w

Jesienne nowości Kompanii Piwowarskiej

Strategia Kompani Piwowarskiej oparta jest na innowacji i modelowaniu oferty produktowej celem optymalnego jej dostosowania do rosnących potrzeb konsumentów. Polski rynek piwa ustabilizował się. Po wielu latach znaczących wzrostów wielkości i wartości sprzedaży osiągnął nasycenie. Kompania Piwowarska posiada na tym rynku silną pozycję lidera posiadając w swoim portfelu jedne z najbardziej wartościowych marek. Do flagowych marek lidera rynku należą m.in.: Tyskie, Lech, Żubr, Dębowe czy Redd’s. Nadchodzącej jesieni do najbardziej wymagających i otwartych na nowości konsumentów piwa w Polsce trafią trzy nowe piwa spod znaku Kompanii Piwowarskiej. Dlatego też strategia największego w Polsce przedsiębiorstwa warzącego piwo skupi się w najbliższym czasie m.in. na tworzeniu silnych flagowych marek, dostarczaniu różnorodnych doznań towarzyszących konsumpcji piwa, tworzeniu opakowań najlepiej zaspokajających potrzeby rynku oraz edukowaniu Polaków w zakresie wiedzy o piwie.

„Jako lider branży piwowarskiej w Polsce wyznaczamy trendy. Wychodzimy naprzeciw zapotrzebowaniu rynku, coraz bardziej otwartego na nowości. Konsumenci chętnie poszukują nowych doznań smakowych, stąd oferta rynku piwa jest coraz bogatsza. Dostarczamy konsumentom, kupującym i naszym partnerom handlowym silne marki, coraz bardziej zróżnicowaną ofertę produktową. Pierwsza z jesiennych nowości produktowych Kompanii Piwowarskiej to Żubr Ciemnozłoty, ekstraktywne piwo o bogatszym smaku i ciemniejszej barwie, a takie piwa mają w Polsce duży potencjał sprzedażowy. Są one idealne na długie jesienno-zimowe wieczory, szczególnie w domowym zaciszu. Tej jesieni zaproponujemy konsumentom także dwie inne nowości – klasycznego weizena Książęce Pszeniczne oraz nowy, żurawinowy smak Redd’sa, czyli Redd’s Cranberry“ – mówi Jessica Spence, Wiceprezes ds. Marketingu Kompanii Piwowarskiej.

Od września na półki sklepowe trafi Żubr Ciemnozłoty . Złożoność jego bukietu jest wynikiem wyższej zawartości ekstraktu oraz czasu fermentacji i dojrzewania. Smak Żubra Ciemnozłotego przywołuje ciepłe aromaty karmelu i toffi uzupełnione świeżym zapachem jasnego słodu jęczmiennego. Dzięki tej kompozycji bukiet nie jest jednowymiarowo słodki, jest za to doskonałą kompozycją słodkich nut karmelowych i bardziej wytrawnych słodowych. Zapach ciemnego leśnego miodu współgrający z akordami alkoholu sprawia, że Żubr Ciemnozłoty jest doskonały na chłodne wieczory.

„Żubr Ciemnozłoty to odpowiedź na potrzeby piwoszy, którzy zyskują poczucie, że Żubr dba o nich tworząc piwo dedykowane szczególnym porom roku. Dzięki ‚nowemu w stadzie‘ chcemy odpowiedzieć na potrzeby piwoszy poszukujących nowych doznań smakowych i przyciągnąć nowych konsumentów, którzy rozważają zakup Żubra, ale brak im odpowiedniego impulsu. Istotne dla nas jest też utrwalenie relacji z dotychczasowymi konsumentami oraz wzmocnienie pozycji standardowego Żubra“– mówi Marek Wziątek, Marketing Manager marki Żubr.

Żubr Ciemnozłoty jest uzupełnieniem standardowego Żubra.To doskonała propozycja zarówno dla dotychczasowych konsumentów marki, jak i dla wszystkich pozostałych miłośników piwa, którzy poszukując nowych smaków chętnie sięgną po Żubra Ciemnozłotego.

„Polski rynek piwa, nasycony lekkimi, jasnymi piwami dolnej fermentacji, wymaga odświeżenia i wzbogacenia o nowe typy i gatunki piwa. Konsumenci, wzorując się na rozwiniętych piwnych krajach, coraz częściej poszukują piw niestandardowych. Nie zawsze jednak muszą to być egzotyczne gatunki piwa produkowane z wymyślnych surowców. Słód, chmiel, woda oraz drożdże we wprawnych rękach piwowara mogą przemienić się w trunek ekstraktywny i sycący zmysły. Ciemniejsze piwa o podwyższonej zawartości ekstraktu, takie, jak Żubr Ciemnozłoty, to jesienno-zimowa alternatywna dla piw, która latem pełnią funkcję napojów orzeźwiających. Są wysoce pożądane w naszym klimacie, gdzie chłodno bywa nawet przez dziesięć miesięcy w roku”– mówi Maciej Chołdrych, sensoryk, jeden z najlepszych znawców piwa w Polsce, autor portalu piwozawcy.pl.

Żubr Ciemnozłoty jako edycja limitowana będzie dostępny w sprzedaży od września br do lutego 2012 roku. Piwo dostępne będzie w trzech rodzajach opakowań: butelka 0,5 l., puszka 0,5 l. oraz czteropak puszek 0,5 l. Poziom alkoholu w Żubrze Ciemnozłotym wynosi 6,9%, poziom ekstraktu – 15%.

Jesienią na rynku pojawi się także nowy wariant piwa Redd`s. Limitowana wersja kobiecego piwa żurawinowego – Redd`s Cranberry będzie wyróżniała się oryginalnym smakiem oraz charakterystycznym opakowaniem. Czarna puszka, ozdobiona czerwono-bordowym logotypem oraz szarfą idealnie uzupełni intrygujący żurawinowy smak. Nowy Redd`s trafi do sprzedaży w puszkach o pojemności 0,5l; dostępny będzie także w multipakach. Redd`s Cranberry będzie można kupić w wybranych hiper- i supermarketach na terenie całego kraju.

Z kolei z początkiem października w sprzedaży będzie dostępny nowy, klasyczny Weizen – Książęce Pszeniczne . Propozycja skierowana jest zarówno do koneserów chmielowego trunku, jak i do tych, którzy szukają wyróżniającego się smaku oraz unikalnych piwnych doświadczeń. Szlachetne Książece Pszeniczne swoje walory uzyskało bowiem dzięki górnej fermentacji, dodatkowi pszenicznego słodu oraz specjalnej odmianie drożdży. W naturalnie mętnym piwie kryje się delikatny chmielowy smak z wyraźnie wyczuwalnym aromatem goździkowo-bananowym. Elegancka graficznie etykieta podkreślająca kilkusetletnią tradycję warzenia piw pszenicznych w połączeniu z klasycznym designem butelki sprawia, że obok Książęcego Pszenicznego nie można przejść obojętnie. Książęce Pszeniczne będzie dostępne w butelkach o pojemności 0,5 l oraz w unikalnym podwójnym nosidełku w pełni eksponującym walory produktu. Książece Pszeniczne trafi na półki sklepowe w wybranych punktach na terenie całego kraju.

***

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną nastawioną na walkę z wykluczeniem społecznym na tle ubóstwa oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udzielają:

Jędrzej HUGO-BADER

Account Manager

Alert Media Communications

[email protected]

Tel. +48 22 546 11 00

Tel. kom. +48 505 113 146

Tomasz KANTON
Brand PR manager
Kompania Piwowarska
[email protected]
Tel. +48 61 66 77 776
Fax +48 61 66 77 850
Tel. kom. +48 695 592 651

 

Kompania numerem 1 w Europie

Podrabianie znaków towarowych rujnuje wizerunek firmy