w

Frost & Sullivan: Nowa wizja mobilności odpowiedzią na rozwój urbanizacji i powstawanie megamiast

Warszawa, 5 maja 2011  Według Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, do roku 2020 światowe megamiasta będzie zamieszkiwało ok. 4,5 mld ludzi. Ogromny rozwój megaregionów i megamiast całkowicie zmieni podejście do poruszania się i użytkowania środków transportu. Nowa wizja mobilności będzie tematem workshopu pt. „Urban Mobility 3.0: Możliwości rozwoju związane z modelami biznesowymi dotyczącymi inteligentnej mobilności, infrastruktury i platform eService”. organizowanego przez Frost & Sullivan w Londynie, w dniach 15-16 czerwca br.

Dwudniowe spotkanie Frost & Sullivan składać się będzie głównie z dyskusji i rekomendacji skierowanych do branży motoryzacyjnej, a dotyczących nowych modeli miejskiej mobilności. Najważniejszym poruszanym zagadnieniem będzie współpraca rządzących, sektora publicznego oraz firm z branży motoryzacyjnej przy tworzeniu ujednoliconej wizji przyszłej mobilności, z wykorzystaniem produktów i usług odpowiadających na niezaspokojone do tej pory potrzeby klientów. Odbędą się również debaty na temat roli pojazdów elektrycznych jako zrównoważonego środka transportu w przyszłości.

„Koncepcje takie jak car sharing czy bike sharing (wspólne użytkowanie samochodu czy roweru), zintegrowane rozwiązania transportowe ‘od drzwi do drzwi’, intermodalność, rozwiązania mobilności miejskiej oparte na smartphonach czy wreszcie internetowe sklepy z aplikacjami samochodowymi będą powszechnie wykorzystywane w miastach przyszłości” – stwierdza Sarwant Singh, partner i dyrektor zespołu ds. motoryzacji i transportu Frost & Sullivan.

„Jakkolwiek idea dynamicznych rozwiązań transportowych łączących różne sposoby poruszania się dopiero się rozwija, przyszłość należy do graczy, którzy wykorzystując intermodalność oraz zintegrowane podejście do transportu, uczynią poruszanie się w megamiastach łatwiejszym dla mieszkańców” – dodaje Sarwant Singh.

Pierwszy dzień warsztatów będzie poświęcony licznym aspektom mobilności miejskiej. Uczestnikami tego panelu będą m.in. przedstawiciele świata przemysłu i nauki. Celem dyskusji będzie omówienie różnych scenariuszy przyszłej mobilności. Spotkanie będzie miało formę debaty pomiędzy zwolennikami rozwoju zrównoważonego transportu osobistego (samochodów) oraz zwolennikami złożonego transportu mulitmodalnego. Drugi dzień workshopu to głównie prezentacje i dyskusje przedstawicieli branży motoryzacyjnej i świata akademickiego.

Wśród firm biorących udział w workshopie znajdują się Eaton Corporation, BMW, Car2Go, General Motors i inne, zaś środowisko akademickie będzie reprezentował Uniwersytet Amsterdamski.

Frost & Sullivan na bieżąco zajmuje się monitorowaniem megatrendów i ich oddziaływania na sektor motoryzacyjny. Badania Frost & Sullivan dotyczą również rynku samochodów elektrycznych, usług carsharing i innych aspektów branży, z uwzględnieniem najnowszych tendencji rynkowych.

Jeśli chcieliby Państwo otrzymać więcej informacji na temat workshopu Frost & Sullivan i/lub wpływu megatrendów na rozwój mobilności osobistej, prosimy o kontakt z Joanną Lewandowską, Corporate Communications, pod adresem [email protected]. Więcej informacji na temat workshopu Frost & Sullivan na stronie:  www.gil-global.com/urbanmobility

O Frost & Sullivan:

Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania. Program firmy – Growth Partnership Service – dostarcza dokładnych badań rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii rozwoju.  Frost & Sullivan ma  50-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 40 biur działających na 6 kontynentach. Więcej informacji na temat oferowanego przez Frost & Sullivan Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw pod adresem http://www.frost.com.

Kontakt:

Joanna Lewandowska

Corporate Communications – Europa

T: +48 22 390 41 46

E: [email protected]

http://www.frost.com

Avatar photo

Napisane przez Joanna Lewandowska

Wspólna akcja Kaspersky Lab Polska i Rzeczpospolitej

Kupujemy dom: Białołęka czy Wawer?