w , ,

Mobilny rozjazd

Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe  „Bieżanów” zaprojektowały, wyprodukowały i zabudowały ten tymczasowy układ torowy, umożliwiający zmianę kierunku i toru jazdy tzw. tramwajom dwukierunkowym. To pierwszy rozjazd nakładkowy w Polsce o tak innowacyjnej konstrukcji, którego zwrotnica monoblokowa została wykonana ze stali trudnościeralnej. Takie rozwiązanie w znaczący sposób zwiększa w znaczący sposób trwałość eksploatacyjną rozjazdu nakładkowego.

Jak sugeruje nazwa taki rozjazd jest mocowany bezpośrednio na istniejących torach zabudowanych w jezdni. A wjazd na niego, czyli nieznaczne wzniesienie się pojazdów szynowych nad poziom gruntu, umożliwiają  specjalne tory najazdowe. Jego montaż nie wymaga więc przebudowy całego układu torowo-drogowego, wystarczą tylko punktowe przytwierdzenia.  

– To znacząca oszczędność czasu i pieniędzy. Tym bardziej, że to urządzenie wielorazowego użytku. Po spełnieniu swej roli pod Bagatelą zostanie zdemontowane i przekazane podmiotowi zajmującemu się bieżącym utrzymaniem sieci tramwajowej w Krakowie, by służyć także przy innych modernizacjach czy remontach sieci tramwajowej –akcentuje Jacek Paś , dyrektor techniczny krakowskiej spółki.

Podkreślić należy, iż KZN „Bieżanów”, działając na zlecenie Grupy ZUE – generalnego wykonawcy remontu przy Bagateli,  wyprodukował i zabudował również 3 kompletne rozjazdy tramwajowe dwutorowe, pojedyncze, wraz z szynami łączącymi prostymi i łukowymi  tworzącymi razem cały węzeł rozjazdowy.

Avatar photo

Napisane przez KZN "Bieżanów&quot

Kontroluj rzeczywisty czas pracy swoich pracowników z Teta Personel

Kongres Frost & Sullivan GIL Europa 2012