w

Działania dobroczynne w biznesie. Finał akcji "Przyjaźń Łączy-Wspólnie dla Zwierząt"

Maxi Zoo Polska podsumowuje VIII edycję corocznej akcji charytatywnej “Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”. W 2022 roku udało się zebrać 140 tysięcy złotych, które zostały przekazane Fundacji GOPR. 

Kolejna edycja ogólnopolskiej akcji spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów, którzy chętnie zaangażowali się w pomoc. Ze sprzedaży specjalnych artykułów zgromadzono 121 000 złotych, a dodatkowo sieć Maxi Zoo Polska przekazała 19 000 złotych.  6 lutego w sklepie Maxi Zoo przy ul. Ostrobramskiej 97 C w Warszawie odbyło się oficjalne spotkanie, na którym Dyrektor Zarządzający organizacji – Wojciech Kamiński, przekazał czek prezesowi Fundacji GOPR – Romanowi Dziedzicowi. 

Do kogo skierowana jest pomoc? 

W październiku każdego roku, w ofercie lidera sklepów dla zwierząt pojawiają się dedykowane akcji bransoletki, a od 2022 roku również zawieszki z psią łapą. Dochód z ich sprzedaży jest przekazywany Fundacji GOPR, a dokładnie czworonożnym ratownikom, którzy dzielnie wyruszają na pomoc ludziom w potrzebie. 

Kolejny rok współpracy z Fundacją GOPR zdecydowanie możemy zaliczyć do udanych. Wszystko dzięki klientom naszej sieci, którzy wykazali się niezwykłym zaangażowaniem i wielkimi sercami. Za sukcesem stoją również nasi pracownicy. Wsparli tę akcję poprzez aktywne promowanie zawieszek oraz bransoletek. Pomimo niestabilnej sytuacji gospodarczej zanotowaliśmy ogromne zainteresowanie, co przełożyło się na zebranie dużej sumy pieniędzy i pobiciem kolejnego rekordu. Ten wspaniały gest jest wyrazem uznania dla ratowników, a także podziękowaniem za ich poświęcenie oraz stanie na straży naszego zdrowia i życia. Misją psich ratowników jest niesienie pomocy osobom, które znalazły się w potrzebie. Dotyczy to szczególnie niebezpiecznych, niedostępnych dla człowieka miejsc. Musimy pamiętać, że przygotowanie się do tak ważnych misji wymaga wielu godzin specjalistycznych treningów i zaawansowanego sprzętu. To wiąże się ze sporymi nakładami finansowymi. Tym bardziej jestem dumny z tego, że od wielu lat, wspólnie z klientami Maxi Zoo wspieramy Fundację GOPR i czworonożnych ratowników. Zebrane środki pozwalają zwiększać ich umiejętności, a także zagwarantować odpowiednią opiekę. – mówi Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.  

Psy są niezastąpione 

Czworonożni ratownicy są przygotowywani do swojej roli od etapu szczeniaka. Specjalistyczny proces szkoleniowy trwa kilka lat i wymaga od nich dużego zaangażowania oraz motywacji. Po przejściu każdego z etapów psy sprawdzane są pod kątem postępu i rozwoju umiejętności. Duży nacisk kładzie się na pracę węchową, która jest niezbędna podczas poszukiwania osób. Psi ratownicy bez wahania ruszają na pomoc w ciężkie, niedostępne tereny, a dzięki doskonałemu zmysłowi węchu, są w stanie przeszukać teren znacznie szybciej niż człowiek. W przypadkach zagrożenia życia każda sekunda ma znaczenie, dlatego kluczowe jest błyskawiczne zlokalizowanie poszkodowanej osoby.  

Aktualnie w szeregach GOPR przebywają 33 psy, a rok 2022 był dla nich naprawdę intensywny. Czworonogi wraz z opiekunami wzięły udział w 13 szkoleniach o łącznej ilości 600 godzin. Uczestniczyli również w 54 akcjach poszukiwawczych w wielu regionach Polski. 

W każdym momencie jesteśmy gotowi ruszyć na ratunek

Współpraca z siecią Maxi Zoo Polska to dla Fundacji GOPR ogromne wsparcie. Przekazywane środki gwarantują psim ratownikom profesjonalne szkolenia oraz specjalistyczną opiekę. Od wielu lat współpracujemy z trenerami, którzy są uważani za najlepszych na świecie. Dzięki pracy z ekspertami psy zdobywają umiejętności, które pozwalają skutecznie ratować ludzkie życie. Czworonogi trenują kilka razy dziennie. Wymagają przy tym specjalistycznej diety i odpowiedniego sprzętu. Są również bardziej podatne na wszelkiego rodzaju urazy, a w przypadku kontuzji niezbędna jest interwencja lekarza weterynarii. Środki pozyskiwane z akcji “Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” pomagają spełniać te potrzeby. Bardzo dziękuję Maxi Zoo Polska, a także klientom sieci za to, że od wielu lat wspierają naszą działalność i tak chętnie angażują się w pomoc. Dzięki Wam ciągle się rozwijamy i w każdym momencie jesteśmy gotowi wyruszyć na ratunek! – powiedział Roman Dziedzic, Prezes Fundacji GOPR.   

Co ważne, akcja z roku na rok cieszy się większą popularnością. Od początku trwania współpracy, czyli przez 6 lat, Maxi Zoo Polska przekazało Fundacji GOPR łącznie ponad 680 tysięcy złotych. Dzięki tej pomocy czworonożni ratownicy mogą stale zwiększać swoje umiejętności i czuwać nad bezpieczeństwem ludzi

******* 

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 88 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce – PAYBACK.  W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2022-2023″, nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022″ oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023”, a także “Innowacyjna Sieć Roku” przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek. 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.  

Napisane przez Bartosz Rzepa

Internetowi gracze zebrali pieniądze na uruchomienie poradni dla dzieci

Jak kochają seniorzy?