w

Stolarka budowlana wizytówką polskiej gospodarki za granicą

Spotkanie zgromadziło przedstawicieli instytucji zaangażowanych w realizację Branżowego Programu Promocji, reprezentantów czołowych polskich producentów okien i drzwi oraz dziennikarzy mediów branżowych. Wydarzenie było znakomitą okazją do zapoznania się z aktualnościami dotyczącymi programu oraz do rozmowy z osobami bezpośrednio zaangażowanymi w jego realizację – przedstawicielami Związku Polskie Okna i Drzwi, firmy Eltar i ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

Promocja na zagranicznych rynkach to działanie niezbędne w warunkach globalnej konkurencji gospodarczej. Przykładem współpracy całej branży w zakresie działań promocyjnych jest właśnie Branżowy Program Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI”. Jego znaczenie nie tylko dla producentów, ale i dla całej polskiej gospodarki, podkreślał Janusz Komurkiewicz, Prezes Związku Polskie Okna i Drzwi, wchodzącego w skład konsorcjum realizującego BPP – Branża stolarki budowlanej jest bardzo aktywna w działaniach realizowanego przez nas programu. Współpracujemy na rzecz wspólnego celu, gramy w jednej drużynie, a stawka w tej grze jest wysoka – chodzi o pozycję polskich firm i polskiej gospodarki na globalnym rynku. Razem chcemy sprawić, żeby polskie okna i drzwi były utożsamiane za granicą z rozwiązaniami najwyższej jakości. Stolarka budowlana może być prawdziwą wizytówką polskiej gospodarki – mówił Komurkiewicz.

W czasie spotkania, zgromadzeni goście mieli okazję zobaczyć, nie prezentowany dotychczas w Polsce, film promocyjny polskiej branży stolarki budowlanej. Motywem przewodnim filmu jest hasło „Dla Ciebie otwieramy świat”. Materiał ten będzie pokazywany na wszystkich targach objętych Branżowym Programem Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI”.

W ramach spotkania nie zabrakło również podsumowania dotychczasowych działań BPP. Inauguracja programu miała miejsce w dniach 17-20 października 2012 r. na mediolańskich targach Made Expo, które podsumowała w swoim wystąpieniu Elżbieta Tęsna, prezes firmy Eltar, lidera Konsorcjum Polskie Okna i Drzwi – We współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Rzymie zorganizowaliśmy na targach w Mediolanie seminarium na temat polskiej branży stolarki budowlanej. Obecność dużej grupy włoskich agentów handlowych zaowocowała podpisaniem umów jeszcze w trakcie trwania imprezy – podkreśliła prezes firmy Eltar. Prowadzone w ramach BPP działania spotkały się z negatywną reakcją ze strony niemieckich konkurentów, którzy skierowali w tej sprawie pismo do Komisji Europejskiej. – Przyznana na rzecz naszego programu pomoc finansowa to pomoc de minimis, która ze względu na swą małą wartość nie powoduje zakłócenia konkurencji w wymiarze unijnym. Takie samo stanowisko zajęła w tej sprawie Komisja Europejska – wyjaśniła Elżbieta Tęsna.

Uczestnicy spotkania mogli się też zapoznać z konkretnymi przykładami działań w ramach programu. Należą do nich m.in. przygotowany w październiku 2012 r. Katalog Branżowy Polskie Okna i Drzwi prezentujący polską branżę stolarki budowlanej i przetłumaczony na języki krajów, które zostały objęte programem (m.in. rynek niemiecki, czeski i francuski), artykuły promocyjne zamieszczane w prasie zagranicznej, bannery i artykuły zamieszczane w internecie, newslettery oraz wizyty studyjne dziennikarzy zagranicznych.

 

Avatar photo

Napisane przez RedPen

Jak negocjować z potencjalnym pracodawcą?

Małopolski Ogród Sztuki już otwarty