w

Raport Zrównoważonego Rozwoju Kompanii Piwowarskiej na najwyższym stopniu podium

Publikacja raportu społecznego to dla wielu firm moment równie ważny jak ogłoszenie wyników finansowych. Takie wydawnictwo jest bowiem sposobem na zakomunikowanie swoich działań z obszaru ochrony środowiska, działalności społecznej czy employer brandingu wszystkim grupom interesariuszy. Dla wielu z nich działalność liderów rynku zgodna z zasadami zrównoważonego rozwoju staje się coraz ważniejsza – buduje wiarygodność i pozytywny wizerunek firmy, a czasem wręcz decyduje o podjęciu z nią współpracy na płaszczyźnie biznesowej, edukacyjnej czy społecznej.

Kompania Piwowarska już po raz siódmy w swojej historii opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju, a po raz trzeci zgłosiła go do konkursu Raporty Społeczne. Każdorazowo udział KP w plebiscycie był sukcesem: w 2008 i 2011 r. raport zdobył nagrodę internautów, a teraz otrzymał nagrodę główną. W uzasadnieniu swojej decyzji jury zwróciło szczególną uwagę na kompleksowość raportu, dobre informowanie o strategii, konkretność i wiarygodność danych oraz przyjazną formę publikacji. Zwycięzców tegorocznej edycji konkursu ogłoszono podczas konferencji na temat raportowania społecznego, która odbyła się 3 grudnia br. w Ministerstwie Gospodarki w Warszawie. Wręczenie nagród poprzedził panel dyskusyjny poświęcony najnowszym trendom w raportowaniu społecznym oraz nowym wytycznym GRI. Gościem specjalnym tej sesji był Pietro Bertazzi, Senior Manager Policy and Government Affairs z Global Reporting Initiative.

To dla nas ogromna radość i satysfakcja. Co roku intensywnie pracujemy nad raportem, by jak najdokładniej poinformować naszych interesariuszy o tym, co robimy na rzecz konsumentów, środowiska, pracowników i lokalnych społeczności. Cieszymy się, że te wysiłki są doceniane i że tym razem udało nam się stanąć na najwyższym stopniu podium, zwłaszcza że co roku liczba raportów zgłaszanych do konkursu jest coraz większa – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej.

To drugi raport KP w nowej formule, zgodnej z międzynarodowym standardem Global Reporting Initiative w wersji 3.1 (GRI G3.1). Najnowsze sprawozdanie obejmuje okres od 1 kwietnia 2011 r. do 31 marca 2012 r. Do jego sporządzenia wykorzystano program SAM (Sustainability Assessment Matrix), który monitoruje wyniki Kompanii Piwowarskiej oraz innych browarów wchodzących w skład SABMiller pod kątem 10 priorytetów zrównoważonego rozwoju. Wytyczne w ramach poszczególnych obszarów są praktycznie tożsame z wytycznymi GRI, a dodatkowo dostosowane do charakteru prowadzonej działalności. Postępy w każdym z priorytetów są badane za pomocą tzw. stopni, z których każdy składa się z 5 rosnących poziomów. Raport został zweryfikowany przez firmę doradczą PwC zgodnie z Międzynarodowym Standardem Usług Atestacyjnych 3000 (ISAE 3000).

Lider branży piwowarskiej – lider odpowiedzialności społecznej

Raportowanie społeczne Kompanii Piwowarskiej nie pozostaje niezauważone przez krajowe organizacje i instytucje propagujące tego typu działania. W tym roku trzy ważne inicjatywylidera branży piwowarskiej zostały wymienione w jubileuszowym raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki”, który podsumowuje działania przedsiębiorstw w dziedzinie idei prospołecznych. KP znalazła się także w elitarnym gronie 12 przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie, którym tygodnik POLITYKA przyznał Złoty Listek. Ponadto firma zajęła 3. miejsce w Rankingu Odpowiedzialnego Biznesu i 2. w rankingu Branżowy Lider Odpowiedzialnego Biznesu w kategorii „Dobra konsumpcyjne”. W maju tego roku Kompania Piwowarska otrzymała tytuł Lidera Zrównoważonego Rozwoju 2012 w konkursie organizowanym przez miesięcznik „Forbes” i firmę doradczą PwC. Nagroda została przyznana KP w kategorii „produkcja/działalność operacyjna” za działania nakierowane na optymalizację zużycia wody w browarach.

Konkurs „Raporty Społeczne – Nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu" to inicjatywa, której głównym celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie i wartość raportów społecznych w działalności firm. Konkurs jest organizowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC oraz Grupę SGS, natomiast patronat nad nim objęło m.in. Ministerstwo Gospodarki. Tegoroczna edycja jest już szóstą z kolei.

W tym roku do konkursu zgłoszono aż 28 raportów, z czego aż 16 sporządzonych zostało zgodnie ze standardem GRI. Oceniało je niezależne jury złożone z ekspertów z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Kryteria oceny raportów to m.in. kompletność (40 proc. ogólnej liczby punktów), zaufanie (40 proc.) oraz komunikacja (20 proc.). Kryteria te zostały opracowane w oparciu o europejskie wytyczne raportowania The European Sustainability Reporting Association (ESRA) oraz zweryfikowane na drodze dialogu z ekspertami przeprowadzonego w 2008 roku. Swoją nagrodę przyznają też internauci, a w tym roku po raz pierwszy najlepszy raport wybrało także grono 10 dziennikarzy.

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udzielają:

Wojciech Mrugalski

kierownik ds. komunikacji

Kompania Piwowarska SA

ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań

tel. + 48 61 667 7667

tel. kom. + 48 601 91 11 44

fax + 48 61 66 77 850

[email protected]

www.kp.pl

Małgorzata Walędzińska-Półtorak

kierownik ds. zrównoważonego rozwoju

Kompania Piwowarska SA

ul. Mikołowska 5, 43-100 Tychy

tel. +48 32 32 78 415

tel. kom. +48 601 590 618

fax +48 32 32 78 418

[email protected]

www.kp.pl

Kreowanie hasła reklamowego. Sztuka marketingowej perswazji

Flow – zamień smartfona w pilota do głosowania!