w ,

Icelandair i Amadeus przedłużają współpracę

Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej oraz Icelandair, islandzkie narodowe linie lotnicze, poinformowały przedłużeniu współpracy w zakresie technologii na kolejnych 10 lat – do 2022 roku.

Nowa umowa obejmuje podstawowe rozwiązania informatyczne, w tym: pełny pakiet Altéa z modułami do przeprowadzania rezerwacji, zarządzania zasobami i kontrolą odlotów, a także rozwiązanie Amadeus Revenue Management umożliwiające zarządzanie przychodami, e-Ticket Server służący do wystawiania biletów elektronicznych oraz e-Commerce Suite do sprzedaży online.

Dodatkowo, linia lotnicza wdroży wiodące rozwiązanie Amadeus Ancillary Services w celu wsparcia sprzedaży produktów dodatkowych we wszystkich kanałach, jak również rozwiązanie Amadeus EMD Server zgodne ze standardem IATA – EMD (Electronic Miscellaneous Document) do efektywnej realizacji i przetwarzania sprzedaży usług dodatkowych.

Przedłużenie dotychczasowego kontraktu oznacza dla obu firm utrzymanie silnych relacji partnerskich. Icelandair i Amadeus podpisały wcześniejszą, 5-letnią umowę w 2006 roku.

***

Informacje na temat Icelandair

Icelandair, narodowy islandzki przewoźnik lotniczy, istnieje od 1937 roku, oferując bezpośrednie połączenia pomiędzy Islandią a 9 głównymi miastami Ameryki Północnej i 22 destynacjami w Skandynawii, Wielkiej Brytanii oraz Europie kontynentalnej, a także przeloty z portu przesiadkowego przewoźnika na Islandii dla pasażerów podróżujących przez Atlantyk.

Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2011 roku system Amadeus przetworzył niemal 950 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”. W 2011 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,712 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,039 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie około 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: [email protected] w ww.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: [email protected] w ww.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska
Junior Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: [email protected] w ww.sigma.com.pl

 

Avatar photo

Napisane przez Sigma

Mobilne centrum nauki „Focus Pobudza Neurony” – od 5 maja w Jankach!

Zapobiegliwe panie zapłacą mniej