w

Platformy web-to-print rewolucjonizują rynek poligraficzny

Web-to-print, mówiąc najogólniej, to metoda zamawiania druku przy pomocy specjalnych modułów internetowych bez konieczności wychodzenia z domu czy firmy. Korzystając z platform online, klient wysyła i koryguje swoje projekty wyłącznie w formie cyfrowej, otrzymując pod wskazany adres gotowy produkt. Szczegóły tego procesu mogą różnić się ze względu na technologie informatyczne, jakie oferuje dostawca. Korzystanie z printshopów ma jednak pewne charakterystyczne cechy, które sprawiają, że coraz większa liczba konsumentów decyduje się na to rozwiązanie. Jak wygląda procedura zamawiania druku przy użyciu platform web-to-print?

Na początku użytkownik w kilku prostych krokach rejestruje się na stronie określonego printshopu, podając podstawowe dane i adres, na który będą wysyłane gotowe produkty. Aktywacja konta odbywa się poprzez uwierzytelnienie adresu e-mailowego. Po zalogowaniu do systemu , klient wybiera interesujący go produkt (a oferty nie ustępują katalogom drukarni stacjonarnych) i wysyła plik z projektem w formacie PDF. Co istotne, printshopy oferują często znacznie niższe ceny, nawet w przypadku internetowych odpowiedników tradycyjnych drukarni.

Następnie użytkownik wybiera preferowaną formę płatności – zwykle jest to przedpłata na konto (przelew internetowy), wykorzystanie modułów do płatności elektronicznych lub zapłata za pobraniem (przy odbiorze). Należy pamiętać jednak, że w przypadku przelewu internetowego, bieg terminu realizacji rozpoczyna się w dniu zaksięgowania zapłaty na koncie printshopu.

Kolejnym krokiem jest sprawdzanie przesłanych projektów pod względem poprawności. Większość drukarni załatwia to poprzez wysyłanie podglądu mailem lub udostępnianie pliku na serwerze FTP. Możliwe jest także usprawnienie tego procesu poprzez udostępnienie ekranu podglądu w technologii Flash, z czego skorzystał już pierwszy polski printshop, Caffeprint.eu. W tym przypadku podgląd plików jest natychmiastowo renderowany, co umożliwia płynny obrót produktu o 360 stopni, w celu sprawdzenia poprawności produktu dwustronnego. Umożliwia to także prezentację linii technologicznych, takich jak: spady, bezpieczny margines dla tekstu, linia cięcia – bezpośrednio na projekcie klienta. Można dzięki temu wprowadzić niezbędne zmiany, aby otrzymany produkt był w 100% zgodny z oczekiwaniami.

Cechą wyróżniającą korzystanie z platform web-to-print, jest szybki czas realizacji zamówienia. Printshopy starają się zamykać cały proces maksymalnie do tygodnia. Standardowym terminem dostarczenia gotowego produktu do drzwi klienta są 2-4 dni robocze. Nie bez znaczenia jest również fakt, że w najpopularniejszych polskich printshopach zamówień online można dokonywać o dowolnej porze dnia i nocy, siedem dni w tygodniu. Gotowe materiały dostarczane są w systemie door to door za pośrednictwem firmy kurierskiej. Koszt przesyłki uzależniony jest od wagi paczki, a więc rodzaju zamawianych produktów i wielkości nakładu. Również na tym etapie klient ma możliwość monitorowania swojego zlecenia poprzez tracking przesyłek – bądź to na stronie printshopu, bądź firmy przewozowej.

Avatar photo

Napisane przez Benhauer

Analiza obiektowa w księgowości – cykl bezpłatnych konferencji

Toruń na rozwojowej ścieżce