w

Nowy wskaźnik zakłóceń w transporcie morskim Kuehne+Nagel wskazuje na dalsze wyzwania w łańcuchu dostaw

Kuehne+Nagel wprowadza w platformie seaexplorer wskaźnik zakłóceń, mierzący wydajności globalnej sieci transportu kontenerowego. Wskaźnik pokazuje łączny czas dni oczekiwania w TEU w portach Prince Rupert, Vancouver/Seattle, Oakland, Los Angeles/Long Beach, Nowym Jorku, Savannah, Hongkongu, Szanghaju/Ningbo oraz Rotterdamie/Antwerpii.

Przykład ilustruje sposób wyznaczania wskaźnika: jeden statek o pojemności 10 000 TEU oczekujący 12 dni na wejście do portu to 120 000 TEU dni oczekiwania. Ponadto inny statek z 5 000 TEU oczekujący 10 dni na wejście do tego samego portu to równowartość 50 000 TEU dni oczekiwania. Całkowity czas oczekiwania w TEU wynosi 170 000 TEU dni oczekiwania.

Wskaźnik zakłóceń zapewnia widoczność, a także zaawansowaną analitykę i trendy dotyczące bieżącej sytuacji, mającej wpływ na światowy handel. Obecnie wskaźnik odzwierciedla czas oczekiwania i skalę 11,6 mln TEU dni – poziom niezmiennie wysoki. W tych dziewięciu konkretnych portach normalny byłby mniej niż milion TEU dni oczekiwania. Obecnie około 80% zakłóceń jest związanych z portami w Ameryce Północnej.

Wskaźnik jest rozszerzeniem widoczności, jaką zapewnia platforma Kuehne+Nagel seaexplorer dla globalnego transportu kontenerowego. Według najnowszych danych seaexplorer, 612 kontenerowców stoi obecnie na kotwicy lub dryfuje przed głównymi światowymi portami.

Otto Schacht, Członek Zarządu Kuehne + Nagel International AG, odpowiedzialny za logistykę morską, mówi: „Informacje o linii trendu dostarczane przez wskaźnik zwiększają zdolność naszych klientów do przewidywania i planowania możliwych, przyszłych wpływów na ich łańcuch dostaw. Wraz ze wskaźnikiem wdrożyliśmy nowy poziom analityki dla logistyki morskiej”.

W przyszłości wskaźnik zakłóceń będzie dostępny wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników www.seaexplorer.com.

Cyberprzestępcy stosują nowe taktyki atakowania organizacji przemysłowych

Trzeci znany bootkit oprogramowania układowego