w , ,

Mieszkanie Marzeń – interaktywna kampania IKEA Kraków

Wierzymy, że rozpoczynająca się kampania, zarówno poprzez swoją wieloetapowość jak i wykorzystanie mediów społecznościowych aktywnie zaangażuje mieszkańców Krakowa i regionu, którzy będą mieć głos na wszystkich jej etapach – od wyboru konkursowej pary po aranżację Mieszkania Marzeń. Dzięki połączeniu działań eventowych i interaktywnych chcemy, w niestandardowy sposób, zaprezentować asortyment z nowego katalogu IKEA oraz pokazać, że urządzanie mieszkania to również wspaniała zabawa – mówi Anna Knapik, Kierownik Marketingu IKEA Kraków.

Główny element kampanii to event z pogranicza real life i interactive’u. Jego bohaterami będzie zwyczajna z pozoru para, która musi jednak wykazać się dużą komunikatywnością, otwartością i kreatywnością. W końcu nie każdy ma na tyle odwagi, by przez tydzień mieszkać pod czujnym okiem całego Krakowa – a właśnie to będzie zadaniem konkursowej pary, którą wybiorą internauci.

Pomysł, by para wprowadziła się do nieumeblowanego lokalu, do którego stopniowo napłyną artykuły wyposażenia wnętrz z asortymentu IKEA, ma na celu zachęcenie do zapoznania się z najnowszym katalogiem i pokazanie, że urządzanie mieszkania może być wspaniałą przygodą. Codziennie lokatorzy Mieszkania Marzeń będą udostępniać na videoblogu zdjęcia z wydarzeń oraz publikować posty dotyczące kolejnych elementów wyposażenia, które chcieliby otrzymać. Internauci – za pomocą aplikacji na Facebooku – zagłosują na zestaw mebli, który następnego dnia znajdzie się w Mieszkaniu.

– Kampania, dzięki interaktywnemu mechanizmowi, pozwala nam w nietypowy sposób przedstawić aktualną ofertę IKEA. Biorąc udział w zabawie, internauci zapoznają się z wybranymi propozycjami z najnowszego katalogu, będą mieć wpływ na bieg wydarzeń w Mieszkaniu Marzeń, a ich udział w głosowaniu zostanie dodatkowo nagrodzony – mówi Dominik Gil, dyrektor zarządzający w Grupie Eskadra, odpowiedzialnej za obsługę eventu.

Zgłoszenia do udziału w zabawie przyjmowane są od 20 do 31 sierpnia poprzez specjalną aplikację na fanpage’u IKEA Kraków. Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie krótkiego jednominutowego filmiku z uzasadnieniem, dlaczego to właśnie dana para powinna zamieszkać w Mieszkaniu Marzeń. Filmik można nagrać samodzielnie lub skorzystać z pomocy na dodatkowym castingu w krakowskim sklepie, w sobotę 1 września.

Spośród wszystkich zgłoszeń jury wybierze 10 najciekawszych par. Następnie wszystko w rękach internautów. To oni – za pomocą specjalnie przygotowanej na potrzeby kampanii aplikacji na fanpage’u IKEA Kraków na Facebooku – zdecydują, kto zamieszka w Mieszkaniu Marzeń i otrzyma kartę upominkową IKEA na zakupy o wartości 20 000 zł,     

a także które elementy wyposażenia pojawią się w mieszkaniu! Głosować warto, ponieważ IKEA Kraków postanowiła nagrodzić każdy oddany głos.      

Akcja zakończy się w ostatni weekend września parapetówką, na którą zostaną zaproszeni mieszkańcy Krakowa.

Key Visuale wykorzystywane w kampanii podkreślają możliwość dowolnego łączenia elementów, nawiązując zarówno do akcji marketingowej, jak i do nowego asortymentu sklepu IKEA.

Kampania „Urządź z nami Mieszkanie Marzeń” obejmuje lokalne media: Internet, prasę, radio. Za koncepcję oraz realizację akcji odpowiada pomysłodawca – Grupa Eskadra, działaniami Public Relations zajmuje się Open Media, natomiast media zaplanował dom mediowy MEC.

Harmonogram akcji:

I etap:

20-31 sierpnia – zgłoszenia poprzez aplikację na fanpage’u IKEA na Facebooku

1 września – dodatkowy casting w IKEA Kraków

II etap:

3-6 września – spotkania z 10 wybranymi parami i wyłonienie finalistów

III etap:

12-18 września – głosowanie na pary poprzez aplikację na Facebooku

19 września – wyłonienie zwycięzców castingu

24-30 września – tydzień w Mieszkaniu Marzeń

29-30 września – parapetówka

Szczegóły oraz regulamin konkursu dostępne są pod adresem: www.facebook.pl/IKEA.Krakow

Avatar photo

Napisane przez Open Media

Harmonijkowy festiwal

Nowości w andel’s Hotel Łódź