w

Recykling w garderobie, czyli ekotrendy Kompanii Piwowarskiej

Segregujemy śmieci, oszczędzamy wodę i prąd, dlaczego więc nie zadbać o ekologię także we własnej szafie? Można to zrobić poprzez uczestnictwo w tzw. swap parties, czyli imprezach, podczas których bezgotówkowo wymienimy się niechcianymi ubraniami z innymi. Dzięki tej idei dajemy naszym ubraniom drugie życie, nie zapełniamy wysypisk śmieci kolejnym workami, a przede wszystkim możemy wprowadzić zmiany w swojej garderobie zupełnie za darmo. Jedynym warunkiem uczestnictwa w tego rodzaju spotkaniu jest przyniesienie ze sobą własnych ubrań na wymianę.

Przedświąteczne odświeżanie szafy

Kompania Piwowarska od 2007 r. organizuje w swoich siedzibach tego typu imprezy pod hasłem „Zielona Szafa”. Na ekoeventy zapraszane są panie pracujące w KP oraz żony i partnerki pracowników, a każda z nich może przyjść z przyjaciółką – im większe grono uczestniczek, tym większa pula ciuchów! Podczas „Zielonej Szafy” można poszukać dla siebie nowych ubrań bez pośpiechu i wyrzutów sumienia spowodowanych wydawaniem pieniędzy. Nawet jeśli niektóre sztuki odzieży nie znajdą nowych właścicielek, i tak trafią do drugiego obiegu, gdyż zgodnie z założeniami imprezy żadna rzecz nie może się zmarnować. Takie rzeczy są przekazywane fundacjom, które z kolei rozdają je swoim podopiecznym.

W tym roku „Zielona Szafa” odbyła się na początku grudnia, więc nie tylko było modnie i ekologicznie, ale też panowała świąteczna atmosfera. Uczestniczki spotkań dowiedziały się, jak przystroić dom na Boże Narodzenie i fantazyjnie zapakować prezenty, przygotowały swoje własne, niepowtarzalne kartki świąteczne i tradycyjnie już skorzystały z porad makijażystek i stylistek. Jednym z punktów programu był wykład na temat zdrowego odżywiania i ekologicznego stylu życia. Nie zabrakło również akcji charytatywnych, ponieważ podczas imprez swoje wyroby – kartki i ozdoby świąteczne – sprzedawały lokalne organizacje społeczne, zbierając w ten sposób pieniądze na swoją działalność.

Te spotkania to fantastyczny pomysł! Zawsze dowiaduję się czegoś ciekawego, korzystam z dobrych rad stylistek. Opróżniam swoją szafę z tego, czego już nie noszę, a w zamian przynoszę do domu świetne ciuchy zupełnie za darmo. W tym roku „łowy” były wyjątkowo udane! – cieszy się Malwina Frydrychowicz, uczestniczka spotkania w poznańskim browarze.

Klaudyna Polanowska-Skrzypek, specjalista ds. public relations, dodaje: Już szósty rok z rzędu organizujemy „Zieloną Szafę”. Bardzo nas cieszy, że w każdym mieście te wydarzenia cieszą się tak ogromnym zainteresowaniem. Dzięki nim mamy odrobinę dobrej zabawy w kobiecym gronie, a przy tym motywujemy siebie nawzajem do bardziej ekologicznego stylu życia.

Firma zgrana z naturą

„Zielona Szafa” to nie jedyna proekologiczna aktywność Kompanii Piwowarskiej, gdyż działania na rzecz środowiska są wpisane w strategię lidera branży piwowarskiej. W ramach 10 priorytetów zrównoważonego rozwoju, jakie wyznaczył sobie cały koncern SABMiller, firma zobowiązała się m.in. do zmniejszenia ilości zużywanej wody na litr produkowanego piwa, zredukowania zużycia energii i emisji dwutlenku węgla oraz optymalizacji gospodarki odpadami.

Dla Kompanii Piwowarskiej równie ważne jak działania na dużą skalę jest propagowanie proekologicznych postaw wśród pracowników. Z myślą o tym KP od 2007 r. prowadzi program „Zgrani z naturą”, w ramach którego edukuje i zachęca pracowników i ich rodziny do zmniejszania ilości wytwarzanych odpa­dów i świadomej ich segregacji, oszczę­dzania wody, energii elektrycznej oraz energii cieplnej – w pracy i we własnym domu. Pod tym samym hasłem jesienią odbyła się akcja organizowana wspólnie z siecią handlową Biedronka. Klienci, którzy przynieśli do wybranych placówek 5 szklanych lub aluminiowych opakowań, mogli je wymienić na praktyczną ekotorbę. W akcji wzięło udział kilka tysięcy osób, które otrzymały ponad 10 tysięcy toreb i w sumie zgromadziły ponad 10 ton surowców wtórnych.

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udzielają:

Wojciech Mrugalski

kierownik ds. komunikacji

Kompania Piwowarska S.A.

ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań

tel. + 48 61 66 77 667

tel. kom. + 48 601 91 11 44

fax + 48 61 66 77 850

[email protected]

www.kp.pl

Klaudyna Polanowska-Skrzypek

specjalista ds. public relations

Kompania Piwowarska S.A.

ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań

tel. + 48 61 667 7473

tel. kom. + 48 695 592 926

fax + 48 61 667 7850

[email protected]

www.kp.pl

Cyfrowa telewizja naziemna – jak wybrać antenę?

Czy fundusze zalążkowe poradzą sobie bez pieniędzy unijnych?