w , ,

Kotlet.tv na tropie kulinarnych smaków Europy

Każda kuchnia ma swoje unikalne cechy. Włosi nie obejdą się bez pomidorów, aromatycznego sera i oregano, Francuzi przygotowują posiłki równie piękne, co smaczne, a Hiszpanie nie wyobrażają sobie szybszego dania niż paella. Czy faktycznie? O tym przekonają się Paulina i Michał Stępniowie, założyciele serwisu multimedialnego Kotlet.tv, który już w niedzielę 24 lipca wyruszają w dwumiesięczną wyprawę do krajów Europy.

Pomysł na podróż dookoła Europy wykluł się tuż po założeniu Kotlet.tv, szczególnie że w Polsce często nie znamy nawet smaków dań sąsiadów, z którymi graniczymy – mówi Paulina. Stąd idea wyjazdu, którego celem ma być przybliżenie Polakom walorów, a może także i wad, kuchni europejskiej.

Jak dodaje Michał: – Co najważniejsze – większość zagranicznych produktów dostępnych jest na półkach w naszych sklepach, więc przygotowanie dania, które zaproponujemy w trakcie pobytu np. w Portugalii, nie powinno stanowić dla naszych czytelników i widzów żadnego problemu.

Plan podróży to ponad 20 miejscowości w najważniejszych i najbardziej ciekawych zakątkach Europy. Podróżnicy zasmakują lokalnych specjałów m.in. w Lizbonie, Paryżu, Porto, Madrycie, Wenecji, Amsterdamie czy Rzymie. Odwiedzą winnice w południowych, czeskich Morawach i udadzą się na lokalny targ w Nicei czy Florencji.

Chcemy pokazać, że piękne miejsca warto poznać – dosłownie – od kuchni. Wtedy poznajemy też zwyczaje mieszkańców i możemy dowiedzieć się więcej o kulturze danego kraju czy regionu. A dobry smak i wyśmienite aromaty mogą za długo zostać w pamięci – podsumowuje Paulina.

A co na to marketingowiec?

Na pewno oczekujemy wzrostu rozpoznawalności serwisu w trakcie i po wyprawie. Mamy też nadzieję, że poznanie naszych smaków pozwoli urozmaicić naszą kuchnię, a co za tym idzie przepisy, które codziennie serwujemy naszym czytelnikom i widzom – mówi Paulina.

Jak tłumaczy, przygotowania do wyprawy to kilka miesięcy ciężkiej pracy, szczególnie że w czasie nieobecności w Polsce, portal będzie działał na bieżąco. Codziennie będą pojawiać się nowe propozycje i przepisy z miejsc, które odwiedzą, a także relacje na żywo. – Pokażemy, co jedliśmy, jak wyglądają lokalne przysmaki, a nawet co dobrego można kupić w lokalnym sklepie czy na targu – dodaje Michał.

Patroni medialni i partnerzy – serwisy Dziennik.pl oraz National-Geographic.pl, wydawnictwo Pascal, firmy Kamis oraz Młyny Wodne.

Avatar photo

Napisane przez BEST image PR

Kreatywni pilnie poszukiwani

Tytuł i złote godło Najwyższa Jakość Quality International 2011 dla Baltic Wood™