w

Ułatwić klientom prowadzenie biznesu

Która to już wersja oprogramowania ERP wyemitowana przez SENTE?

Marek Wesołek: Od 1. grudnia ub.r. nasi klienci mogą korzystać z trzeciej wersji oprogramowania SENTE eSystem.

Jak długo nad nią pracowaliście?

M.W: Zajęło nam to ponad rok. Głównie z uwagi na spore zmiany w architekturze samego systemu i sposobie jego użytkowania. Zależało nam, by oprogramowanie dla firm naszego autorstwa było maksymalnie funkcjonalne zarówno dla obecnych, jak i przyszłych klientów.

Co wyróżnia obecny system w stosunku do jego poprzedniej wersji?

dr inż. Marcin Smereka: Zasadniczą zmianą, którą wdrożyliśmy jest rezygnacja z dotychczasowych, osobnych programów, na rzecz jednej, pełnej aplikacji. Pozwala ona zarządzać przedsiębiorstwem w obszarze logistyki, finansów i księgowości, kadr i płac, relacji z klientem, produkcji, magazynu wysokiego składu, obiegu dokumentów i workflow oraz e-commerce.

Ponadto, system zapewnia użytkownikom niespotykaną do tej pory wygodę eksploatacji, w jednym, zintegrowanym środowisku codziennej pracy. Wiele obszarów funkcjonalnych zyskało nowe moduły.

SENTE eSystem 3 wyróżnia także nowoczesny interfejs użytkownika, wzorowany na najnowszych rozwiązaniach i trendach Microsoftu. Nowatorski jest także sposób graficznego prezentowania danych, co przekłada się pozytywnie na przejrzystość i atrakcyjność analiz, a ta ma duże znaczenie dla klienta. Jestem przekonany, że zarówno obecni i nowi klienci docenią bogactwo funkcjonalności poszczególnych modułów naszej aplikacji.

Tyle funkcjonalności. Czy klienci mogą liczyć na dodatkowe korzyści?

M.W: Oczywiście. Oprócz niewątpliwych korzyści biznesowych związanych z najnowszą wersją systemu istotny jest również fakt, że nasi aktualni klienci otrzymują licencje na nowe wersje systemu w ramach abonamentu na aktualizacje. Moim zdaniem fakt, że oprogramowanie, które ma zupełnie nowe funkcjonalności, dostępne jest w cenie aktualizacji, a nie w cenie nowego produktu, stanowi olbrzymią wartość dla klienta. Wskazują na to także nasi potencjalni klienci, z którymi prowadzimy negocjacje handlowe. Przy okazji, takie rozwiązanie wyróżnia nas na tle konkurencji.

Firma nie pobiera opłat za udostępnienie klientom nowych wersji oprogramowania. Inaczej niż niektórzy dostawcy oprogramowania ERP. Dlaczego?

M.W: Powód jest prosty – bardzo zależy nam na zadowoleniu naszych klientów, płacących comiesięczny abonament, uprawniający ich do użytkowania oprogramowania. Jak już wspominałem nie wymagamy od klientów zakupu nowych licencji. Chcemy dostarczać oprogramowanie dla firm, które klient może na bieżąco aktualizować, modyfikować i rozbudowywać o kolejne funkcjonalności, co zresztą wielu naszych klientów robi, z powodzeniem dla własnego biznesu.

M.S: Dodam, że technologia, w jakiej tworzymy pozwala na rozróżnienie modyfikacji wykonywanych u klientów, od zmian wynikających z rozwoju standardowej wersji aplikacji. Umożliwia to łatwą instalację u klienta nowej wersji, w taki sposób, aby zachować indywidualne modyfikacje klienta, niejednokrotnie rozwijane i ulepszane przez wiele lat. Tradycyjne technologie nie dają takich możliwości, przez co proces uaktualnienia może być długotrwały i kosztowny.

Czy zmiany w aplikacji przekładają się także na sposób jej rozbudowy? Jak wygląda to w praktyce?

M.S: Istotnie, wraz z rezygnacją z osobnych programów, na rzecz jednej pełnej aplikacji, zmianie ulega filozofia jej rozwoju. Obecnie użytkownik po zalogowaniu się do systemu ma jednoczesny dostęp do wszystkich modułów, w ramach wykupionych licencji.

Ponadto, zmiany te wpływają pozytywnie na rozbudowę systemu o nowe moduły, która po prostu będzie wygodniejsza niż dotychczas. Klient po wykupieniu dodatkowych licencji na nowe moduły, w prosty sposób uzyskuje do nich dostęp w systemie. Wystarczy, że wgra nowy plik serializacyjny, a nowe funkcje pojawiają się automatycznie w nawigatorze i we wstążce systemu.

W którym kierunku będziecie rozwijali aplikację?

M.S: W dalszym ciągu koncentrujemy się na rozwoju interfejsu, tak by klienci jeszcze łatwiej mogli prezentować dane i samodzielnie budować zestawienia i raporty. Analizujemy pod tym względem wiodące rozwiązania informatyczne, funkcjonujące na rynkach zachodnich.

Równocześnie rozwijamy obszar WMS (ang. Warehouse Management System) o funkcje, pozwalające zautomatyzować zarządzanie towarem w magazynie. Rozbudowujemy także obszar produkcji, który chcemy przystosować do wspierania różnorodnych i niestandardowych procesów wytwórczych. Wszytko po to, aplikacja jeszcze bardziej mogła ułatwiać klientom zarządzanie ich biznesem.

W skrócie o SENTE eSystem:

system informatyczny klasy ERP/MRPII

– przeznaczony dla przedsiębiorstw różnej wielkości, m.in. handlowych, produkcyjnych i usługowych

wspomaga zarządzanie średnimi i dużymi przedsiębiorstwami

– rozwiązanie kompletne, integrujące wszystkie zasadnicze procesy w firmie

– łatwo dostosowywane do wysokich wymagań klienta, proste w obsłudze

– wspomaga zarządzanie logistyką, finansami i księgowością, kadrami i płacami, relacjami z klientem, produkcją, magazynem wysokiego składu, obiegiem dokumentów i workflow oraz e-commerce

– wyróżniony przez Microsoft w konkursie „Aplikacja Roku 2008”,

spełnia wymogi systemów bankowości internetowej Pekao SA (2011) i BRE Banku (2009), w zakresie bezpiecznego eksportu i importu przelewów oraz wyciągów bankowych

Avatar photo

Napisane przez Kaczkowski Daniel

Wideokomunikacja wewnętrzna u energetycznego giganta

Street Art 3D w Gdańsku do 29 maja