w ,

Sport to zdrowie. Czyli jak ćwiczyć żeby nie zaszkodzić stawom.

W wyniku mikrourazów niszczy się chrząstka stawowa, co objawia się strzelaniem w kolanie albo bólem w przedniej części stawu kolanowego, który jest dokuczliwy zwłaszcza przy kucaniu.
Leczenie urazów w obrębie kolana jest bardzo trudne, dlatego ważna jest dbałość o stawy i zapobieganie nadmiernemu ich zużyciu.

Jak ćwiczyć?

Z trenerem

Aby uniknąć przykrych dolegliwości wynikających z przeciążenia stawów warto pomyśleć o współpracy z osobistym trenerem. Ponieważ tylko nadzorowane i dobrane indywidualnie ćwiczenia przyniosą odpowiedni  efekt, a przede wszystkim nie zaszkodzą zdrowiu. Trener zwróci także uwagą na prawidłową technikę wykonywanych ćwiczeń.

Po rozgrzewce

Przed przystąpieniem do wykonywania ćwiczeń należy pamiętać o prawidłowej rozgrzewce oraz stopniowo przyzwyczajać organizm do rosnącego obciążenia w trakcie wysiłku fizycznego. Należy też unikać sezonowego uprawiania sportu bez odpowiedniego przygotowania. Sporty sezonowe, np. narciarstwo, jazdę na rowerze, należy rozpoczynać po odpowiednim przygotowaniu – zaprawie. Warto dodać, że basen jako forma aktywności w odciążeniu jest najbezpieczniejszą dla stawów formą rekreacji.

Technika

Podczas wykonywania ćwiczeń trzeba zwrócić uwagę na to żeby nie doprowadzać do tzw. przeprostów w stawach przy obciążeniu. W trakcie przysiadów, półprzysiadów oraz tzw. wypadów w przód czy w bok ugięte kolano nie powinno wychodzić przed stopę, powinno natomiast pozostawać z nią w jednej linii.

Uprawiając sporty często zapominamy też, że uginanie kolan powyżej 90 stopni bardzo je obciąża, co w konsekwencji może prowadzić do urazów więzadeł stawu kolanowego. Na stawy kolanowe źle wpływa także uderzanie piętami o podłoże w czasie wykonywania podskoków, dlatego należy podskakiwać lekko, opadając na przednią część stopy, aby zamortyzować drgania.

Sygnały organizmu

Leczenie zaniedbanych przeciążeń może być trudne i długotrwałe, dlatego uprawiając sport nie należy lekceważyć żadnych sygnałów organizmu ani drobnych nawet urazów.

Bez względu na uprawianą dyscyplinę sportu należy dbać o prawidłowe wykonanie ćwiczeń, wzmacniać mięśnie w obrębie kolana oraz wspomagać się suplementami z kwasem hialuronowym, który odżywia maź stawową, wspomagającą chrząstkę, niezbędną do prawidłowego funkcjonowania stawu.

Jednym z preparatów, który może uzupełnić niedobory kwasu hialuronowego jest HYALDiet. Jego regularne stosowanie wspomaga regenerację stawów, podnosi jakość mazi stawowej co zwiększa komfort poruszania się i wspomaga mobilność stawów. Dodatkowo zawarta w preparacie dzika róża działa wzmacniająco oraz ma wysoką zawartość witaminy C.

Preparat ma postać fiolek o pojemności 10 ml i przeznaczony jest do spożywania po rozpuszczeniu w wodzie. Ta innowacyjna forma daje gwarancję wygodnego stosowania preparatu.

Cena detaliczna preparatu HYALDiet w fiolkach waha się od 49 do 65 złotych.

Więcej na www.vitadiet.pl

Napisane przez OmniPro

Wielka promocja na produkty marki Edifier

Ażurowa podpora dla roślin