w ,

Jak rozwiązania IT wpływają na pracę biura podróży?

7 października br. w hotelu Le Regina w Warszawie odbyło się seminarium połączone z warsztatami, zatytułowane „Wpływ rozwiązań IT na pracę biura podróży”, którego organizatorem była firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej. Seminarium rozpoczyna cykl spotkań z Partnerami, połączonych z konsultacjami dotyczącymi działalności biur podróży oraz podnoszenia efektywności prowadzonego biznesu poprzez wykorzystanie rozwiązań IT oraz kanału internetowego.

Spotkanie otworzył Prezes Zarządu Amadeus Polska, Krzysztof Kuc, który zaprezentował drugi kierunek rozwoju strategii biznesowej dla firm turystycznych, skupiając się obok oferty produktowej także na rozwiązaniach technologicznych i usługach, które mają kluczowe znaczenie w prowadzeniu efektywnej działalności biznesowej. – Każda firma działa w określonym otoczeniu biznesowym. Aby mogła sprawnie funkcjonować i być liderem na rynku, należy dostosować jej działalność operacyjną do obranej strategii. Obecnie technologie informatyczne stanowią kluczowe elementy, które pozwalają uzyskać przewagę na konkurencyjnym rynku. Prowadząc firmę należy więc dbać nie tylko o jakość oferowanych produktów, lecz także o efektywność organizacji biura i doskonałość operacyjną, która wpływa bezpośrednio na rozwój biznesu – powiedział Krzysztof Kuc.

Prezes Amadeus Polska podkreślił także duże znaczenie znajdującego się w Warszawie Amadeus CESE Solution Centre, czyli centrum rozwiązań technologicznych dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Południowej, które opracowuje i wdraża indywidualne rozwiązania wspierające funkcjonowanie biur podróży. Rozwój tego ośrodka ma obecnie priorytetowe znaczenie dla Amadeus Polska.

W konferencji wzięli udział przedstawiciele Amadeus CESE Solution Centre. Janusz Szyr, Selling Solutions Service Manager, przedstawił rolę IT w nowoczesnym biurze podróży, skupiając się zarówno na rozwiązaniach offline, jak i online. – Strategia e-commerce ma na celu zbudowanie silnej pozycji firmy, zaś odpowiednia architektura IT pozwala na jej realizację. Tworzenie strategii marketingowej należy rozpocząć od poznania otoczenia biznesowego firmy, konkurencji – jej mocnych i słabych stron oraz dobrej znajomości swoich potencjalnych klientów, do których kierujemy odpowiednio dobraną ofertę – powiedział Janusz Szyr. Podczas prezentacji przedstawiono szereg rozwiązań, które wpływają na popularność serwisu internetowego biura podróży, zwiększając liczbę osób odwiedzających witrynę, oraz podkreślono znaczenie treści zawartych na portalu. – Sprzedaż produktów nielotniczych generuje ponad 40% przychodów biur podróży w USA, tymczasem w Polsce są one ciągle marginalizowane. Dalszy rozwój biznesu wymaga zdecydowanej zmiany podejścia do sprzedaży usług dodatkowych – podkreślił Janusz Szyr.

Robert Stankowski, Selling Products Project Manager, Amadeus CESE Solution Centre, przedstawił rozwiązania Custom Desktop, które mają na celu zwiększenie efektywności i jakości pracy na poziomie pojedynczego stanowiska pracy oraz zmniejszenie liczby popełnianych błędów w wyniku większej automatyzacji procesów pracy. Rozwiązanie umożliwia zintegrowanie stanowiska Amadeus Selling Platform z innymi wykorzystywanymi przez dane biuro aplikacjami. Taka integracja na jednym stanowisku pracy prowadzi do znacznego zredukowania czasu operacji związanych z zakładaniem i edycją rezerwacji. Podczas prezentacji przedstawiono również szerokie możliwości integracji rozwiązania z systemami Call Center, która pozwala na uruchomienie dodatkowych kanałów sprzedaży oraz na usprawnienie jakości obsługi klientów korporacyjnych.

Bartosz Kochanowski, Business Management Solutions Functional Consultant, Amadeus CESE Solution Centre, zaprezentował z kolei możliwości systemów wspomagających zarządzanie biurem podróży (mid-office), integrujące część operacyjną codziennej pracy. Wskazał także kluczowe elementy efektywności procesu sprzedaży w obszarach kosztów, czasu oraz wsparcia dla działań marketingowych. – Od dzisiejszych systemów wspomagania pracy biura wymaga się więcej. To nie tylko obsługa procesów fakturowania, raportowania czy integracji z systemami księgowymi. To potężne narzędzia integrujące większość systemów w biurze, dające pełen obraz kondycji operacyjnej firmy czy wspomagające proces sprzedaży i marketingu poprzez wykorzystanie danych analitycznych i trendów zakupowych wyselekcjonowanych grup konsumenckich – zaznaczył Bartosz Kochanowski.

Na konferencji obecni byli także konsultanci z firmy Ideo, która działa na rynku usług i technologii internetowych, dostarczając rozwiązania w obszarze e-marketingu oraz optymalizacji stron internetowych. Eksperci podzielili się praktyczną wiedzą z zakresu zwiększenia skuteczności oraz zasięgu stron internetowych, podkreślając rosnącą rolę kanału internetowego w strategii sprzedażowej branży turystycznej. Uczestnicy spotkania mogli poznać rodzaje serwisów internetowych wykorzystywanych w branży oraz sposoby skutecznego pozycjonowania stron. Reprezentanci firmy Ideo przedstawili także krok po kroku fazy wyboru usług turystycznych przez klienta oraz czynności wykonywane na stronie internetowej, podkreślając rolę znajomości tych mechanizmów w optymalizacji serwisów internetowych pod kątem wyszukiwarek oraz potrzeb i przyzwyczajeń klientów. Na zakończenie spotkania odbyły się warsztaty poprowadzone przez firmę Ideo, które miały na celu praktyczne pokazanie sposobów na zwiększenie sprzedaży w sektorze turystycznym.

Organizatorzy spotkania zapowiadają kolejne seminaria podejmujące tematykę rozwiązań technologicznych usprawniających pracę biur podróży.


***
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach.
W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”. W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska
Vice Director
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: [email protected]
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: [email protected]
www.sigma.com.pl

Avatar photo

Napisane przez Sigma

Jesienne nowości w Atrium Targówek. Centrum z nowymi najemcami

Pierwsze polskie wydanie dzieła Newtona!