Regulamin

Nick – unikalna nazwa każdego Użytkownika serwisu wybierana przez niego w procesie rejestracji.
Moderator, Redakcja – osoba odpowiedzialna za porządek w serwisie i oceniająca jakość komiunikatów i informacji prasowych oraz załączników i komentarzy, które może usuwać i poprawiać, jeżeli te nie są zgodne z Regulaminem.
Użytkownik – osoba korzystająca z Serwisu w jakiejkolwiek postaci (rzecznik, dziennikarz, obserwator, osoba zarejestrowana, osoba niezarejestrowana).
Administrator – wydawca serwisu: Mediosfera sp. z o.o., ul. Kasprzaka 70, 41-303 Dąbrowa Górnicza. NIP: 629-25-01-136.
Poczta wewnętrzna – wbudowany moduł serwisu, który umożliwia Użytkownikom wzajemną komunikację objętą pełną poufnością, zwany też PM lub PW. Raz w miesiącu Administrator ma prawo wyczyścić skrzynki wszystkim Użytkownikom celem uszczuplenia objętości baz danych. Zabrania się wykorzystywania PW (poczta wewnętrzna/prywatne wiadomości) do rozsyłania reklam, ofert i wszelkich innych wiadomości marketingowych i promocyjnych. Złamanie zasad użytkowania poczty wewnętrznej będzie karane permanentnym banem oraz naliczeniem kwoty 100 zł za każdą wysłaną wiadomość.

1. Regulamin obowiązuje od momentu jego opublikowania do odwołania.
2. Regulamin może zostać zmieniony w każdej chwili, o czym Użytkownicy będą informowani przy kolejnej wizycie w serwisie.
3. Osoby nieakceptujące zapisów Regulaminu oraz tzw. Netykiety proszone są o zaniechanie użytkowania z serwisu i poproszenie Administratora o usunięcie ich konta.
4. Treści publikowane przez Użytkowników w Serwisie nie mogą m.in.:
a) wzywać do popełnienia przestępstw, być sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, wzywać do nienawiści rasowej, wyznaniowej czy etnicznej, ani propagować przemocy,
b) zawierać treści obscenicznych i obraźliwych, naruszać zasad dobrego wychowania,
c) naruszać praw autorskich, znaków towarowych lub innych praw podmiotowych jakichkolwiek osób trzecich
d) zawierać wirusów ani jakichkolwiek innych rozwiązań destrukcyjnych,
e) być plagiatem innych publikacji, stron internetowych bądź wypowiedzi na innych forach nie należących do Wydawcy,
f) reklamować usług, stron i podmiotów, w tym serwisów i form konkurencyjnych dla Wydawcy.

5. Wydawca Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników Serwisu. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

6. Publikowane komunikat muszą być informacją (pełną) w pojęciu dziennikarskim – pod względem jego budowy i ważności. W przypadku złamania zapisów regulaminu komunikat może zostać usunięty przez Moderatora.

7. Opublikowanie komunikatu jest jednoznaczne z wyrażeniem nieodwołalnej i nieodpłatnej zgody na dystrybuowanie wiadomości do dziennikarzy za pośrednictwem serwisu rzecznikprasowy.pl oraz w mediach partnerskich, w tym mediach społecznościowych należących do wydawcy.

8. Publikacja treści, zdjęć, filmów, grafik jest jednoznaczna ze zgodą na ich bezpłatne i nieodwołalne wykorzystanie przez zarejestrowanych dziennikarzy i wydawców oraz wydawcę serwisu.

9. Wykorzystanie komunikatów przez zarejestrowanych dziennikarzy, redakcje i wydawców mediów za wyjątkiem oznaczonych komunikatów premium jest bezpłatne.

10. Serwis rzecznikprasowy.pl nie wymaga od zarejestrowanych dziennikarzy i redakcji podawania siebie jako źródła materiału dziennikarskiego, z wyłączeniem:

– serwisów konkurencyjnych (serwujących komunikaty, opracowania i informacje prasowe),
– serwisów pobierających teksty z automatu RSS,
– serwisów wykorzystujących automaty RSS do zapełnienia części lub całości swojej objętości, w tym podstron oraz subdomen,
– agregatorów treści,
– komunikatów autorskich (dodawanych przez redakcję serwisu rzecznikprasowy.pl),
– użytkowników / redakcji niezarejestrowanych.

W każdym z 5 wyżej wymienionych przypadków wymagane jest podanie pod każdym wykorzystanym komunikatem źródła w postaci aktywnego linka prowadzącego na stronę główną serwisu wg wzoru: Materiał dostarczył serwis rzecznikprasowy.pl.

W każdym przypadku wykorzystanie treści wysyłanej kanałem RSS może dotyczyć wyłącznie tytułu oraz leadu.

Zabrania się kopiowania z automatu (wykorzystywanie np. skryptów internetowych) całości komunikatów i ich przedrukowywania na stronach trzecich.

11. Rejestracja w serwisie jest bezpłatna. Założone konta oraz opublikowane komunikaty po czasie edycyjnym nie podlegają usunięciu.

12. Konta rzeczników, biur prasowych i agencji PR traktuje się jako porzucone w przypadku:

a. braku publikacji w ciągu 1 miesiąca od daty zarejestrowania konta
b. zaniechania publikacji komunikatów w okresie 6 miesiący od daty opublikowania ostatniego komunikatu.

13. Konta rzeczników oraz dziennikarzy są weryfikowane przez zespół serwisu rzecznikprasowy.pl na podstawie domeny adresu e-mail. Oznacza to, że rejestracja jest możliwa tylko dla osób posiadających pocztę w działającej domenie reprezentowanej przez siebie firmy (zarejestrowanej przez podmiot), redakcji lub instytucji. Rejestracja osób posługujących się komercyjnymi adresami mailowymi (np. onet.pl, wp.pl) jest dozwolona wyłącznie dla kont ekspertów.

14. Konta ekspertów weryfikowane są na podstawie dokumentów potwierdzających zdobycie wiedzy i doświadczenia w obrębie wybranej przez siebie tematyki.

15. Redakcja zastrzega sobie możliwość odmówienia publikacji lub usunięcia tekstu bez podania przyczyny.

16. Redakcja zastrzega sobie możliwość odmowy założenia konta w serwisie rzecznikprasowy.pl bez podania przyczyny.

17. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.