwisów?

Od płatnych tym, że jest bezpłatny i w niedługim czasie będzie oferował więcej usług od nich. A od bezpłatnych tym, że gwarantujemy profesjonalną obsługę i pomoc konsultanta, nielimitowaną możliwość dodawania załączników (.doc, .pdf, .txt, .flv, .avi, .jpg), konsekwencję w budowaniu społeczności obu grup zawodowych oraz czytelny, newsowy sposób prezentowania treści. Wprowadziliśmy edycję tekstów po ich opublikowaniu oraz możliwość zarządzania widocznością załączników i komentarzy. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że nie wymagamy podawania nazwy serwisu w przedrukach, wyznając zasadę, że siłą serwisu rzecznikprasowy.pl nie ma być liczba prowadzonych do niego linków, ale liczba publikacji zewnętrznych.

Jakich usług płatnych można się spodziewać?

Przetestowaliśmy z powodzeniem w ubiegłym miesiącu system płatnych komunikatów VIP, dodawanych w imieniu rzeczników przez naszą redakcję i to na dziś jedyna płatna usługa. Samodzielne dodawanie komunikatów w obecnej formie jest, było i będzie bezpłatne i nielimtowane. Inne płatne usługi będą uzupełnieniem obecnych i nie wpłyną na funkcjonalność serwisu. Planujemy zwiększyć liczbę materiałów wideo oraz obsługę wideo imprez branżowych. Filmy przygotowane we współpracy z GoodYear Polska cieszyły się jak dotąd największym zainteresowaniem, wyprzedzając dwuczęściowy wywiad z Marcinem Wójcikiem z kabaretu Ani Mru-Mru. To dowód na to, że nienachalna reklama jest akceptowalna. Te usługi będziemy wykonywać odpłatnie, nie zamykając przy tym możliwości dodawania produkcji wideo stworzonych bez naszego udziału.

Jak serwis będzie się rozwijał?

Pracujemy obecnie nad kalendarzem wydarzeń oraz modułem wyróżniania najciekawszych komunikatów. W niedługim czasie planujemy rozwinąć także moduł komunikacji wewnętrznej bazujący obecnie jedynie na poczcie wewnętrznej oraz wdrożyć system monitoringu opublikowanych treści. A to nie wszystko. Chcemy stworzyć funkcjonalną i skuteczną platformę.

Czego życzyć serwisowi?

Przed naszymi życzeniami należą się podziękowania rzecznikom, ekspertom, biurom prasowym, agencjom PR i dziennikarzom. To oni tworzą serwis. Bardzo dziękujemy! Sobie życzymy wprowadzania intuicyjnych i skutecznych narzędzi…

Avatar photo

Napisane przez rzecznikprasowy.pl

Samorządowe debaty podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2012

Czółenka – kolorowe, klasyczne… kobiece