w

„Nie każdy może być dziennikarzem, ale każdy może być dziś medium”

Prelegenci reprezentowali agencje marketingu zintegrowanego i internetowego, spółki badawcze, agencje PR, agencje badawcze oraz firmy, które odniosły sukcesy w kampaniach wykorzystujących Social Media (Kraft Foods Polska). W 2 dniu konferencji uczestnicy mogli zobaczyć jak aktywność użytkowników w obszarze Internetu wpływa na kształtowanie polityki CSR (ang. Corporate Social Responsibility – Społeczna Odpowiedzialność Biznesu) w firmach. Eksperci podkreślali, że lobbing użytkowników Internetu  jest coraz silniejszy i bardziej skuteczny ( patrz: protest przeciwko kampanii Adidasa na Służewcu), a biznes liczy się z ich zdaniem.

Okazało się, że jest wspólny mianownik pomiędzy kampaniami w Social Media, a polityką CSR przedsiębiorstw. Wdrożenie polityki CSR pomaga przedsiębiorstwom dojrzeć do dialogu z otoczeniem. Osiągnięcia związane ze stosowaniem takiej polityki stanowią platformę do porozumienia z potencjalnymi partnerami biznesowymi i klientami. Długofalowa polityka CSR stanowi idealną podstawę dla wdrożenia i prowadzenia kampanii komunikacyjnych w Social Media. Pomaga ona zdobyć zaufanie i podtrzymać zaangażowanie Fanów marki. Jednocześnie osiągnięcia CSR stanowią trwalszą podstawę współpracy z rynkiem niż programy oparte na rozdawnictwie upominków. Flagowym przykładem takiej polityki jest kampania: „Milka razem dla Tatr”, którą uczestnikom konferencji prezentowała Patrycja Nowakowska – Senior Brand Manager w Kraft Foods Polska.

Zainteresowanie specjalistów PR i dziennikarzy obszarem Social Media jest dowodem na przenikanie się obszarów związanych z komunikacją,  z zarezerwowanymi dotąd dla marketingu internetowego.

Organizatorem konferencji była Agencja Marketingu Strategicznego: Xevin-Consulting oraz firmy Grass Roots ( agencja PR ), iSecure i Cube Group.

Organizatorzy zapowiedzieli kontynuowanie spotkań interdyscyplinarnych już jesienią 2011 roku. Zgodnie z zapowiedzią przybiorą one formę kameralnych spotkań, a zaproszenia będą kierowane do specjalistów, którzy na co dzień zaangażowani są w kreowanie nowych mediów i kampanii komunikacyjnych oraz CSR’owych.

Prezentacje prelegentów można znaleźć na Fan Page Konferencji: www.facebook.com/pages/Internet-PR-Nowa-koalicja-sukcesu

Kontakt w sprawie materiałów:

Małgorzata Nieciecka

New Media & Marketing Konsultant

m.nieciecka[at]gmail.com

Napisane przez Małgorzata Nieciecka

All Nippon Airways (ANA) jako pierwsza japońska linia lotnicza wybiera rozwiązanie Amadeus Altéa…

BenQ zaprasza na Międzynarodowy Festiwal Filmowy TOFIFEST