w , ,

Kupujemy w sieci, odbieramy w realu

Choć Polacy lubią kupować przez internet, to zamówienia i tak najchętniej odbieraliby osobiście. Dlaczego? Daje to klientom większe poczucie bezpieczeństwa, szczególnie w przypadku zakupów w małych, nieznanych sklepach. Chętniej zdecydują się na pierwszy zakup, jeśli mogą dokonać płatności przy odbiorze i uniknąć ewentualnego zniszczenia paczki w transporcie. Ale odbiór osobisty to kluczowy element nie tylko w przypadku niewielkich sprzedawców i okazjonalnych zakupów. Z analizy zachowania stałych klientów merlin.pl wynika, że nawet dla co dziesiątego badanego najważniejszą zaletą sklepu jest możliwość bezpłatnego odbioru zamówienia. Poza oszczędnością na kosztach przesyłki, znaczenie ma tutaj wygoda. Odbiór w naziemnej placówce sklepu oznacza brak konieczności oczekiwania w domu na kuriera czy listonosza.

– Pierwszy punkt odbioru otworzyliśmy w 2005 roku, początkowo pełnił rolę salonu firmowego, w którym można było kupić nowości – mówi Bartosz Lewiński, Dyrektor Pionu Obsługi Klienta. Szybko jednak zaczęto w nim wydawać paczki i w ciągu dwóch lat otwarto jeszcze kolejne firmowe punkty: jeden w Piasecznie i trzy w strategicznych punktach Warszawy,  które nadal funkcjonują. – Dzisiaj stawiamy jednak na współpracę z partnerskimi sieciami, które mają bardzo dobrze zlokalizowane placówki w całej Polsce. Pozwala to zbudować bazę klientów poza Warszawą oraz zachęcić ich do częstszych zakupów – dodaje Lewiński.

W październiku 2011 roku sklep nawiązał współpracę z siecią Mail Boxes Etc., uruchamiając odbiór w trzech placówkach we Wrocławiu, Krakowie i Poznaniu. – Ogromnym atutem MBE jest lokalizacja, punkty znajdują się w centrach miast, gdzie łatwo dotrzeć komunikacją publiczną, w większości przypadków zapewniamy też miejsca parkingowe – mówi Łukasz Osyra, Manager sieci MBE.

Merlin.pl zdecydował się na poszerzenie współpracy i ostatnio udostępnił odbiór zamówień w punktach MBE w Zielonej Górze, Katowicach, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy i dodatkowo w 3 punktach w Warszawie. – Otwarcie nowych punktów umożliwiło nam objęcie zasięgiem kluczowych województw. Cały czas jednak analizujemy rozkład geograficzny wysyłanych paczek i jeśli odkryjemy nowe, rokujące lokalizacje, na pewno rozważamy otwarcie kolejnych punktów – zapewnia Dyrektor.

W chwili obecnej trwa również promocja – odbierając paczki z merlin.pl w MBE, klienci otrzymują 10 proc. rabatu na usługi tej sieci.

Avatar photo

Napisane przez Cupriak Agata

Supermarkety Baby-MaXX z system ERP Navireo

Szaleństwa Panny Pippi na kortach Okęcie Tennis Club