w

Ekspertyzy prawne i rynkowe analizy nazwy. Kluczowe pytania w procesie analizy nazwy

Takie analizy dają użyteczną wiedzę na temat nazwy, a szczególności:

  • Analizy nazwy – Odpowiedzi na pytania o bezpieczeństwo używania nazwy z prawnego punktu widzenia.
  • Analizy nazwy – Określenie stopnia użyteczności nazwy dla realizacji celów firmy.
  • Analizy nazwy – Raport i wskazówki do efektywnego wykorzystania nazwy.

Wyniki analizy nazwy powinny być przekazywane w formie pisemnego raportu, zawierającego wyniki badań i ekspertyz oraz naszą opinię podsumowującą i zalecenia.

Zakres analizy nazwy

Najważniejsze elementy, które składają się na przeprowadzaną przez agencję namingową ekspertyzę nazwy, zostały opisane poniżej. Oczywiście jest to ogólny standard i życzenie, zakres badań i analiz może zostać rozszerzony przez agencję namingową.

Analizy nazwy – Status prawny nazwy

W celu zapewnienia profesjonalnej opinii, agencje namingowe muszą ściśle współpracować z biurami rzeczników patentowych, Urzędem Patentowym oraz kancelariami prawnymi specjalizującymi się w ochronie własności przemysłowej i intelektualnej.

Nazwa może zostać wszechstronnie zbadana pod kątem aktualnego statusu z punktu widzenia prawa. Zbadane zostaną również możliwe prawne zagrożenia i metody zabezpieczenia się przez ich skutkami.

Lingwistyczne analizy nazwy

Aby wykorzystać nazwę w optymalny sposób, należy poznać jej silne i słabe strony z punktu widzenia potencjalnego odbiorcy, jak również sposoby jej skutecznego użycia. Analizy nazwy z perspektywy szans i zagrożeń.

Analizy lingwistyczne, to skuteczne narzędzia pełnego wykorzystania nazwy, dzięki współpracy ze znanymi językoznawcami. Dysponując analizami i opiniami, wykonanymi zgodnie z standardami, doświadczonych firm, można z nazwy budować efektywne narzędzie marketingu. Analizy nazwy wspierają strategie rynkowe i marketingowe, pomagają kształtować strategie marketingowe i plany komunikacji.

Analizy nazwy – Opinia podsumowująca

Wyniki badań i analiz oraz opinie poszczególnych specjalistów zawierają zawsze dużo ciekawych i istotnych informacji na temat nazwy. Jednak zarówno ich ilość jak i szczegółowość utrudnia ich wygodne wykorzystanie. Dlatego po zebraniu wyników badań, analizy nazwy oraz opinii wszystkich specjalistów, korzystając z naszej wiedzy i doświadczenia, opracujemy dla Państwa podsumowującą opinię zawierającą m.in. metody optymalnego stosowania nazwy oraz elementy, które mogą stanowić zagrożenie dla firmy i jej wizerunku.

Analizy nazwy – Zalecenia

Ważnym elementem raportu, który klient otrzymuje w profesjonalnej firmie nazewniczej są zasady stosowania nazwy. Stanowią one zbiór zasad, które, jeśli będą przestrzegane np. przez agencje corporate&brand identity, public relations, marketingowe, gwarantują zachowanie spójności w budowaniu silnej marki. Analizy nazwy w połączeniu z zaleceniami to praktyczny program wspierania siły marki. Naming to nie tylko kreacja nazw, ale i umiejętne zarządzanie komunikacją werbalną.

Maria Orkwiszewska

Ekspert nazewnictwa firm i produktów w firmie ANAGRM Naming

www.anagram.pl

Avatar photo

Napisane przez ANAGRAM

W najlepszym smaku – wyjątkowe prezenty korporacyjne firm Villeroy & Boch i Chocolissimo

Wygraj samochód na Gwiazdkę od Centrum Handlowego NoVa Park