w ,

Jak euro wpłynie na sytuację firm leasingowych

Badania[1] zaprezentowane przez TNS pokazują nastawienie Polaków do wspólnej europejskiej waluty. Według większości respondentów euro będzie miało negatywny wpływ na gospodarkę (58 proc.) 17 proc, nie ma na ten temat zdania, a tylko według 18 proc. nowa waluta będzie mieć pozytywne znaczenie dla gospodarki.  

Równie negatywnie jest postrzegane oddziaływanie nowej waluty na sytuację gospodarstw domowych. 71 proc. respondentów uważa, że euro negatywnie wpłynie na sytuację gospodarstw domowych, po 10 proc. badanych nie ma zdania, albo uważa, że sytuacja gospodarstw się nie zmieni, natomiast zdaniem tylko 9 proc. euro pozytywnie zmieni sytuację gospodarstw domowych. 

Należy pamiętać, że obecny kryzys w Unii Europejskiej, skutkując z jednej strony silnym osłabieniem zaufania wobec strefy EURO (mającym swoje odzwierciedlenie chociażby w komentowanym sondażu) skutkuje również wprowadzaniem rozwiązań o pozytywnych konsekwencjach dla strefy. Oczekujemy większego bezpieczeństwa i stabilności dzięki zmianom regulacyjnym (np. Traktat Fiskalny) jak i powołaniu nowych instytucji nadzoru (ESMA, EBA, EIOPA).

Polska ma więc szanse  wchodzić do Unii Monetarnej bezpieczniejszej i lepiej regulowanej sama będąc też w odpowiedniej kondycji – co było wielokrotnie wskazywane przez przedstawicieli MF, zaznaczających, że intencją Polski ma być wejście dopiero w sytuacji gdy gotowość potwierdzą spełniane długoterminowo kryteria konwergencji – stwierdza Dariusz Koper, zastępca dyrektora  departamentu controllingu, Europejskiego Fundusz Leasingowego.

Jeżeli chodzi o sytuację firm  leasingowych i leasingobiorców to poza oczekiwanymi efektami makro, najistotniejsze będą trzy czynniki: eliminacja ryzyka walutowego i uproszczenie rozliczeń w transakcjach z krajami EMU oraz ułatwiony dostęp do finansowania pozyskiwanego z europejskich instytucji finansowych – dodaje Dariusz Koper z EFL.

***

Europejski Fundusz Leasingowy SA powstał w 1991 roku, jako jedna z pierwszych firm leasingowych w Polsce. Firma aktywnie wspiera rozwój przedsiębiorczości w Polsce. W myśl hasła „Więcej przestrzeni dla przedsiębiorczych”, konsekwentnie poszerza zakres rozwiązań dla biznesu i dba o zaspokojenie potrzeb swoich klientów. Pomaga w prowadzeniu firmy i jest w stanie zapewnić wsparcie również w sytuacjach problemowych. Od 2001 roku EFL jest częścią Grupy Crédit Agricole, co gwarantuje firmie stabilność finansową i bezpieczeństwo oraz pozwala korzystać z wiedzy i doświadczeń instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu. EFL od ponad 20 lat współpracuje z najbardziej liczącymi się producentami i dostawcami maszyn, urządzeń, pojazdów oraz innych środków trwałych. Firma została wyróżniona m.in. tytułami Firmy Przyjaznej Klientowi, Firmy Wysokiej Reputacji, Perły Polskiej Gospodarki i Najlepszego Partnera w Biznesie. Już ponad 230 tysięcy klientów wybrało EFL na swojego partnera w biznesie. Więcej na: www.efl.pl

Grupa Credit Agricole SA debiutowała na polskim rynku finansowym w 2001 roku. Oferuje swoim klientom szeroką gamę rozwiązań finansowych w zakresie produktów bankowych, leasingowych, ubezpieczeniowych i factoringowych. W skład grupy wchodzą między innymi Credit Agricole Bank Polska (dawny Lukas Bank), Grupa Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL, Carefleet, EFL Finance, EFL Service, Credit Agricole Commercial Finance Polska SA, a także Credit Agricole Corporate and Investment Bank Oddział w Polsce SA oraz Credit Agricole Ubezpieczenia na Życie SA Więcej o Grupie CA Polska na www.ca-polska.com

[1] Sondaż zrealizowano w dniach 10-13 maja 2012 r. na reprezentatywnej, losowej 1000-osobowej ogólnopolskiej próbie osób od 15 roku życia; źródło PAP.

Avatar photo

Napisane przez MCConsultants

Sery Milandia docenione w konkursie Perły Rynku FMCG

Otwieramy się na kolory