w

Retail Challenge, czyli współczesne szanse i wyzwania

Zmiany na rynku, stale powstające trendy i nowe wyzwania, które pojawiają się przed sieciami handlowymi, wpływają na powstawanie wydarzeń tematycznych, które są dedykowane branżowym specjalistom. Stanowią doskonałą okazję do wymiany doświadczeń oraz wskazówek, a także są okazją do wzięcia udziału w ciekawych dyskusjach. 

Takim wydarzeniem jest m.in. Retail Challenge Poland. W tegorocznej edycji konferencji wziął udział Bartłomiej Łętocha, Dyrektor Sprzedaży sieci Maxi Zoo Polska, który jako panelista, miał okazję podzielić się z uczestnikami swoją merytoryczną wiedzą i rynkowymi spostrzeżeniami.

Nowe wyzwania  

Udział w tegorocznej edycji Retail Challenge stanowił doskonałą okazję do spotkania osób, które koordynują działania sieci handlowych i wymienienia z nimi swoich przemyśleń. Było to dobre, intensywne doświadczenie, które oferowało wiele ciekawych paneli tematycznych. Tegoroczna edycja różniła się od poprzednich ze względu na obecną sytuację gospodarczą. Z pewnością wymogła ona na markach, również na nas, podjęcie odpowiednich kroków, aby jak najlepiej funkcjonować w ciężkich czasach. Sieć Maxi Zoo nie zwalnia tempa i skutecznie realizujemy założoną wcześniej strategię. Oczywiście obserwujemy to, co dzieje się wokół nas i szczegółowo analizujemy trendy konsumenckie. Jednym z kluczowych wyzwań nadal pozostaje logistyka, dostępność produktów oraz ich stale rosnące ceny. Jesteśmy całkowicie świadomi tego, że nie możemy przekładać ciężkiej sytuacji gospodarczej na naszych konsumentów, dlatego ciągle dostosowujemy się do sytuacji na rynku i podejmujemy działania, które pozwalają skutecznie zarządzać naszą siecią. Wspomniane trudności rynku są dla nas również swego rodzaju wyzwaniem, ponieważ wymuszają szukanie dróg, będących gwarancją stałego rozwoju naszej sieci. W strategii Maxi Zoo od początku jednym z głównych punktów była analiza potrzeb konsumentów. Każdego dnia badamy ich reakcje i dostosowujemy taktyki oraz działania promocyjne tak, aby w naszych sklepach zawsze mogli znaleźć atrakcyjne produkty w korzystnych cenach. Bycie jak najbliżej klienta to cecha, która nas wyróżnia. Mam na myśli zarówno skupianie się na potrzebach, jak i poziom obsługi w każdej z naszych placówek. – powiedział Bartłomiej Łętocha, Dyrektor Sprzedaży sieci Maxi Zoo Polska.   

Ekspansja najistotniejszym elementem strategii  

Wspomniane wyzwania oraz dynamiczne zmiany, które są dostrzegalne na rynku, dotyczą również szukania sposobów na utrzymanie rentowności sklepów stacjonarnych. Marka Maxi Zoo Polska od samego początku postawiła na mocną ekspansję i na przestrzeni lat udowodniła, że trzymanie się założeń i dążenie do realizacji celu mogą być gwarancją sukcesu. Pomimo wzrostu podstawowych kosztów utrzymania placówek, marka nie rezygnuje ze swojej strategii i sukcesywnie poszerza swoje zasięgi.  

Jak już wspomniałem, robimy wszystko, żeby nie przekładać podwyżek na naszych klientów. Praca nad optymalizacją kosztów oczywiście nie jest łatwa. Ciągle szukamy nowych rozwiązań, które nie polegają jedynie na przysłowiowym cięciu kosztów. Staramy się wykorzystywać możliwości technologiczne, które sukcesywnie wdrażamy do naszych sklepów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że oszczędnościowe wyzwania będą z nami na najbliższe lata, dlatego budujemy odpowiedni ekosystem, który pozwoli na prawidłowe i ekologiczne funkcjonowanie sklepów stacjonarnych. – dodał Bartłomiej Łętocha, Dyrektor Sprzedaży sieci Maxi Zoo Polska.  

Prowadzenie ekspansji to aktualnie wychodzenie naprzeciw wielu wyzwaniom, które z biegiem czasu stają się coraz większe. W rozwoju oraz podejmowaniu decyzji kluczowa jest odpowiednia strategia. Odpowiednio ułożona może pozwolić na rozwój, nawet w trudnych czasach. 

******* 

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 86 sklepy w większych i mniejszych miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce – PAYBACK. W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2021” oraz wyróżnienie „Innowacyjna Sieć Roku” przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek. 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce. 

Napisane przez Bartosz Rzepa

Effie dla Credit Agricole za kampanię konta z kartą z ekotworzywa

Finał 11. edycji MasterChef – AGD od Samsung w centrum akcji