w

Mądry PR-owiec inwestuje w papier

Budowanie wizerunku firmy jest trudnym zajęciem, które niejednemu specjaliście spędza sen z powiek. Stworzenie oryginalnego i przejrzystego systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa może zadecydować o jego sukcesie. Ważnym elementem reprezentującym firmę wśród jej aktualnych i potencjalnych klientów jest format dokumentów i papierowych akcesoriów z logiem firmowym.

Wrażenie jakie robi dokument przygotowany na papierze firmowym jest nieporównywalne z tym, jakie zrobiłby taki nawet dobrze dopracowany w zwykłym komputerowym edytorze tekstu.

Nie wystarczy wrzucić w rogu kartki logotypu firmy. Wszystkie dokumenty powinny być spójne wizualnie. Każdy graficzny ozdobnik powinien mieć swoje miejsce i zachowywać proporcje względem całości strony. Firma powinna zdecydować się na jedną czcionkę, ustalić jej rozmiar i formatowanie. Użyty papier powinien być tego samego koloru i mieć tę samą fakturę – mówi Daniel Nowaczyk z drukarni internetowej Caffeprint.eu zajmującej się tworzeniem i drukiem papierów firmowych.

Broszury, teczki, ulotki, foldery, czy wizytówki – niezależnie od zastosowania, dokumenty firmowe powinny w jednoznaczny sposób świadczyć o wizerunku firmy. Jednolicie wyglądające narzędzia są tanim i skutecznym sposobem zaprezentowania się potencjalnym klientom, ale służą także podtrzymywaniu dobrej opinii wśród tych, z którymi firma już współpracuje. Posiadanie spójnego wizerunku świadczy o rzetelności, profesjonalizmie i powadze podejścia do klienta, co może zachęcać do podjęcia lub kontynuacji współpracy.

Korzyści, jakie przynosi stworzenie pozytywnego wrażenia wobec firmy poprzez ujednolicenie wyglądu dokumentów są znacznie większe niż koszty, które trzeba ponieść. Cena druku papierów firmowych jest zależna od wielkości nakładu. Przy ilości tysiąca stron A4 z grafiką w pełnym kolorze przedsiębiorca musi liczyć się z wydatkiem rzędu 99 zł netto. Niesamowicie ważne w biznesie wizytówki można wydrukować w ilości 250 sztuk już za 15 zł netto. Dobrym pomysłem jest też stworzenie ulotek i folderów firmowych, w których można zawrzeć ofertę firmy i opis jej działalności.

Aleksander Skałka

 

Napisane przez Benhauer

Zainwestuj w inteligentny dom i wygodnie oszczędzaj

Jak dobrze znasz swojego mechanika?