w

Przedsiębiorcy walczą o klienta w sieci

Jak wskazują badania GUS-s ponad 50 proc polskich firm ma swoją stronę www w sieci. Z kolei tylko 70 proc. przedsiębiorstw posiada jakkolwiek formę prezentacji w Internecie (np. e-wizytówki, wpisy w katalogach itd.). – Wiele firm upada z powodu braku wykorzystania odpowiednich narzędzi marketingowych. Internet oferuje setki różnych rozwiązań, które mogą przynieść MŚP znaczące korzyści – podsumowuje Magdalena Wójciak z Agencji Interaktywnej Exception. Platformy oszczędności

Jednym ze sposobów przyjaznych dla budżetu firm są platformy zakupów grupowych dla biznesu. – Wystawienie danego produktu czy usług na naszym portalu jest darmowe. Oferent „na wejściu” otrzymuje gratis mailing do naszej bazy subskrybentów i reklamę w innych serwisach czy Google AdWords. Odpłatność pobieramy tylko od konkretnych rezultatów sprzedażowych – mówi Tomasz Krobski, właściciel www.B2bdeal.pl. – Zakupy grupowe dla biznesu służą przede wszystkim promocji firm i ich usług czy produktów, co w rezultacie przekłada się na wzrost liczby klientów i sprzedaży – dodaje Krobski. Najważniejszym atutem takich portali jest możliwość pozyskania nowych kontaktów. – Najtrudniejszą kwestią jest zdobycie danych i przyciągnięcie do siebie klienta. Co dzień dostajemy oferty firm, które sprzedają bazy danych, a tego typu platformy robią to po prostu za nas, co więcej od razu sprzedając naszą konkretną usługę – mówi Wojciech Hankiewicz, właściciel Agencji reklamowej Pinakolada.pl.

Warto być w sieci

W polskiej cyberprzestrzeni istnieją dziesiątki darmowych katalogów, które umożliwiają można przedstawienie firmy w sieci. – Im więcej mamy wpisów w tego typu serwisach tym łatwiej potencjalny klient będzie mógł nas znaleźć – przekonuje Wójciak. Wielu przedsiębiorców i managerów nie dostrzega potencjału internetu cały czas wydając środki na formy reklamy, często nieadekwatne do profilu firmy. – Stały dostęp do internetu ma obecnie ponad 20 milionów ludzi w naszym kraju. I to właśnie sieć jest dla nich podstawowym źródłem informacji. Jeśli nas w niej nie będzie to po prostu zmniejszy szansę na pozyskanie nowych klientów – przekonuje Marta Keller z serwisu B2Bfirmy.pl. Warto już pamiętać o bezpłatnej wizytówce na Google Maps. W świecie pełnym nowych technologii informatycznych tradycyjne mapy i katalogi powoli odchodzą do lamusa. Dzięki Google Maps możemy dokładnie znaczyć na mapie, położenie naszej firmy. – W niektórych polskich miastach możemy już przypisać lokalizacje do zdjęcia 3D siedziby czy sklepu dzięki interfejsowi Google Street View. Postęp w tej dziedzinie będzie bardzo szybki – mówi Wójciak

Wiarygodność w sieci

Internetu nie da się odgórnie kontrolować dlatego też dane adresowe czy opis działalności firm trudno jest zweryfikować. Nagminną bolączką polskich firm jest brak aktualizacji własnej strony www. Z kolei w bezpłatnych katalogach internetowych często widnieją spółki widma, które od lat nie prowadzą już działalności.

Obecność firm takich jak zakład ślusarski czy szewc w sieci jest często dla ich właścicieli  „dodatkowym” obowiązkiem. Jednak już oni zauważają korzyści płynące z internetowej obecność. Z pewnością dla MŚP jest to kierunek, którym powinny podążać.

Avatar photo

Napisane przez Mission PR

Więcej udogodnień dla rolników w BZ WBK Finanse & Leasing

ABC leasingu