w , ,

Podsumowanie premiery filmu „Ryba Za Burtą!”

Celem premiery filmu, który jest istotnym elementem ogólnoeuropejskiej kampanii społecznej „Ryba Za Burtą!” było przedstawienie zatrważających statystyk dotyczących przełowienia, uświadomienie społeczeństwu wagi problemu oraz zebranie podpisów pod petycją i trafienie z przekazem do polityków, którzy mają wpływ na kształtowanie ustaw z zakresu rybołówstwa, a tym samym ochronę wielu gatunków.

Premiera została poprzedzona akcją informacyjną w Gdańsku, podczas której były zbierane podpisy pod petycją. Premierę otworzył producent filmu Marek Nawracaj.  Trwający ponad 22 minuty materiał został stworzony w formie wywiadu  przeprowadzanego przez Gospodarza kampanii społecznej „Ryba Za Burtą!” – Roberta Makłowicza – z przedstawicielami rządu, światowych organizacji chroniących organizmy żywe oraz środowiska rybackiego. Poruszone tematy dotyczyły przede wszystkim problemów nieodpowiednich unijnych regulacji prawnych w zakresie tematu tzw. odrzutów rybnych, czyli wyrzucania ryb za burtę. Po seansie organizatorzy premiery otworzyli panel dyskusyjny, w którym każdy z Gości miał możliwość wypowiedzenia się w temacie oraz uzyskania odpowiedzi na nurtujące go wątpliwości. Wydarzenie urozmaiciło przepyszne sushi przygotowane przez restaurację Avocado w Sopocie.

Obecni na sali przedstawiciele światowych organizacji i jednocześnie bohaterowie filmu: m. in. Magdalena Figura z Greenpeace Polska i Justyna Niewolewska z koalicji OCEAN2012, odpowiadali również na pytania o zagrożone gatunki, wyrzucanie martwych ryb za burtę, a także rodzaje wykorzystywanych sieci oraz możliwości regulacji dotychczasowych ustaw.

– Liczymy, że Wspólna Polityka Rybołówstwa podejmie szybkie działania związane z ograniczeniem tzw. odrzutów poprzez wprowadzanie bardziej selektywnych sieci oraz przyspieszenie prac nad wprowadzeniem nowych praktyk, poprawiających jakość połowów – wyjaśnia producent filmu oraz współorganizator kampanii „Ryba Za Burtą!”, Marek Nawracaj.

Podczas trwającej kilka dni akcji promocyjnej zebrano pod petycją ponad 500 podpisów. Każdy podpis pod petycją jest kolejnym ważnym głosem społeczeństwa mówiącego: „Stop odrzutom i przełowieniem” i zbliża do zmian w ustawie o zrównoważonym rybołówstwie, a tym samym ratowania zagrożonych gatunków.

Kampania „Ryba za Burtą!” stanowi polską odsłonę akcji „Hugh’s Fish Fight” na rzecz powstrzymania marnotrawstwa ryb. Pomysłodawcą akcji jest Hugh Fearnley-Whittingstall, znany brytyjski dziennikarz. Kampania podkreśla istotę polityki zrównoważonego rybołówstwa dla każdego z nas, abyśmy mogli nadal cieszyć się pysznymi i zdrowymi daniami z ryb. W akcję, oprócz znanych, światowych organizacji jak: Greenpeace Polska, WWF Polska i koalicja OCEAN2012, zaangażowali się także popularni polscy oraz zagraniczni celebryci, m. in.: członkowie zespołu Coldplay, aktor Atephen Fry, Andrzej Sołtysik, Artur Więcek, Magdalena Mołek, Krzysztof Skiba czy Dorota Gardias. Oficjalnym Gospodarzem kampanii jest Robert Makłowicz – dziennikarz, podróżnik, kulinarny specjalista, miłośnik rybnych przysmaków.

Więcej informacji na temat kampanii: www.rybazaburta.pl

Zapraszamy także na nasz profil na Facebook: www.facebook.com/RybaZaBurta oraz Twitter: www.twitter.com/RybaZaBurta

Kontakt prasowy:

Magdalena Gintowt-Dziewałtowska

Mob.: 505 604 682

e-mail: [email protected]

Personal PR

Avatar photo

Napisane przez Magda Gintowt

Nowa wersja Oracle Exalogic Elastic Cloud została zaprezentowana na konferencji Oracle OpenWorld

Agencja Pracy Pollux Sp. z o.o wdrożyła system TETA Constellation Personel