w

Dynamiczny rozwój Grupy Tubądzin. Firma podsumowuje 2022 rok

Rok 2022 był dla światowej gospodarki czasem szczególnych wyzwań.  Długotrwałe konsekwencje ekonomiczne pandemii, agresja Rosji na Ukrainę, potężny kryzys energetyczny – okoliczności te przed wieloma firmami postawiły problemy niemożliwe do rozwiązania, a dla wielu oznaczały mozolną walkę o przetrwanie. Grupa Tubądzin – podobnie jak wszystkie podmioty branży ceramicznej – bardzo dotkliwie odczuła skutki szalejących cen gazu i energii elektrycznej. Zjawiska te niestety nie pozostały bez wpływu na jej rentowność. Jednak pomimo wszystkich wspomnianych negatywnych aspektów, firma może uznać ubiegły rok za pomyślny – zdołała utrzymać płynność finansową, wzięła udział w najważniejszych wydarzeniach designerskich, otrzymała prestiżowe wyróżnienia i zainwestowała w kolejne innowacyjne rozwiązania technologiczne. 

Na przestrzeni dwunastu miesięcy wiele się wydarzyło. Nie zabrakło spektakularnych premier kolekcji, wdrożenia najnowocześniejszych technologii czy gestów solidarności, takich jak działania pomocowe dla Ukrainy.

Grupa Tubądzin jako pierwsza z branży wycofała się z Rosji

Wojna tocząca się w Ukrainie wywołała głośny sprzeciw wobec agresywnych działań Rosji. Grupa Tubądzin była pierwszą polską firmą z branży, która wycofała się z rynku rosyjskiego. Udzieliła również zakrojonego na szeroką skalę wsparcia obywatelom Ukrainy, okazując braterską pomoc wielu utalentowanym projektantom i architektom.

Nowa odsłona konkursu Tubądzin Design Awards 

Osiem miesięcy wytężonej pracy i zmagań o trofeum Tubądzin Design Awards przyniosło uczestnikom prestiżowego konkursu możliwość zaistnienia w wielkim świecie designu. Projektanci i architekci walczyli o wspaniałe nagrody o łącznej wartości 78 000 euro. Pojawiła się również nowa kategoria – CultureFORM, która została utworzona z myślą o kulturze przestrzeni i podkreślaniu wartości obcowania ze sztuką we współczesnym świecie.

Nowa linia produkcyjna w Sieradzu

Rok 2022 był dla Grupy Tubądzin także czasem wytężonej pracy przy budowie nowej linii produkcyjnej w zakładzie w Sieradzu. Każdy etap produkcji zaprojektowano z myślą o środowisku naturalnym.

– Tubądzin od zawsze stara się sprostać wymaganiom klientów i utrzymać naszą pozycję lidera producentów płytek nie tylko w Polsce i Europie, ale na całym świecie. Wychodząc naprzeciw rosnącym wymaganiom, musimy wciąż podejmować nowe wyzwania inwestycyjne. Ostatnim jest rozbudowa naszego zakładu w Sieradzu, gdzie będziemy produkować płyty w nowym formacie. Mówimy o wysokości sięgającej 275 cm. – wyjaśnia Mirosław Jędrzejczyk, Prezes Zarządu Grupy Tubądzin.

Linia pozwala na produkcję płyt wielkoformatowych w nowym formacie 275 cm x 120 cm. Umożliwia oferowanie klientom wyrafinowanych produktów zdobionych w masie.

Cykl Open the door for Tubądzin

W 2022 zadebiutował nowy projekt Grupy o nazwie „Open the door for Tubądzin”. Cykl zaprasza widzów do wnętrz domów oraz pracowni architektów, artystów, osobowości telewizyjnych oraz znanych wielbicieli designu. Dotychczas pojawiły się cztery odcinki, prezentujące wnętrza domów projektantek Uli Michalak, Katarzyny Szostakowskiej, studio prezenterki Katarzyny Bosackiej oraz mieszkania influencerki Adrianny Miaskowskiej (Marbleandmoree). Cykl można oglądać na kanale marki w serwisie YouTube oraz na profilach społecznościowych w serwisach Facebook i Instagram.

Sukces nowych kolekcji na targach Cersaie

Międzynarodowe Targi Ceramiki i Wyposażenia Łazienek Cersaie 2022 nie mogły odbyć się bez Grupy Tubądzin, która podczas wydarzenia zaprezentowała ponad 70 nowych wzorów! Wszystkie wpisywały się w nurt powrotu do natury, poczucia jedności z otoczeniem i wewnętrznej harmonii, które przyświecają marce od początku jej istnienia. Stoisko pełne roślin i fantazyjnych motywów doskonale odzwierciedlało wartości firmy.

Współpraca ze światowej sławy projektantami

Grupa Tubądzin od lat współpracuje z twórcami: Dorotą Koziarą i Maciejem Zieniem. Dorota Koziara podczas Międzynarodowych Targów Ceramiki i Wyposażenia Łazienek Cersaie 2022 w Bolonii zaprezentowała nowe dekoracje i nowy kolor uzupełniający kolekcję Cielo e Terra.

Pokaz Macieja Zienia w oprawie płyt Tubądzin

Koniec listopada rozświetlił zjawiskowy pokaz Macieja Zienia z nową kolekcją fashion: Bloom. Projektant związany z marką Tubądzin dopracował wydarzenie w najmniejszych detalach. Pokazał to nie tylko intrygujący look modelek, które przełamują restrykcyjne reguły rządzące modelingiem, ale także scenografia wydarzenia. Jej bazą stały się płyty wielkoformatowe Balance Stone, które Maciej Zień stworzył dla Grupy Tubądzin.

Tubądzin partnerem strategicznym jednego z największych showroomów w USA

Encore Gallery to jeden z największych showroomów w Stanach Zjednoczonych. Prezentowane są w nim materiały wykończeniowe, w tym płytki ceramiczne oraz wyposażenie kuchni i łazienek premium. Znalazły się wśród nich również produkty marki Tubądzin, która została strategicznym partnerem obiektu, umacniając swoją pozycję na amerykańskim rynku.

– Od lat stawiamy na design i jakość. Nasza strategia przynosi efekty. Mamy unikalne produkty, które zachwycają klientów. Cieszę się, że mogliśmy zostać strategicznym parterem Encore Gallery. Ponad połowa ekspozycji to właśnie nasze kolekcje. Oferowane przez nas wzory odzwierciedlają to, co najpiękniejsze w naturze, zdobywając duże uznanie wśród amerykańskich architektów, jak i samych klientów końcowych – tłumaczy Amadeusz Kowalski, Wiceprezes Zarządu Grupy Tubądzin.

Nagroda gospodarcza „Biznes na Plus”

„Biznes na Plus” to wyróżnienie dla firm, które osiągają sukcesy ekonomiczne i w ten sposób promują województwo łódzkie na całym świecie. Należy do nich Grupa Tubądzin, która eksportuje swoje produkty do 80 krajów, a przy tym opiera produkcję na innowacyjnych technologiach wpisujących się w ideę ekologii. Sukcesy firmy docenił Zarząd Województwa Łódzkiego.

Jak wspomniano, rok 2022 był czasem wielkich wyzwań związanych m.in. z kryzysem energetycznym. Grupa Tubądzin udowodniła jednak, że potrafi wyjść z impasu obronną ręką, stając się głosem branży.

Napisane przez V5Group

Dane klientów FanDuel zostały skradzione w następstwie ataku na firmę MailChimp

Egzamin ósmoklasisty nie musi być wrogiem. Jak wyglądają przygotowania w szkołach niepublicznych?