w , ,

Marketing szeptany – wcale nie szemrany

Aby móc wyjaśnić na czym polega praca agencji marketingu szeptanego i dlaczego ich działania nie powinny być kojarzone z „marketingiem szemranym“, warto przybliżyć samo pojęcie. Należy zacząć od inspiracji! Do dyskusji należy zainspirować Liderów Opinii. Informacja przekazywana z ust do ust w kolejnych rozmowach będzie docierać do kolejnych osób i będzie nieść ze sobą dodatkową wartość: wiarygodną i naturalną rekomendację. Jednak oprócz kanału „twarzą w twarz“, doskonale skutecznym medium staje się Internet. Dzięki popularności serwisów i forów internetowych, na których użytkownicy są odpowiedzialni za publikowane treści, wymiana opinii i rekomendacji staje się coraz łatwiejsza.

Jednym ze sposobów na ujednolicenie zasad wykorzystywania narzędzi marketingu szeptanego oraz zbudowanie zaufania konsumentów jest wprowadzenie Kodesku Etyki.

Kodeks Etyki jest jedynie podstawą i punktem odniesienia do tworzenia wewnętrznych standardów i procedur rekrutacji Liderów Opinii. Za wewnętrzne procedury i etyczność działań odpowiada zespół doświadczonych ekspertów: Mariusz Woźnicki i Mirella Zygler. Podstawą pracy jest rekrutacja Liderów Opinii- czyli ekspertów w danej dziedzinie, ale także aktywistów, bloggerów, spełeczników. Liderzy Opinii, zainspirowani odpowiednio przez agencję, dają początek działań marketingowych- poprzez głoszenie opinii o produkcie lub usłudze. Dlatego też dla agencji Harder&Harder tak ważne jest, by opiniodawcy byli rekrutowani rzetelnie, a ich wypowiedzi były prawdziwe. Dotarcie do Lidera Opinii opiera się głównie na zaproszeniu do udziału w projekcie, przekazaniu materiałów do testów- później pozostaje już tylko czekać na efekty. Klient jest zawsze poinformowany o działaniach, ma wgląd w proces opiniotwórczy, jednak nie ingeruje w opinie niezależnych Liderów- to ważne, by tworzyć dobry, ale zarazem wiarygodny wizerunek.

Harder&Harder doskonale wie, że w marketingu szeptanym to konsumenci są podstawowym nośnikiem informacji – medium, o które trzeba dbać, by go nie stracić. Dlatego zasady uczciwości, rzetelności i moralności są niezwykle ważne w pracy agencji, by przekaz był niezawodny i prawdziwy.

Projekty marketingu szeptanego prowadzone są dla każdego klienta indywidualnie, z uwzględniem indywidualnego podejścia do każdego Lidera Opinii. Efekty tych działań są na bieżąco monitorowane dzięki aplikacji ePR Reporter, gdzie klient ma stały wgląd w dyskusje Internautów oraz za pośredncitwem usługi monitoringu Światovid, która pozwala kontrolować rozprzestrzenianie się dyskusji on-line.

Wszysytko to sprawia, że działania z kategorii marketingu szeptanego mogą być nie tylko etyczne i wiarygodne ale także mierzalne i przejżyste.

Zachęcamy do kontaktu z szefem zepsołu realizacji Mirellą Zygler, celem wyjaśnienia wszelkich wątpliwości J

www.harderandharder.pl

Kontakt z mediami

Aleksandra Makuch

[email protected]

Avatar photo

Napisane przez sisu

Warsztaty samoobrony dla przewodników

iDoll – lalki-grajki na miarę XXI wieku