w

Gdzie i za ile kupisz od dewelopera?

Stołeczny rynek pierwotny dysponuje największą liczbą mieszkań w kraju. Według majowego raportu redNet Consulting w stolicy jest do wzięcia aż 18 tys. mieszkań. Po latach zastoju podaż znacznie wzrosła. Planując zakup lokum w Warszawie trzeba liczyć się jednak ze sporym wydatkiem. Poza kurortami, mieszkania są tu najdroższe w Polsce.  Największy obecnie wybór nowych mieszkań  w mieście nabywcy mają na Woli i w Mokotowie. Zaraz za nimi plasuje się Białołęka i Wilanów.  

Ulubiony Mokotów

Osoby poszukujące mieszkań w Warszawie preferują głównie Mokotów. Jak podaje raport Emmerson, w tej dzielnicy za metr kwadratowy lokalu na rynku pierwotnym trzeba zapłacić przeciętnie 10,6 tys. zł. Kupujący mają tu do wyboru 2 tys. nowych mieszkań (redNet Consulting). Największą pulę lokali wystawionych na sprzedaż stanowią takie, które są już oddane do użytku. Pozostałe na ogół są w zaawansowanej fazie budowy.

Drogie Śródmieście

Najdroższą dzielnicą Warszawy niezmiennie jest Śródmieście. W centrum przeciętna stawka za mkw. w przypadku nowych mieszkań sięga 18 tys. zł/mkw. (redNet Consulting). Wysokie ceny są skutkiem tego, że w centrum powstaje najwięcej inwestycji apartamentowych oferujących wyższy standard, co wpływa na poziom stawek. Na Ochocie, która także należy do najdroższych dzielnic w mieście zapłacimy średnio 10 tys. zł za mkw. nowego mieszkania. Analitycy zwracają jednocześnie uwagę, że w centralnych dzielnicach można znaleźć także lokale tańsze od średniej dla danego rejonu. W przypadku niektórych inwestycji, dostępne są nawet gotowe mieszkania w cenie ok. 9 tys. zł/mkw.

Wolski plac budowy

Na Woli jest największa podaż nowych mieszkań w Warszawie (13 proc. rynku). W obrębie dzielnicy dostępnych jest 2100 mieszkań. Jeśli chcemy kupić tu własne M musimy uruchomić wyobraźnię, bo zdecydowana większość z nich dopiero powstaje. Gotowych lokali znajdziemy w tej dzielnicy niespełna 200. Średnia cena metra kwadratowego mieszkania powstającego na Woli wynosi 9,5 tys. zł.

Najtańsza Białołęka

Następnymi (po Woli i Mokotowie) w rankingu dzielnic o największej podaży nowych mieszkań w Warszawie są Białołęka i Wilanów. Jak podaje redNet Consulting, mieszkania wystawione w nich do sprzedaży obejmują po 11 proc. stołecznego rynku pierwotnego z zasobem po ok. 1850 lokali. W Białołęce kilkaset gotowych mieszkań czeka na klientów nawet od kilku lat. Podobnie jest w Wilanowie, gdzie można znaleźć mieszkania oddane do użytku jeszcze w 2008 roku. Średnia cena nowego lokum w tej uznawanej za prestiżową, ale oddalonej od centrum dzielnicy, utrzymuje się na poziomie 8 tys. zł za mkw.

Najtaniej w mieście od dewelopera można kupić mieszkanie w Białołęce. Emmerson podaje, że w I kw. br. metr kwadratowy lokum kosztował w tej dzielnicy przeciętnie 6,3 tys. zł/mkw., podczas gdy średnia stawka dla całej Warszawy wynosiła w tym czasie 8,9 tys. zł za mkw.

Najmniej lokali do zaproponowania mieli deweloperzy na Pradze Północ i w Rembertowie. Trzeba przy tym zaznaczyć, że większość oferty rynkowej nie jest pozostałością boomu mieszkaniowego, ale są to lokale w projektach, których realizacja rozpoczęła się już po kryzysie.

Kupowane dzielnice

W kwietniu br. w Warszawie sprzedało się około 950 mieszkań, tj. o ponad 13 proc. więcej niż rok wcześniej (840 lokali). Największym zainteresowaniem wśród kupujących cieszyła się Wola, Mokotów oraz Wilanów.

Coraz większa liczba osób kupuje mieszkania w dzielnicach bardziej oddalonych od centrum, jak Bielany, Targówek, czy Bemowo. Wśród dzielnic zewnętrznych, spadek sprzedaży nastąpił w Ursusie. Jest on spowodowany mniejszą ofertą na tym obszarze. Deweloperzy, którzy teraz wprowadzają nowe projekty w tym rejonie bardzo precyzyjnie dobierają ofertę do oczekiwań kupujących. – W nowym etapie budowy osiedla Alpha w Skoroszach zaproponowaliśmy niższe ceny niż wynosi średnia dla tej dzielnicy, którą Emmerson wylicza na 7 tys. zł/mkw. Poza tym, mieszkania w dwóch nowych budynkach zostały zaprojektowane tak, aby dostarczały maksymalnej użyteczności przy jak najniższej cenie całkowitej – tłumaczy Teresa Witkowska, dyrektor Sprzedaży w RED Real Estate Development.    

Jak wynika z analiz Home Broker, połowa nabywców kupuje nowe lokum, bo chce zmienić mieszkanie na lepsze. Z kolei co drugi nabywca chce się usamodzielnić i szuka swojego pierwszego M. Mieszkania kupujemy najczęściej pomiędzy 26, a 35 rokiem życia.

o RED Real Estate Development

RED Real Estate Development Sp. z o.o. to międzynarodowa firma prowadząca działalność deweloperską. W Polsce jest obecna od 2006 roku. Tworzy oparte na wizjach i bazujące na badaniach, nowoczesne rozwiązania w zakresie budownictwa. Zarządza całościowym procesem inwestycyjnym od momentu pozyskania optymalnej lokalizacji, poprzez realizację inwestycji do jej sprzedaży.   

Firmą zarządza grupa ludzi, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie zdobyte podczas realizacji różnorodnych projektów budowlanych w wielu krajach.  Specjalizują się zarówno w projektach komercyjnych na szeroką skalę, budowie hoteli jak i budownictwie mieszkaniowym.        

Do najciekawszych przedsięwzięć zrealizowanych przez RED Real Estate Development Sp. z o.o. należy budowa Hotelu W na Times Square w NY i luksusowego Hotelu InterContinental w Porcie Bostońskim oraz przebudowa budynku Giełdy Ubezpieczeniowej w NY i biurowca o powierzchni 140 tys. m2 w centrum Chicago. Udziałowcy firmy przeprowadzają także inwestycje mieszkaniowe, które cechuje wysoka jakość i funkcjonalność. Realizują m. in. największe inwestycje w zakresie budownictwa mieszkaniowego w Antwerpii i jej rejonie.
RED Real Estate Development Sp. z o.o. inspirując się najlepszymi wzorami realizuje światowej klasy kompleksowe projekty inwestycyjne. Celem firmy jest podwyższanie i umacnianie osiągniętej dotychczas pozycji wśród firm deweloperskich na rynku polskim.  
Firma jest członkiem Polskiego Związku Firm Deweloperskich  i stosuje zasady Kodeksu Dobrych Praktyk w relacjach Klient-Developer. Oferuje opiekę i fachowe doradztwo indywidualne na każdym etapie realizacji inwestycji.

Dodatkowe informacje:
PRESTIGE PUBLIC RELATIONS
[email protected]    
tel. 022 620 28 29

Napisane przez PrestigePR

Marka EEC jak Coca-Cola

Nowy salon kosmetyczny Denique w CH Targówek