w , ,

Śląsk Wrocław nadal spija mistrzowską śmietankę

Wrocławianie nie spadają z czołówek, choć nie zawsze są tam wymieniani w pozytywnym kontekście. W trakcie trzydziestu dni września Śląsk aż 51 razy znalazł się na pierwszych stronach tytułów prasowych. To najwięcej spośród wszystkich klubów T-Mobile Ekstraklasy. Drugi Górnik Zabrze pojawił się tam 37 razy. Różnica jest spora, jednak część z tych publikacji dotyczyła m.in. zaskakująco słabej postawy drużyny lub zmiany trenera – zwolnienia Oresta Lenczyka i zatrudnienia Stanislava Levy’ego. 


Sam fakt najczęstszego wymieniania Śląska Wrocław w tekstach prasowych i internetowych świadczy jednak o tym, że oczy całego piłkarskiego światka w naszym kraju zwrócone są właśnie w tym kierunku. Jak długo drużyna będzie w stanie utrzymać takie zainteresowanie, dowiemy się z kolejnych edycji raportu „Polska Piłka”. Na razie wiadomo tyle, że przewaga wrocławian topnieje z miesiąca na miesiąc. 

Po piętach Śląskowi (2,4 tys. publikacji we wrześniu) depcze zwłaszcza warszawska Legia (2,2 tys.), ale także – tylko nieco mniej medialne – Polonia Warszawa (2,2 tys.) i Lech Poznań (2,2 tys.) – czytamy w raporcie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Lider tabeli już od dłuższego czasu systematycznie odzyskuje zainteresowanie dziennikarzy. Jego flagowy napastnik – Danijel Ljuboja – po raz drugi z rzędu okazał się najbardziej medialną gwiazdą T-Mobile Ekstraklasy.

W klasyfikacji zespołów I ligi w dalszym ciągu prowadzi Cracovia, która znacząco odbiega od reszty stawki. Na drugie miejsce wysunęła się Warta Poznań, natomiast tuż za nią uplasowała się Arka Gdynia. Z drugiego miejsca poza podium spadł bydgoski Zawisza. 

Z kolei w rywalizacji dwóch najpopularniejszych polskich bramkarzy, ponownie na prowadzenie wysunął się Przemysław Tytoń. W dużej mierze to efekt kontuzji, jakiej w drugiej połowie miesiąca doznał Wojciech Szczęsny. Bramkarz Arsenalu Londyn nie zagrał przez to w inauguracyjnym meczu grupowym Ligi Mistrzów z Montpellier. Występy w tych rozgrywkach zawsze generują poważną liczbę publikacji. 

Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. We wrześniu 2012 przeanalizowano 15,5 tys. publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 30 września 2012 analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 429 tys. informacji.

Avatar photo

Napisane przez Marlena Sosnowska

Do pary z kocem, czyli herbaty to czas

Sieciowe, biurowe drukarki atramentowe Epson do małych firm