w , ,

Realny wpływ na otoczenie – od ochrony środowiska po poprawę życia lokalnych społeczności

Ograniczenie zużycia wody o 5 milionów hektolitrów przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości odprowadzanych ścieków o 400 tysięcy metrów – to tylko jeden z licznych przykładów na to, jak Kompania Piwowarska rozumie zrównoważony rozwój i społeczną odpowiedzialność biznesu. Najnowsze dane z ostatnich 12 miesięcy działalności firmy pokazuje opublikowany dziś raport. Polityka środowiskowa w zakresie gospodarowania zasobami należy do 10 priorytetów firmy, która od lat wytrwale promuje odpowiedzialność, jako klucz do biznesowego sukcesu połączonego ze społeczną akceptacją.

„Za każdym z priorytetów kryją się konkretne liczby. Jesteśmy wyjątkowo dumni z ograniczenia zużycia wody, która w naszym rozumieniu jest dobrem dziedziczonym, nie produktem handlowym. Wybijamy się w tym zakresie na tle całej grupy SABMiller. Jednocześnie pomnażamy nakłady na inwestycje, takie jak redukcja odprowadzanych ścieków. W 2010 to już kwota ponad 3 milionów złotych. Suma łącznych darowizn w związku z prowadzonymi przez nas inicjatywami i programami społecznymi wyniosła pond 860 tysięcy złotych. Zatrudniamy ponad 3 tysiące osób – ale poprzez naszą działalność pomagamy stworzyć w całej gospodarce ponad 60 tysięcy miejsc pracy”– wylicza Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej.

Wbrew pozorom to jednak nie te liczby stanowią o tym, czy firma jest odpowiedzialnym obywatelem społeczności, w której funkcjonuje. Na to składają się przede wszystkim cechy, które cenimy u ludzi i powinniśmy cenić w przedsiębiorstwach: uczciwość, szacunek dla otoczenia, przestrzeganie reguł współżycia społecznego i tworzenie najwyższych standardów na każdym etapie działalności” – dodaje Paweł Kwiatkowski.

Jednym z takich standardów jest przejrzystość i jasna polityka informacyjna. Firmom stawiane są coraz wyższe wymagania, a jednym z nich jest publikowanie raportów dotyczących zrównoważonego rozwoju. Ostatni obejmuje rok finansowy F11 – od kwietnia 2010 do marca 2011.

Innym jest tożsama ze światowymi wytycznymi GRI (Global Reporting Initiative) matryca służąca zarządzaniu, ocenie prowadzonych działań – Sustainability Assessment Matrix. Wyniki w poszczególnych obszarach raportowania są monitorowane co pół roku na tzw. „5 stopniach”, także w porównaniu z innymi rynkami na których funkcjonuje SABMiller.

„Może się wydawać, że publikowanie co roku raportów jest przejawem mechanicznego działania dużej firmy” – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Dzięki publikowaniu kolejnych raportów można jednak w syntetycznej, zunifikowanej formie, zgodnej z międzynarodowymi standardami, podawać konkretne informacje. To z kolei pozwala śledzić postępy firmy na polu społecznej odpowiedzialności i rozliczać ją ze skuteczności podejmowanych działań” – podsumowuje Małgorzata Walędzińska-Półtorak.

Raporty zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej pokazują zaś nie tylko systematyczną poprawę w wielu dziedzinach. Wyłania się z nich również obraz lidera branży, znakomicie wypadającego na tle innych browarów. Kompania Piwowarska już drugi raz z rzędu zajęła pierwszą pozycję w Europie i drugą na świecie w realizacji priorytetów odpowiedzialnego biznesu w grupie browarów SABMiller.

10 Priorytetów. Jedna przyszłość.

Dziesięć priorytetów zrównoważonego rozwoju kształtuje wizję i strategiczne podejście firmy do funkcjonowania w społecznościach lokalnych i prowadzenia biznesu. Priorytety pozostają wciąż te same, zmieniają się jedynie cele.

  • Przeciwdziałanie nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
  • Zwiększanie produkcji piwa przy zmniejszeniu zużycia wody
  • Zmniejszenie zużycia energii i emisji dwutlenku węgla
  • Sprawny recykling i ponowne wykorzystanie materiałów
  • Minimalizacja odpadów
  • Dostawcy dzielący wartości i zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju
  • Działanie na rzecz społeczności lokalnych
  • Zmniejszenie skutków HIV i AIDS na które mamy wpływ
  • Poszanowanie praw człowieka
  • Przejrzystość informacji o postępach działań z zakresu zrównoważonego rozwoju

Najważniejsze wskaźniki wynikające z Raportu

  • Odpowiedzialny biznes:
  • pracodawca 3,195 osób
  • zakupy wiążą się z 33,045 miejsc pracy
  • napływ ok. 1,04 miliarda euro tytułem podatków oraz akcyzy do budżetu
  • Oszczędność wody przy produkcji piwa:
  • wskaźnik zużycia wody na poziomie 3,21 hl wody/ hl wyprodukowanego piwa – w tym imponujący wynik w Poznaniu3,18 hl wody / hl piwa (średnio 4-6 hl /hl piwa w nowoczesnych browarach)
  • 339,160 hl wody ponownie wykorzystano do produkcji piwa w browarze w Poznaniu (dla porównania w roku ubiegłym 200,560 hl)
  • inwestycje mające na celu ograniczenie ilości wytwarzanych ścieków na poziomie ponad 3,387,000 zł , w 2009 – ponad 860,000 zł (w przeciągu 7 lat browar w Białymstoku ograniczył ilość wytwarzanych ścieków o ponad 51%!)
  • Odzysk, recykling oraz optymalizacja procesu gospodarki odpadami
  • 98 % wszystkich wytwarzanych odpadów poddawanych recyklingowi, odzyskowi lub unieszkodliwianiu
  • 100% odpadów poprodukcyjnych wykorzystywana gospodarczo przez odbiorców indywidualnych, jak i duże zakłady produkcyjne
  • Łańcuch dostaw, czyli wspólne wraz z dostawcami i klientami zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju
  • blisko 400 spotkań z partnerami poświęconych zasadom polityki informacyjnej w kontekście zrównoważonego rozwoju
  • nienaganny wybór podwykonawców podzielających zasady zrównoważonego rozwoju w zakresie np. zużycia wody, energii, emisji CO2, recyklingu opakowań, kwestii związanych z poszanowaniem praw człowieka
  • Działania na rzecz społeczności lokalnych i programy edukacyjne
  • suma darowizn przypadających na inwestycje społeczne związane z prowadzonymi inicjatywami i programami społecznymi na poziomie 864,825 zł
  • liczne programy pomocowe, takie jak „Warto być za!” w ramach którego zrealizowano ponad 42 projekty warte blisko 5,5 miliona zł, wolontariatu pracowniczego, np. prowadzony od 11 lat „Ekipa nie tylko od święta”
  • liczne kampanie edukacyjne przeciwdziałające nieodpowiedniej konsumpcji alkoholu, np. „Sprawdź promile” (aplikacja na telefon komórkowy), „Pozory mylą dowód nie” prowadzona z członkami ZPPP i Komendą Główną Policji, skierowana do sprzedawców, strona www.abcalkoholu.pl rozbudowana w bibliotekę wiedzy na temat skutków spożywania alkoholu dla organizmu i zdrowia

Więcej informacji o 10 Priorytetach i Raport na temat zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej znajdziesz na: www.kp.pl/odpowiedzialnosc-spoleczna/10-priorytetow-jedna-przyszloscoraz na www.kp.pl/odpowiedzialnosc-spoleczna/raporty-i-wydawnictwa-csr

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną nastawioną na walkę z wykluczeniem społecznym na tle ubóstwa oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udziela :

Wojciech Mrugalski

Małgorzata Walędzińska-Półtorak

kierownik ds. komunikacji

Kierownik ds. zrównoważonego rozwoju

Kompania Piwowarska SA

Kompania Piwowarska SA

ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań

ul. Mikołowska 5, 43-100 Tychy

tel. + 48 61 667 7667

tel. +48 32 32 78 415

tel. kom. + 48 601 91 11 44

tel. kom. +48 601 590 618

fax + 48 61 667 7850

fax +48 32 32 78 418

[email protected]

[email protected]

www.kp.pl

www.kp.pl

Martin Scorsese i Marcin Gortat w Poznaniu?

Wigilijne i świąteczne potrawy i słodkości tylko z dodatkami Gellwe