w

Przedstawiciele Kompanii Piwowarskiej w gronie ekspertów gospodarczych

Mike Short – Senior Vice President Industry Affairs w SABMiller (właściciel Kompanii Piwowarskiej), Jan Faryaszewski – wiceprezes ds. finansów, Eric McCloskey – dyrektor ds. planowania strategicznego oraz Paweł Kwiatkowski – dyrektor ds. korporacyjnych to przedstawiciele Kompanii Piwowarskiej, którzy wzięli udział w debatach dotyczących gospodarki Europy. Każdy z nich mówił o aspektach gospodarczych, którymi zajmuje się na co dzień odpowiadając za różne obszary funkcjonowania firmy.

Zdaniem Mike’a Short 111,5 mld euro, czyli wartość sprzedaży piwa na rynkach Europejskich w minionym roku, to kwota, która powinna wpłynąć na wyższą troskę i należyte przemyślenie w stosunku do branży piwnej. Podczas sesji „Konkurencyjna gospodarka Europy” Senior Vice President Industry Affairs SABMiller mówił także o ciągłych zagrożeniach wypływających z tytułu rozbieżności np. podatkowych w poszczególnych państwach europejskich. Zdaniem Mike’a Shorta jest to obecnie najtrudniejsze zagadnienie europejskiego piwowarstwa, tworzącego pośrednio i bezpośrednio 1,8 mln miejsc pracy w całej Europie. Przedstawiciel SABMiller przekonywał obecnych ekspertów, iż branża generująca miliardowe wpływy do Unii Europejskiej i tym samym wnosząca największą kwotę podatków do budżetów krajów członkowskich, aby się rozwijać musi działać w bezpiecznym i przewidywalnym ekonomicznie otoczeniu,

Z kolei Eric McCloskey, dyrektor ds. planowania strategicznego Kompanii Piwowarskiej, podczas sesji „Rynek spożywczy” mówił o zagrożeniach płynących z braku stabilizacji i bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw: "Dla rozwoju biznesu stabilna polityka Państwa jest bardzo istotnych elementem, który ma ogromne znaczenie w planowaniu działań skierowanych do konsumentów i partnerów handlowych. Z uwagi na specyfikę branży, w której istnieją zarówno mali gracze tacy jak restauracje piwne z własną produkcją, oraz nowoczesne koncerny takie jak SABMiller, istnieje bezpośrednie przełożenie jakiejkolwiek zmiany w łańcuchu dostaw lub opodatkowaniu na cenę produktu. Przy tak dużej wrażliwości konsumentów na zmiany cenowe nieprzemyślana polityka może doprowadzić do nieodwracalnych zmian w całych systemie piwowarstwa w Polsce."

Do udziału w sesji „Polityka i gospodarka” organizatorzy Europejskiego Kongresu Gospodarczego zaprosili Jana Faryaszewskiego, wiceprezesa ds. finansów w Kompanii Piwowarskiej. Podczas sesji w gronie m.in. Janusza Stainhoffa, byłego wiceministra gospodarki oraz prezesów największych przedsiębiorstw w Polsce Jan Faryaszewski mówił o zmianach jakie zaszły w Polsce w minionych latach. Po sesji wiceprezes Kompanii Piwowarskiej udzielił wywiadu dla radia TOK FM, w którym m.in. mówił o tym, czym wyróżnia się Polski konsument na tle pozostałych krajów Europy: „ Typowy polski kupujący chodzi na zakupy zarówno do sklepu premium jak i dyskontu. Na początku tygodnia może zrobić zakupy w droższym sklepie, a pod koniec w znacznie tańszym, w każdym z nich wybierając inne produkty."

Debata dotycząca Społecznej Odpowiedzialności Biznesu odbyła się z udziałem Pawła Kwiatkowskiego, dyrektora ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej. Podczas spotkania poruszano głównie kwestie odpowiedzialnego zarządzania oraz roli firm w życiu społeczności lokalnych. Zdaniem Pawła Kwiatkowskiego firmy realizując założone cele biznesowe muszą działać w ciągłym dialogu z otoczeniem. Jedynie współpraca firm takich jak Kompania Piwowarska z różnymi grupami interesariuszy może przynieść wymierne korzyści zarówno dla społeczeństwa jak i dla przedsiębiorstwa.

Tematyka tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2011 (European Economic Congress – EEC) obejmowała kwestie najbardziej istotne dla rozwoju gospodarczego i społecznego Europy. Wiodącym tematem była konkurencyjna gospodarka Europy i nowy ład Unii, a także problemy Europy Środkowej. W Europejskim Kongresie Gospodarczym 2011 w Katowicach, który otworzył Jerzy Buzek, Przewodniczący Parlamentu Europejskiego, Honorowy Przewodniczący Rady Patronackiej – Komitetu Organizacyjnego EEC 2011, uczestniczyło blisko sześć tysięcy gości, 900 prelegentów i 500 przedstawicieli mediów.

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną nastawioną na walkę z wykluczeniem społecznym na tle ubóstwa oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży  osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udziela:

Katarzyna Wilczewska
Kierownik public affairs

[email protected]
tel. + 48 61 667 7765
tel. kom. + 48 601 887 966

Złoty Paragon dla Żubra!

Moc herbaty w Młynie Klekotki