w ,

Frost & Sullivan: Rozwój rynku terapeutycznych przeciwciał monoklonalnych w Europie

Warszawa, 7 listopada 2012 – Skuteczność farmaceutyków opartych na przeciwciałach monoklonalnych stosowanych w terapii chorób złożonych, przy mniejszej liczbie działań niepożądanych, przyspieszyły rozwój tych leków, kosztem konwencjonalnych leków chemicznych.

Wysokie koszty związane z produkcją stanowią główną barierę wejścia na rynek dla firm średniego segmentu. Jednakże dzięki innowacyjnym metodom leczenia oraz istniejącym produktom otwierają się nowe perspektywy dla rozwoju rynku.

Według najnowszego raportu globalnej firmy doradczej Frost & Sullivan, pt. „Analiza europejskiego rynku terapetycznych przeciwciał monoklonalnych” przychody tego sektora wyniosły 19,01 mld USD w 2011 roku i szacuje się, że osiągną wartość 42,37 mld USD w roku 2018, przy średnim rocznym tempie wzrostu (ang. Compound Annual Growth Rate, CAGR) w wysokości 12,1% w latach 2011-2018.

Przeciwciała monoklonalne (ang. monoclonal antibody, mAb) są monospecyficznymi, złożonymi białkami o wysokiej masie cząsteczkowej, które mogą ulegać modyfikacjom potranslacyjnym, np. glikozylacji. Ze względu na to, że są powszechnie stosowanymi w terapii lekami biologicznymi, są także najszybciej rosnącym segmentem na rynku biotechnologicznym.

Przeciwciała typu mAb są przede wszystkim stosowane w leczeniu chorób nowotworowych, autoimmunologicznych oraz zapalnych. Inne obszary terapeutyczne, w których wykorzystywane są mAb to choroby układu sercowo-naczyniowego, choroby zakaźne oraz przeszczepy narządów.

Analitycy Frost & Sullivan zwracają uwagę, że „dzięki rozwojowi technologii w sektorach biotechnologii i genomiki, przeciwciała monoklonalne mogły zacząć być stosowane jako leki. W związku ze wzrostem liczby występowania chorób i pogorszeniem się kondycji społeczeństw, rośnie także potrzeba zastosowania innowacyjnych i skutecznych leków.”

Wysokie koszty związane z rozwojem leku stanowią główną barierę dla firm chcących wejść na rynek, ze względu na złożony proces produkcji, drogie materiały biologiczne i chemiczne oraz badania kliniczne, a także konieczność przeprowadzenia testów bezpieczeństwa, skuteczności i jakości.

Przeciętnie wyprodukowanie mAb kosztuje od 650 do 750 mln USD i trwa od 8 do 9 lat. W konsekwencji, niewielkie firmy mają małe szanse na wejście na rynek, co przemawia na korzyść dużych graczy farmaceutycznych, ze względu na ich siłę finansową i możliwości badawcze.

Z drugiej strony oczekuje się jednak, że wzrost w sektorach innych leków specjalistycznych dzięki udziałowi biotechnologii poszerzy możliwość stosowania leków w obszarach niszowych, co stworzy szanse dla zwiększenia i udoskonalenia sektora leków biologicznych.

„Współpraca pomiędzy dużymi firmami farmaceutycznymi a niewielkimi firmami biotechnologicznymi w celu rozwoju leków biologicznych jest obecnie kluczowym trendem na rynku. Wysokie nakłady na rozwój ze względu na kosztowne badania i testy przekładaja się na ogólnie duże wydatki związane z mAb. Dzięki współpracy ze stabilnymi finansowo firmami, niewielkie firmy biotechnologiczne będą mogły rozwijać nowe technologie i przyczyniać się do rozwoju produktów na rynku” – dodają analitycy Frost & Sullivan.

Jeżeli są Państwo zainteresowani dodatkowymi informacjami na temat Analizy europejskiego rynku terapetycznych przeciwciał monoklonalnych, prosimy o kontakt z Joanną Lewandowską, Corporate Communications, na adres [email protected]. Prosimy o podanie w zapytaniu swoich danych kontaktowych.

Analiza europejskiego rynku terapeutycznych przeciwciał monoklonalnych (M7F1 – 52) jest częścią programu Pharmaceutical and Biotechnology Growth Partnership Service, który obejmuje także badania na następujących rynkach: europejski rynek leków biopodobnych, globalny rynek leków generycznych oraz europejski rynek leków stosowanych w leczeniu chorób autoimmunologicznych.

O Frost & Sullivan

Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania.

Program firmy – Growth Partnership Service – dostarcza dokładnych badań rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii rozwoju. Frost & Sullivan ma 50-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 40 biur działających na 6 kontynentach. Więcej informacji na temat oferowanego przez Frost & Sullivan Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw pod adresem http://www.frost.com.

Kontakt:

Joanna Lewandowska

Corporate Communications – Europe

P: +48 22 481 62 20

E: [email protected]

http://www.frost.com

Avatar photo

Napisane przez Joanna Lewandowska

Itelligence wdrożyło SAP HR w Spartherm Polska

Idealny sylwester – to możliwe!