w

Lipiec 2022 r. w TIM SA: sprzedaż na dzień roboczy +5,2% rdr., spowolnienie gospodarcze na horyzoncie

Ze wstępnych szacunków wynika, że w lipcu 2022 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły 106,4 mln zł (+0,4% rdr.).  

Sprzedaż w przeliczeniu na dzień roboczy była w lipcu 2022 r. wyższa o 5,2% w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r. (5,07 vs 4,82 mln zł). Na tegoroczny lipiec przypadło bowiem 21 dni roboczych wobec 22 w 2021 r.

Przychody ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów osiągnęły w lipcu 2022 r. ponad 75,9 mln zł, tj. -2,5% rdr. W przeliczeniu na dzień roboczy wzrosły jednak o 2,3% (z 3,53 do 3,61 mln zł). Po siedmiu miesiącach 2022 r. całkowite przychody ze sprzedaży są wyższe o prawie 1/4 (24,3%) niż w analogicznym okresie 2021 r. (845,6 vs 680,4 mln zł), zaś przychody ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów – o 22,2% (588,3 v 481,4 mln zł).

– Porównując tegoroczny i zeszłoroczny lipiec, warto mieć na uwadze różną liczbę dni roboczych, co ma duże znaczenie w przypadku e-commerce B2B. Jednak tak czy inaczej, spowolnienie w gospodarce staje się faktem – stwierdza Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. –  Symptomy tego było widać już po czerwcu, gdy w naszych szacunkach dotyczących całkowitej sprzedaży zanotowaliśmy jednocyfrowy wzrost rok do roku – po raz pierwszy od stycznia 2021 roku. Cykle w gospodarce są czymś naturalnym, a zatem prędzej czy później czeka nas ożywienie. Nie zamierzamy jednak czekać biernie na ten czas. Staramy się każde zawirowania na rynku postrzegać w kategorii szansy dla naszej firmy. Gdy inni stawiają mury, my stawiamy żagle. Jestem przekonany, że zaprezentowana przez nas w maju długoterminowa strategia rozwoju pozwoli spółce dobrze wykorzystać także okres słabszej koniunktury – dodaje Krzysztof Folta.

Napisane przez TIM SA

TIM.pl jest największą w Polsce platformą e-commerce dla profesjonalistów. Klienci TIM-u zawsze łatwo zamawiają, krótko czekają i dostają wszystko, czego potrzebują: produkt, pomoc i wiedzę.
Dysponujemy najszerszą ofertą produktów elektrotechnicznych dostępnych w 24 godziny od złożenia zamówienia. Zamówienia dostarczamy tam, gdzie życzy sobie klient (siedziba, budowa, paczkomat), w wybranym przez niego terminie.
Naszą ambicją jest uczestnictwo w życiu zawodowym klientów: ułatwianie im pracy, wspieranie ich w rozwoju oraz wymianie doświadczeń. Dlatego rozwijamy specjalistyczną społecznościową platformę wiedzy – portal „Łączy nas napięcie” (https://laczynasnapiecie.pl/).
Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu, gdzie spółka powstała w 1987 r. Od 1998 r. jesteśmy notowani na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Mamy na koncie wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in. w takich konkursach i rankingach jak Gazele i e-Gazele Biznesu, Diamenty Forbesa, e-Commerce Polska awards, Dyrektor e-Commerce Roku czy Giełdowa Spółka Roku. Jesteśmy liderem dystrybucji elektrotechniki w Polsce, nie tylko pod względem przychodów (https://www.rynekelektryczny.pl/najwieksze-hurtownie-elektrotechniczne/).
TIM SA tworzy Grupę Kapitałową TIM wraz z 3LP SA – operatorem centrów logistycznych, oferującym usługi fullfilmentu dla podmiotów z sektora e-commerce (także spoza Grupy TIM).
Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.

MAM cbd – żeby mieć trzeba to wiedzieć

Hebe wybrało NoVa Park na lokalizację swojego pierwszego sklepu w Gorzowie