w ,

Frost & Sullivan: Chiny mają szanse stać się największą gospodarką na świecie do 2025 roku

Warszawa, 6 grudnia 2012 – Chiny mają szanse stać się największą światową gospodarką do 2025 r., o nominalnej wartości PKB wynoszącej 38 bilionów USD. Chińska gospodarka napędzana przez znaczący wskaźnik urbanizacji, korzystne środowisko biznesowe, olbrzymie inwestycje w dziedzinie infrastruktury i największą populację osób w wieku produkcyjnym ostatecznie przestanie być jedynie światowym zakładem produkcyjnym, a stanie się jednym z największych i najbardziej rozległych rynków konsumpcyjnych na całym świecie.

Nowa analiza globalnej firmy doradczej Frost & Sullivan pt. „Megatendencje w Chinach: implikacje w skali od mikro do makro w zakresie megatrendów do 2025 r.” zidentyfikowała ponad 10 kluczowych megatrendów, które przyśpieszą wskaźnik wzrostu nominalnego PKB Chin do około 16 procent do 2020 r.

Postępująca urbanizacja wpłynie na zmiany przestrzenne w kraju, co będzie skutkować pojawieniem się 13 megamiast, 4 megaregionów oraz 6 megakorytarzy w 2025 r. Megamiasta staną się głównymi centrami działalności handlowej i biznesowej, wnosząc wkład o wartości blisko 6,24 biliona USD do chińskiego PKB.

„Szacuje się, że do 2025 r. 921 milionów ludzi stanowiących 65,4 procent populacji Chin będzie mieszkało w miastach, co jest wielkością 2,6-krotnie większą od populacji Stanów Zjednoczonych” –  stwierdzają analitycy Frost & Sullivan.  

Rozwój chińskich megamiast będzie uzupełniał rosnące znaczenie Azji jako globalnego centrum finansowego. Oczekuje się, że do 2020 r. Hong Kong i Szanghaj zajmą dwie pozycje pośród pięciu najważniejszych globalnych centrów finansowych.

Oprócz urbanizacji kluczowym czynnikiem determinującym rozwój Państwa Środka w ciągu następnej dekady będzie również skład demograficzny Chin. Chiny posiadają największą na świecie populację w wieku produkcyjnym. Najmłodsza warstwa demograficzna, zwana również pokoleniem Y (mająca obecnie od 15 do 34 lat), będzie stanowić 14,6 procent całkowitej populacji Chin w 2025 r., przyczyniając się tym samym do wzrostu potencjału społecznego całej Azji.  W 2025 r. 37 procent całej populacji pokolenia Y będzie mieszkać w Chinach i Indiach.

Potencjał siły roboczej Chin w 2025 r. będzie również jednym z największych na świecie i obejmie 922 miliony osób w wieku produkcyjnym (od 15 do 64 lat), co odpowiada w przybliżeniu 22 procentom potencjału siły roboczej w skali globalnej (całkowitej liczby osób zaliczanych do kategorii wieku produkcyjnego).

Rosnąca liczebnie grupa młodych konsumentów i konsumentów mieszkających w miastach będzie kształtowała popyt na innowacje oraz przyszłe produkty i rozwiązania.

Zwiększenie rozwoju innowacyjnych modeli prowadzenia działalności i unikatowych rozwiązań biznesowych będzie możliwe dzięki szeroko zakrojonemu rozwojowi łączności i infrastruktury cyfrowej w całym kraju. Ambitny plan eksploracji kosmosu oraz inwestycje w zakresie infrastruktury szerokopasmowej przekształcą Chiny w jedną z gospodarek o najbardziej zaawansowanej łączności.

„Połączone Chiny zadbają również o połączenie między sobą około 7 miliardów urządzeń do 2025 r., poczynając od telefonów komórkowych i konsol do gier po samochody i telewizory” – przewidują analitycy Frost & Sullivan. Poszczególne osoby będą miały możliwość skorzystania z wysokiej jakości połączeń za pomocą mobilnych technologii i mediów społecznościowych. Oczekuje się, że Chiny w 2025 r. będą mieć 1,7 miliarda abonentów telefonii komórkowej, przy czym przynajmniej 70 procent urządzeń będzie przystosowanych do usług 3G lub usług nowszej generacji. Liczba użytkowników serwisów społecznościowych w Chinach powiększy się ponad dwukrotnie, dochodząc do 791,7 milionów w 2025 r. w porównaniu z 318,8 milionami w 2011 r.

W ramach wsparcia tej dynamiki rozwoju rząd chiński ogłosił, że w latach 2012-2015 zainwestuje 2,73 biliona USD  w środki trwałe w postaci infrastruktury, takie jak infrastruktura przesyłowa energii elektrycznej, kolej, drogi, miejski transport publiczny, transport wodny, ochrona zasobów wodnych, lotnictwo i telekomunikacja.

Dzięki wsparciu w postaci infrastruktury i korzystnego środowiska korporacyjnego branże takie jak logistyka czy handel detaliczny będą się znacząco rozwijać w czasie kolejnej dekady. Oczekuje się, że branża logistyczna w Chinach będzie największa na świecie w 2016 r., osiągając dochody o wartości 1 biliona USD do 2020 r. Z drugiej strony sprzedaż detaliczna przewyższy sprzedaż w Stanach Zjednoczonych, dzięki czemu Chiny staną się największym rynkiem sprzedaży detalicznej na świecie przed 2020 r.

Dzięki tak wielu możliwościom rozwoju Chiny są niepodważalnie najbardziej liczącym się centrum gospodarczym na świecie. W rzeczywistości rozwój Chin jest jednym z głównych katalizatorów rosnącego znaczenia Azji. Jednak zrozumienie składowych i głównych tendencji w kraju takim jak Chiny jest trudniejsze niż w większości przypadków ze względu na jego wielkość i złożoność.

Analiza scenariusza ‘w skali od mikro do makro’ przeprowadzona przez Frost & Sullivan prezentuje mikro wpływ każdego z megatrendów na biznes i pomaga zaplanować przyszłą strategię kraju pod względem planowania w zakresie produktów i technologii w Chinach. Na przykład urbanizacja na poziomie mikro tworzy wiele możliwości dla inwestycji w inteligentną infrastrukturę i nowe możliwości rynkowe/biznesowe dla innowacyjnych produktów, skierowanych do gospodarstw domowych na terenie miast.

Analiza Frost & Sullivan pt. „Megatrendy w Chinach: implikacje w skali od mikro do makro w zakresie megatrendów do 2025” jest częścią programu Badania Innowacji i Przyszłości – Partnerstwo dla Rozwoju Przedsiębiorstw, który obejmuje także następujące tematy: Światowe top megatrendy do 2020 i ich wpływ na społeczeństwo, kulturę, biznes i życie (2012), Nowe modele biznesu przyszłości, Megatrendy dla Indii, Afryki i regionu Południowej Ameryki.

Jeżeli są Państwo zainteresowani dodatkowymi informacjami na temat powyższej analizy  Frost & Sullivan i/lub programu dotyczącego Megatrendów,  prosimy o kontakt z Joanną Lewandowską, Corporate Communications, na adres [email protected]. Prosimy o podanie imienia, nazwiska, nazwy firmy oraz danych kontaktowych.

O Frost & Sullivan

Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania.

Program firmy – Growth Partnership Service – dostarcza dokładnych badań rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii rozwoju. Frost & Sullivan ma 50-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 40 biur działających na 6 kontynentach. Więcej informacji na temat oferowanego przez Frost & Sullivan Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw pod adresem http://www.frost.com.

Kontakt:

Joanna Lewandowska

Corporate Communications – Europe

P: +48 22 481 62 20

E: [email protected]

http://www.frost.com

Avatar photo

Napisane przez Joanna Lewandowska

Borygo sponsorem załogi Byśkiniewicz-Wisławski w 50. Rajdzie Barbórki

Zimowa zamieć w Intersport, skorzystaj z wyszukiwarki prezentów!