w

SPACERY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU UPRAWIANE SĄ PRZEDE WSZYSTKIM DLA ZDROWIA, A NISKA CENA NIE JEST JUŻ GŁÓWNYM CZYNNIKIEM DECYDUJĄCYM O ZAKUPIE UBRAŃ

Spacery w otoczeniu natury są ulubioną formą aktywności na świeżympowietrzu dla 78% ankietowanych Polek, zaś  dobrze dobrany strójjest istotny dla 64%  – wynika z badania Aktywnośćw plenerze oczami Polek1przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie marki Royal Robbins,producenta komfortowej odzieży outdoorowej. Wybierając ubrania iobuwie do aktywności w terenie, Polki biorą pod uwagę nietylko cenę, ale także ekologiczne podejście do ich produkcji.Znaczenie ma także jakość produktów oraz materiał, z któregozostały wykonane. 

Z „Consumer Insights Report by ISPO Collaborators Club”, zktórym mieliśmy okazję zapoznać się dzięki uprzejmości PolishOutdoor Group, wynika, że ponad 30% konsumentów, dokonując wyborówzakupowych, bierze pod uwagę to, czy producent jest proklimatyczny,a ponad 40%, czy przestrzega zasad etycznej produkcji2.Zgodnie z tymi założeniami powstają wielofunkcyjne ubrania markiRoyal Robbins, stworzone z myślą o miłośnikach aktywnościfizycznej, ceniących ponadczasowy desigin i wygodę– mówi Dorota Grzechowiak, przedstawiciel marki Royal Robbins wPolsce.

Więcejniż jedna aktywność 

Większośćankietowanych Polek uprawia więcej niż jeden rodzaj aktywności naświeżym powietrzu, natomiast tylko 4,7% przyznaje, że w ogóle niespędza czasu w ten sposób. Pod tym kątem Polki nie różnią sięznacznie od przedstawicielek płci pięknej z innych europejskichkrajów. Polki są nawet bardziej aktywne od Bułgarek, 6,4% tychostatnich nie uprawia żadnej aktywności na łonie natury. –Według badań, które przeprowadziliśmy wynika, że Węgierki,Słowenki czy Bułgarki podobnie jak Polki uwielbiają spacery wotoczeniu natury. Aż 72% kobiet w Słowenii deklaruje regularneuprawianie turystyki pieszej, a ponad połowa ankietowanych jeździna rowerze. Na Węgrzech 78% kobiet często spaceruje na łonienatury, najchętniej w lesie lub wokół zbiorników wodnych.Podobnie w Bułgarii – 78% kobiet uprawia aktywność na świeżympowietrzu przynajmniej raz w miesiącu, z czego aż 75% preferujecałodniowe wędrówki – mówi Sanela Krisat Deputy ChiefOperating Officer – Head of Marketing Fenix Outdoor EmergingMarkets GmbH.

Wśródpolskich respondentek największą popularność mają spacery orazpiesze wycieczki w różnego rodzaju otoczeniu – 78,2% deklaruje,że spaceruje na łonie natury, 65,8% wybiera spacery miejskie, 56,1%spaceruje w mieście, zaś 35,9% w górach. Dużymzainteresowaniem cieszy się również bieganie – tę formęaktywności fizycznej uprawia 35,3% badanych. – Sposobyspędzania czasu na świeżym powietrzu mają odzwierciedlenie wdeklarowanej zawartości koszyka. Polki doceniają ubrania sportowedobrej jakości, które mogą wykorzystać podczas uprawiania więcejniż jednego rodzaju aktywności fizycznej. Dlatego coraz większąpopularnością cieszą się produkty, wielofunkcyjne, które możnazałożyć zarówno podczas trekkingu w górach, jak i spaceru pomieście. W kolekcji Royal Robbins znaleźć można casualowe bluzy ispodnie, funkcjonalne koszule, czy stylowe sukienki stworzone zmateriałów do tej pory zarezerwowanych dla odzieży typowooutdoorowej. Ubrania wyprodukowane z poszanowaniem środowiskanaturalnego, ale także posiadające wiele praktycznych funkcji sąwięc na przykład oddychające, odprowadzające pot, nieplamiąceczy odporne na zagniecenia, wszystkie te właściwości doskonalesprawdzają się na szlaku, jak i w miejskich realiach, a nawet wpracy” – wyjaśnia DorotaGrzechowiak, przedstawiciel marki Royal Robbins w Polsce.

Mniejszyodsetek respondentek wybiera sporty wymagające zakupuspecjalistycznego sprzętu – kolarstwo szosowe lub górskie uprawia13,3%, sporty zimowe, takie jak narciarstwo lub snowboard, 7,9%.Swoje entuzjastki mają również wyjazdy skiturowe (4,5%) orazwspinaczka górska (2,4%).

Zdrowieprzede wszystkim

Ozbawiennym (natychmiastowym i długotrwałym) wpływie aktywnościfizycznej na zdrowie wiadomo nie od dziś. Jak pokazują wyniki badańopublikowane przed Centers for Disease Control and Prevention3przyczynia się ona do poprawy kondycji mózgu i zdolnościwykonywania codziennych czynności, pomaga kontrolować wagę,zmiejsza ryzyko chorób, wzmacnia kości i mięśnie. Udorosłych może skutkować zmniejszeniem uczucia krótkotrwałegoniepokoju, zmniejszyć ryzyko depresji i lęku oraz pomóclepiej spać. Już 150 minut aktywności fizycznej tygodniowo możezmiejszyć także ryzyko wystąpienia chorób serca i udaru,zachorowania na cukrzycę typu 2 i zespół metaboliczny oraznowotworów. Regularne ćwiczenia pomagają też obniżyć ciśnieniekrwi i poziom cholesterolu.

–„Polki są świadome pozytywnegowpływu aktywności fizycznej na zdrowie i go doceniają, codoskonale obrazują wyniki badania dotyczące motywacji respondentekdo uprawiania sportu na świeżym powietrzu. 

Wartozauważyć również, że wśród osób, które zadeklarowały, żenie uprawiają aktywności na świeżym powietrzu, najczęśniejwskazywaną przyczyną są przeciwwskazania wynikające ze stanuzdrowia” – dodaje DorotaGrzechowiak, przedstawiciel marki Royal Robbins w Polsce.

60,7%ankietowanych deklaruje, że poświęca czas wolny na aktywność naświeżym powietrzu ze względu na zdrowie, 50,1% robi to dlaodprężenia oraz zmiejszenia poziomu stresu, zaś dla 43,8%ankietowanych istotna jest możliwość kontaktu z naturą.Respondentki zauważają również wpływ aktywności na wyglądciała i kondycję fizyczną – 36% chce wzmocnić swoją kondycję,zaś 18,7%  schudnąć. Spora część badanych uznaje tę formę zadobry sposób na spędzenie czasu z rodziną – 25,2%, zaś dlaniektórych motywacją jest pupil – 13,1%, te ostatnie spędzająaktywnie czas na świeżym powietrzu z uwagi na spacery, np. zpsem. Zdaniem 5,9% osób jest to dobry sposób na poznanie nowychludzi. Co 4 ankietowana (25,9%) rozkoszuje się aktywnościąfizyczną samą w sobie.

Odzieżi obuwie to podstawa – w przystępnej cenie i dobrej jakości 

Polkiinwestują w dobrej jakości sprzęt sportowy, a także w odzież iobuwie, które mogą wykorzystać w każdych warunkach –jedynie 13,5% respondentek przyznało, że nigdy nie zakupiłożadnego sprzętu, odzieży czy obuwia do aktywności w plenerze. –„To pokazuje, że Polki zdająsobie sprawę z tego, że odpowiedni strój i wyposażeniewpływa na komfort i poziom bezpieczeństwa na szlaku – czy togórskim czy miejskim. Warto zainwestować np. w ubrania, chroniąceprzed kleszczami czy komarami, czyhającymi na nas w zasadziewszędzie. W portfolio Royal Robbins znaleźć można serię BugBurrier stworzoną z wykorzystaniem technologii Insect Shield,opierającej się na zastosowaniu odstraszającej owady permetryny,którą umieszcza się pomiędzy włóknami tkaniny. WedługAmerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska system zapewniabezzapachową ochronę, jest bezpieczny dla dzieci i dorosłych, atakże neutralny dla środowiska i co więcej zachowuje swojewłaściwości nawet do 70 prań”– tłumaczy Dorota Grzechowiak, przedstawiciel marki Royal Robbinsw Polsce.

Największąpopularnością cieszą się produkty podstawowe, takie jak odzież iobuwie. 71,5% deklaruje zakup kurtek, bluz, koszulek czy bieliznysportowej lub outdoorowej, zaś 56,1% zaopatrzyło sięw specjalistyczne obuwie(trekingowe, turystyczne lub do biegania). Sporą popularnościącieszą się także plecaki (uniwersalne, turystyczne lubtrekkingowe) – zakupiło je 43,8% respondentek. Sprzęt biwakowyokazał się istotny dla co 4 konsumentki (24,6%).

Podejmującdecyzję zakupową Polki biorą pod uwagę nie tylko przystępnącenę (60,7%), ale także wysoką jakość produktu (43,6%),materiał, z którego został wykonany (42,4%) oraz właściwościtechniczne (25,1%). Co 5 respondentka (21,6%) wybiera odzież iobuwie marki, do której ma zaufanie. Istotny jest również modnyfason (17,7%) oraz fakt, że producent to firma znana i ceniona(14%). Dla ankietowanych ważna jest także opinia innych konsumenteko produkcie (10,3%).

Zmiłości do natury i wysokiej jakości 

Wygodne,stylowe, stworzone w zgodznie z naturą ubrania – w latach 60. XXwieku te założenia brzmiały dość odważnie – a jednak –zostały zrealizowane. Odwaga, upór i troska o środowisko pozwoliływspinaczom Royalowi i Liz Robbins, stworzyć markę innowacyjną oraz– jak się wkrótce okazało – ponadczasową.  Marka RoyalRobbins jest prekursorem w aspakcie tworzenia odzieżyz poszanowaniem natury – do dziś inspiruje i motywuje innychproducentów do wdrażania proekologicznych rozwiązań. – „Wynikibadania pokazują, że Polki są coraz bardziej świadome nie tylko,jeśli chodzi o pozytywny wpływ aktywności fizycznej na świeżympowietrzu na kondycję fizyczną i psychiczną organizmu, ale takżeoddziaływanie przemysłu odzieżowego i obuwnicznego na stanśrodowiska, dlatego coraz częściej sięgają po produkty dobrejjakości, tworzone z poszanowaniem natury, których mogą używaćprzez wiele lat. Takie właśnie są ubrania Royal Robbins, toponadczasowa odpowiedź na potrzeby współczesnych Polek –podsumowuje Dorota Grzechowiak,przedstawiciel marki Royal Robbins w Polsce.

Nowoczesnetechnologie stosowane w procesie produkcji, a także wysokiej jakościmateriały, z których powstaje odzież są gwarancją trwałościi wszechstronności  – Royal Robbins to ubrania na lata, któremożna wykorzystać zarówno podczas uwielbianego spaceru na świeżympowietrzu, jak i jazdy na rowerze po miejskich ścieżkach.

Więcejo marce Royal Robbins na www.royalrobbins.com

Kontaktdla mediów:

Patrycja Drabik
Agencja PROJEKT 77
[email protected]
tel.: 503 830 505
Anna Wróblewska
Agencja PROJEKT 77
[email protected]
tel.: 512 454 089

1Badanie Aktywność w plenerzeoczami Polek zostało przeprowadzone wdniach 6-12 lipca 2022 na reprezentatywnej próbie 1000 Polekpowyżej 18. r.ż. w formie wywiadów online (CAWI). Badanie wykonałdom badawczy SW Research na zlecenie marki Royal Robbins.

2Consumer Insights Report 01/2022 by ISPO Collaborators Club, s. 5.

3Benefits of Physical Activity,https://www.cdc.gov/physicalactivity/basics/pa-health/index.htm#prevent

Załączniki

Napisane przez Projekt77

Profesjonalizacja usług

Polak na (drogich) zakupach