w ,

Lider Zrównoważonego Rozwoju 2012 – Kompania Piwowarska nagrodzona w konkursie miesięcznika…

22 maja br. w warszawskiej siedzibie Przedstawicielstwa Unii Europejskiej odbyła się gala, podczas której ogłoszono laureatów konkursu Liderzy Zrównoważonego Rozwoju 2012. Kompania Piwowarska zdobyła nagrodę w obszarze „produkcja/działalność operacyjna” za działania nakierowane na optymalizację zużycia wody w browarach. Była to druga edycja konkursu organizowanego przez miesięcznik „Forbes” i firmę doradczą PwC. W tym roku firmy zgłosiły 80 praktyk – zarówno z międzynarodowych korporacji, jak i małych oraz średnich przedsiębiorstw. Kapituła konkursu oceniała projekty w obszarach: sprzedaż, marketing, core business, produkcja/działalność operacyjna, komunikacja zewnętrzna/PR. Ogółem przyznano 3 nagrody i 5 wyróżnień.

Celem konkursu jest wyłonienie firm świadomie i strategicznie podchodzących do tematu zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), co ma się przyczynić do budowy ich przewagi konkurencyjnej i kreacji wartości w długim okresie. Kompania Piwowarska przykłada dużą wagę do tego zagadnienia, czego dowodem jest coroczny Raport zrównoważonego rozwoju, w którym opisano 10 Priorytetów firmy. Jednym z nich jest „Zwiększenie produkcji piwa przy wykorzystaniu mniejszej ilości wody”, co w praktyce oznacza zrównoważoną gospodarkę wodną w browarach w Poznaniu, Tychach i Białymstoku. Grupa SABMiller, do której należy Kompania Piwowarska, zobowiązała się do 2015 r. obniżyć zużycie wody w przeliczeniu na hektolitr piwa o 25%. Ten ambitny plan pozwoli rocznie zaoszczędzić 20 mld litrów wody, które wystarczyłyby do napełnienia 8 tysięcy basenów o wymiarach olimpijskich.

Zużycie wody stale maleje…

Kompania Piwowarska już teraz może odnotować spore sukcesy w tej dziedzinie. Wskaźnik zużycia wody w przeliczeniu na jednostkę wyprodukowanego piwa jest monitorowany w każdym browarze i poddawany wnikliwym analizom. Na podstawie obserwacji wprowadzane są nowe rozwiązania, dzięki którym wartości te stale maleją. W roku rozliczeniowym F12 (kwiecień 2011 – marzec 2012) KP udało się osiągnąć imponujący wynik – średnio 3,01 hl wody/hl piwa. Dla porównania – w roku rozliczeniowym F11 (kwiecień 2010 – marzec 2011) wartość ta wynosiła 3,21 hl, zaś typowy zakres zużycia wody w nowoczesnych browarach wynosi 4-6 hl/hl piwa. Można zatem śmiało stwierdzić, że w dziedzinie oszczędności wody zakłady Kompanii Piwowarskiej nie tylko wyróżniają się w Grupie SABMiller, ale także należą do światowej czołówki.

Przykład Kompanii Piwowarskiej pokazuje, że działania CSR przynoszą wymierne efekty nie tylko w sferze wizerunku firmy czy relacji z interesariuszami, ale także produkcji. Wysiłek, jaki podejmujemy na rzecz zmniejszenia zużycia wody w browarach, przyczynia się do ochrony zasobów wodnych, jak również przekłada się na znaczące oszczędności – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. projektów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. – Dlatego każda firma, która poważnie myśli o swojej przyszłości, powinna opracować strategię zrównoważonego rozwoju. Dziś jest to modne i dobrze widziane, ale już za chwilę stanie się absolutną koniecznością, w świetle procesu wypracowania Wizji Zrównoważonego Rozwoju dla Polskiego Biznesu 2050, podejmowanego przez Ministerstwo Gospodarki i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

… lista nagród wciąż się wydłuża

Kompania Piwowarska konsekwentnie podąża ścieżką zrównoważonego rozwoju, co jest doceniane przez krajowe organizacje i instytucje propagujące tego typu działania. Nagroda Lider Zrównoważonego Rozwoju to kolejne na liście trofeów w dziedzinie CSR. Tylko w tym roku trzy ważne inicjatywy lidera branży piwowarskiej zostały wymienione w jubileuszowym raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki”, który podsumowuje działania przedsiębiorstw w dziedzinie idei prospołecznych. KP znalazła się także w elitarnym gronie 12 przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie, którym tygodnik POLITYKA przyznał Złoty Listek. Ponadto firma zajęła 3. miejsce w Rankingu Odpowiedzialnego Biznesu i 2. w rankingu Branżowy Lider Odpowiedzialnego Biznesu w kategorii „Dobra konsumpcyjne”.

Działania firmy na rzecz ograniczenia zużycia wody opisane zostały w „Raporcie zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej 2011”: http://www.kp.pl/documents/article/kp_sd_raport_2011.pdf

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udzielają:

Wojciech Mrugalski

kierownik ds. komunikacji

[email protected]

ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań

tel. + 48 61 667 7667

tel. kom. + 48 601 91 11 44

fax + 48 61 667 7850

www.kp.pl

Małgorzata Walędzińska-Półtorak

SD Manager

[email protected]

ul. Mikołowska 5, 43-100 Tychy

tel. +48 32 32 78 415

tel. kom. +48 601 590 618

fax +48 32 32 78 418

www.kp.pl

Ile chmielu na jedną szklankę piwa? Ambasadorzy piwa to wiedzą!

Oglądasz Euro 2012 w publicznych miejscach? Uważaj na złodziei smartfonów!