w

Natura i retro, czyli trendy w aranżacji wnętrz

Pandemia sprawiła, że dom stał się dla nas azylem, w którym przede wszystkim mamy czuć się dobrze. Wnętrza mają wyciszać i uspokajać, ale nie nudzić. W tym roku w aranżacji naszych wnętrz szczególnie wyróżnia się motyw powrotu do natury. 

 

Powrót do korzeni

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat dom stał się nie tylko miejscem do odpoczynku, ale również przestrzenią do pracy. Z tego powodu zaczęliśmy zwracać się w stronę przyrody. W 2022 roku dominującym trendem w aranżacji jest właśnie powrót do natury. Jednym z najpopularniejszych stylów są boho i eko, które bazują na naturalnych materiałach jak drewno, bawełna, len czy juta. Charakteryzują się również plecionymi teksturami oraz jasnymi kolorami. 

 

Przestronnie i jasno 

Sporo ludzi, szczególnie w miastach, posiada mieszkania o niewielkim metrażu. Coraz większą wagę przywiązuje się do funkcjonalności oraz przestrzenności wnętrza.  – Pandemia pokazała, jak ważna w aranżacji wnętrz stała się przestrzeń. Nie chcemy czuć się uwięzieni we własnym domu, dlatego projektując inwestycję Nyska Residence, postawiliśmy na duże okna, które sprawiają, że nawet małe pomieszczenie może być jasne i przestronne. Lokale wyróżniają się także komfortową wysokością sięgającą 2,9 m – mówi Dawid Sokół, dyrektor sprzedaży LI Development. Innym sposobem na powiększenie wnętrza są duże lustra oraz bardzo modne delikatne, ażurowe meble. 

 

Kolorowe retro

Do jasnych, spokojnych wnętrz, trochę szaleństwa wprowadza styl retro. Od żywych kolorów i geometrycznych wzorów lat 80., nawet po eleganckie, przedwojenne Art déco. Powrót mebli i dodatków z poprzednich epok sprawia, że wnętrza stają się ciekawsze i bardziej oryginalne. – W przestrzeniach użytkowych, takich jak np. klatki i przestrzenie wspólne w apartamentowcach, również przemyca się elementy stylu retro. Żeby nadać korytarzom ciekawego, eleganckiego charakteru, wykorzystaliśmy geometryczne, złote zdobienia w stylu Art déco – dodaje Dawid Sokół, dyrektor sprzedaży LI Development.

 

Psychologia kolorów 

 Coraz większa świadomość wśród konsumentów sprawia, że nawet kolory na poduszkach przestają być przypadkowe. Według psychologi kolorów najbardziej kojącym stres kolorem jest zielony. W tym roku to właśnie odcienie zieleni cieszą się największą popularnością. Naturalne odcienie jak beże i kremy, również bardzo często są wykorzystywane. Według amerykańskiego Instytutu Koloru Pantone korlorem roku 2022 jest Veri Peri – odcień fioletu.  Fiolet uspokaja i pobudza kreatywność. Dobrze komponuje się z barwami ziemi oraz zieleni. 

Napisane przez Publicon_PR

Sprzedaż internetowa rośnie w siłę – trendy w e-commerce

Zgłoś projekt do II etapu Tubądzin Design Awards