w ,

Liberty Direct w 2011: 202,9 mln składki i 52% wzrost

Firma osiągnęła tym samym o 41% wyższy wzrost niż rynek ubezpieczeń majątkowych. Umacniając pozycję w sektorze firma zwiększa także zatrudnienie, które wynosi obecnie 350 pracowników.

Największy wpływ na wzrost składki Liberty Direct w 2011 roku miała wysoka sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych. Łącznie wzrost przypisu z tego tytułu osiągnął poziom 52%. Przypis składki z OC komunikacyjnego urósł o 59%, z tytułu Autocasco o 24%, a w przypadku ubezpieczeń dodatkowych takich jak NNW i Assistance o 55%, co odzwierciedla rozpoczęciedziałalności w kanale multiagencyjnym. W 2011 roku dynamicznie rozwijała się też sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych – składka z tego tytułu zwiększyła się o 76% w porównaniu do roku2010.

„Pomimo globalnych zawirowań gospodarczo-ekonomicznych rok 2011 był dla nas bardzo udany. Osiągnęliśmy dużo wyższą dynamikę składki niż rynek, utrzymując równocześnieniskie kosztydziałalności. Cieszy nas to tym bardziej, ponieważ wysoki wzrost odnotowujemy już kolejny rok z rzędu” – komentuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct.Rozwijając stosowane dotychczas w obsłudze Klienta rozwiązania technologiczne oraz odpowiednio kształtując politykę prowizyjną w minionym roku silnie rozwinęliśmy współpracę z agentami, co spowodowałoże nasza oferta jest już dostępna w punktach sprzedaży w całej Polsce. Równocześnie dziękizaawansowanym metodom analizy i modelowania ryzyk ubezpieczeniowych utrzymujemy niską szkodowośćportfela. Duży wpływ na wynik ma również systematyczna dbałość o jakość obsługi. Zarówno w przypadkusprzedaży jak i w likwidacji szkód stosujemy zróżnicowane badania i metody pomiaru satysfakcji Klientów takie jak NPS, czy mystery shopping, co w połączeniu z odpowiednim systemem motywacyjnym pracowników pozwala nam na szczegółową analizę i podnoszeniewyników. W rezultacie zaufanie i przywiązanie Klientów do naszej firmy systematycznierośnie” – dodaje Kwieciński.

Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom w Liberty Direct ponad 80% wszystkich likwidowanych szkód OC i AC kończy się wypłatą odszkodowania w 20 dni, a spotkanie Klienta z rzeczoznawcą może odbyć się nawet w ciągu 24 godzin od zgłoszenia szkody. W sytuacjach, w których nie jest ono konieczne decyzja o wypłacie odszkodowania podejmowana jest po rozmowie telefonicznej i dostarczeniu zdjęć z miejsca zdarzenia przez Klienta.

„W obszarze sprzedaży rok 2011 upłynął w Liberty Direct pod znakiem koncentracji na rozwoju współpracy z multiagencjami, dzięki czemu udało nam się pozyskać do współpracyponad 2 tys. agentów. Równocześnie kontynuowaliśmy rozwój poprzez kanały directowe oraz rozwijaliśmy współpracę z siecią komisów do której należy obecnie ponad 3 tys. placówek. W konsekwencji udałonam się zbudować bardzo zrównoważony portfel nowego biznesu pozyskiwany w dwóch kanałach – direct i multiagencyjnym. Przewagę konkurencyjną budowaliśmy także udostępniająci rozwijając narzędzia IT, z których korzystają już nie tylko Klienci naszej firmy, ale również multiagencje. Pozwoliło nam to na dodatkowe usprawnienie procesów operacyjnych i optymalizację kosztów działalności. Mogliśmy w związku z tym oferować Klientom w wybranych segmentach bardziejkorzystne niż konkurencja stawki. Zostało to wielokrotnie dostrzeżone przez media, które wyróżniłynaszą ofertę w rankingach i zestawieniach ofert” – dodaje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct.

Wśród wprowadzonych przez Liberty Direct w 2011 roku rozwiązań technologicznych znalazła się m.in. aplikacja dla agentów umożliwiająca obliczanie składek oraz sprzedaż polis, a także przekazywanie firmie dokumentów oraz zdjęć samochodów. Dzięki niej agent może również on-line sprawdzić ilość i rodzaj sprzedanych polis, a także czy sprzedane polisy zostały opłacone przez Klienta. Firma umożliwiła ponadto Klientom otrzymanie dokumentów polisowych formie elektronicznej przyczyniając się tym samym do eliminacji obiegu papieru. Jest to coraz bardziej popularne wśród Klientów rozwiązanie. Blisko 50% osób kupujących ubezpieczenie on-line decyduje się otrzymanie polisy mailem. W przypadku osób zawierających umowy przez telefon – liczba ta sięga 30%. Z kolei od 2010 roku Liberty Direct udostępnia Klientom e-konto, czyli aplikację umożliwiającą samodzielne zgłaszanie sprzedaży pojazdu, dokonanie płatności za polisę, monitorowanie procesu likwidacji szkody, a także dokupienie dodatkowego ubezpieczenia, czy też ściągnięcie wzorów dokumentów.

„W obszarze działań marketingowych zrealizowaliśmy 5 telewizyjnych kampanii reklamowych, w których promowaliśmy przede wszystkim oferowane przez naszą firmę rozwiązania produktowe. Stosowaliśmy ponadto nowatorskie rozwiązania sprzedażowe takie jak np. organizacja akcji promocyjnych w serwisach zakupów grupowych. Byliśmy również stale obecni w internecie. W mediach społecznościowych kontynuowaliśmy na Facebooku akcję Bezpieczny Mały Pasażer angażując w dyskusję na temat bezpieczeństwa dzieci na drodze tysiące fanów” – podsumowuje Rafał Karski.

Liberty Direct to dynamicznie rozwijający się ubezpieczyciel oferujący polisy przez telefon, internet oraz multiagencje. W 2011 roku przypis składki brutto towarzystwa wyniósł 202,9 mln PLN. Firma ubezpieczyła już ponad 300 tys pojazdów. Oferta Liberty Direct obejmuje szeroki zakres ubezpieczeń komunikacyjnych dla Klientów indywidualnych – OC, AC, NNW, Assistance, Ubezpieczenie Szyb oraz Ubezpieczenia Mieszkaniowe. Jednym z kluczowych elementów strategii firmy jest oferowanie ubezpieczeń w dobrej cenie przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości usług w zakresie likwidacji szkód. Towarzystwo należy do amerykańskiej Grupy Liberty Mutual.

www.libertydirect.pl

Liberty Mutual jest międzynarodową grupą ubezpieczeniową świadczącą kompleksowe usługi w 26 krajach Ameryki, Europy i Azji. Firma działa w Stanach Zjednoczonych od 1912 roku i jest na tamtejszym rynku jedną z największych instytucji ubezpieczeniowych, zajmującą 71 miejsce na liście Fortune 500. Liberty Mutual oferuje pełną gamę produktów ubezpieczeniowych dla Klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Jednym z obszarów działalności biznesowej Grupy Liberty Mutual są ubezpieczenia komunikacyjne dla klientów indywidualnych. Od kilkudziesięciu lat grupa prowadzi działalność na rynkach międzynarodowych, w tym również w Europie. Jej produkty dla klientów instytucjonalnych oferowane są niemal na wszystkich rynkach europejskich, natomiast w segmencie klientów indywidualnych grupa Liberty Mutual obecna jest Portugalii, Turcji, Hiszpanii oraz Polsce. Ponadto w listopadzie br. ogłosiła przejęcie irlandzkiej firmy ubezpieczeniowej Quinn Insurance, która działa obecnie pod nazwą Liberty Insurance.

www.libertymutual.com

Avatar photo

Napisane przez Walk&Talk

Poród na wesoło

Targi Turystyczne „Wypoczynek” 2012