w

Sukces białostockich gimnazjalistów

W unijnym projekcie Społecznego Towarzystwa Oświatowego „Polska Prezydencja w Radzie UE w II połowie 2011” wzięło udział około 800 uczniów z 58 szkół z całej Polski, w tym Społeczne Gimnazjum nr. 8 przy ul. Fabrycznej w Białymstoku. Do krajowego etapu szkoła zgłosiła dwie grupy, z których każda zaprezentowała swój pomysł na promocję polskiej prezydencji. Wcześniej zwyciężyły one w szkolnych eliminacjach.

– Wybór wcale nie był łatwy, gdyż wszystkie pomysły były naprawdę ciekawe – mówiła bezpośrednio po szkolnych eliminacjach Justyna Zakrzewska, koordynatorka projektu w gimnazjum przy ul. Fabrycznej. – Jedna z grup przedstawiła ulotki oraz plakaty propagujące wiedzę o Unii, natomiast druga zaproponowała festyn promocyjny.

Wysoki poziom szkolnych eliminacji zaowocował w Warszawie. Pomysły białostockich gimnazjalistów dały Zespołowi Szkół STO przy ul. Fabrycznej trzecie miejsce wśród 14 finalistów konkursu.

17 czerwca uczniowie i koordynatorzy projektu wzięli udział w uroczystym wręczeniu nagród w Sejmie, a przy okazji zwiedzili gmach parlamentu.

– Bardzo się cieszymy, bo z naszej szkoły pojechało aż 10 osób – mówi Ewa Drozdowska, dyrektorka Zespołu Szkół STO przy ul. Fabrycznej w Białymstoku. – Tym bardziej, że czas dla uczestników zarezerwował także marszałek Sejmu.

Jury konkursu doceniło poziom przygotowanych prac oraz zasięg ich oddziaływania.

 – Zespoły uczniowskie dotarły z informacją bezpośrednio do co najmniej 20 tys.  odbiorców, uczestniczących w prezentacjach multimedialnych, wykładach, akcjach ulotkowych i plakatowych, konkursach, pokazach filmów, wystawach, przedstawieniach z piosenkami i skeczami, debatach itp.– wymienia  Ewa Borgosz, przewodnicząca krajowego jury. –  Trudno oszacować, ilu obywateli słuchało audycji radiowych zrealizowanych w ramach projektu, czytało lokalną prasę z artykułami uczniów, oglądało relacje z projektu w lokalnej telewizji, zaglądało na strony internetowe utworzone w tym celu, czy oglądało filmiki zamieszczone przez uczniów na popularnych portalach internetowych. Jesteśmy pod wrażeniem ich kreatywności.

Polska Prezydencja w Radzie UE w II połowie 2011”toogólnopolski konkurs, którego celem jest przekazanie uczniom, rodzicom oraz członkom społeczności lokalnej informacji na temat przejęcia przez Polskę przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej od 1 lipca 2011r, tj. polskiej prezydencji.Uczniowie, pod opieką szkolnych koordynatorów, mieli dwa miesiące na wykazanie się kreatywnością i przygotowanie własnych projektów konkursowych, posługując się dowolnymi metodami. 

Napisane przez Masz-Media

Sukces prywatnej emisji akcji Marka S.A.

Firma DCB na Gali „50 największych banków w Polsce” miesięcznika Bank