w ,

Dynamiczny rozwój firmy Silspek wsparty systemem Microsoft Dynamics NAV

Firma Silspek jest producentem wysokiej jakości mieszanek elastomerowych na bazie kauczuku silikonowego. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w produkcji, dystrybucji i sprzedaży, a także doradztwie w zakresie doboru i optymalizacji mieszanki, zajmując pozycję lidera na rynku polskim. Wyroby firmy znajdują zastosowanie we wszystkich gałęziach przemysłu związanych z wyrobami gumowymi – począwszy od smoczków dla niemowląt, a skończywszy na uszczelnieniach statków kosmicznych.

Specyfika działalności firmy wymagała wprowadzenia otwartego systemu, elastycznego względem indywidualnych potrzeb firmy, z możliwością rozbudowy, a także łatwego i szybkiego we wdrożeniu. Co więcej, do decyzji o wprowadzeniu rozwiązania przyczyniła się rosnąca liczba klientów, dalsze perspektywy rozwoju firmy, chęć doskonalenia obsługi klienta oraz konieczność usprawnienia przepływu informacji pomiędzy spółką a współpracującą z nią firmą handlową Woburg. W rezultacie Zarząd Silspek zadecydował o wdrożeniu aplikacji Microsoft Dynamics NAV. Implementacji systemu dokonała firma Softart, posiadająca wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań wspomagających zarządzanie w różnych branżach gospodarczych.

Zakres wdrożenia systemu objął wprowadzenie kilku modułów usprawniających funkcjonowanie przedsiębiorstwa, tj.: Produkcja, Magazyn, Zakupy, Księga Główna (częściowo w Biurze Rachunkowym) oraz Sprzedaż, wspierana przez system CRM. Na potrzeby firmy opracowano również funkcjonalność wspomagającą gospodarkę ubraniami roboczymi oraz wprowadzono usprawnienia nie będące samodzielnymi funkcjonalnościami: obszerne adaptacje w obsłudze procesów międzyfirmowych, automatyczne alerty czy liczne dostosowania z obszaru produkcji (np. wprowadzenie pojęcia partii). Usprawniono również obszar raportowania (w tym rozliczanie handlowców) oraz obszar realizacji dla Biura Rachunkowego, głównie w zakresie opracowania danych do uzgodnień z magazynami.

Nowe oprogramowanie zostało zintegrowane z funkcjonującym już w firmie systemem Magazynier w zakresie obsługi obrotów magazynowych surowców i wyrobów. Microsoft Dynamics NAV współpracuje także z programami obsługującymi w czasie rzeczywistym elementy procesu produkcyjnego (np. ważenie surowców, ewidencja czasu mieszania i pakowania, ważenie i znakowanie produktów).

Microsoft Dynamics NAV znacznie usprawnił procesy zachodzące wewnątrz firmy, pozwalając na oszczędność czasu, sprawniejszą komunikację i efektywniejsze wykonywanie obowiązków przez pracowników firmy. System umożliwił efektywną współpracę i szybki przepływ informacji pomiędzy firmami Silspek i Woburg, automatyzując proces wystawiania wszystkich dokumentów w obu przedsiębiorstwach oraz redukując czas realizacji skomplikowanych formalności.

Oferowane przez aplikację zaawansowane narzędzia analityczne dostarczające informacji o bieżącej sytuacji firmy oraz łatwy dostęp do aktualnych danych w czasie rzeczywistym umożliwiły kierownictwu firmy szybkie i trafne podejmowanie strategicznych decyzji. Funkcje raportowania i analiz pozwoliły na łatwe przygotowywanie zestawień i sprawozdań, co znacznie usprawniło pracę i zaoszczędziło cenny czas pracowników.

Co więcej, prostota obsługi, intuicyjny interfejs oraz możliwość integracji z aplikacjami pakietu Microsoft Office, a w szczególności z programem Outlook sprawiły, że pracownicy szybko opanowali obsługę systemu bez zbędnych i kosztownych szkoleń. Użytkownicy rozwiązania nie tracą już czasu na wyszukiwanie i analizę danych oraz ich ręczne przepisywanie, koncentrując się wyłącznie na wykonywaniu codziennych obowiązków, kluczowych z punktu widzenia rozwoju firmy.

Informatyzacja produkcji sprawiła, że każdy jej proces oraz stany magazynowe wszystkich surowców rejestrowane są na bieżąco w czasie rzeczywistym. Dzięki temu kierownictwo ma pełny obraz aktualnej sytuacji każdego zlecenia i może lepiej zarządzać działalnością firmy.

Ponadto, Dynamics NAV pozwolił na optymalizację obsługi klienta poprzez dostęp do aktualnych informacji o nim, możliwość dostosowania oferty do indywidualnych potrzeb, szybkie odpowiadanie na zapytania oraz uzyskanie pełnej przejrzystości zachodzących operacji. Dzięki integracji ze SQL Server, Microsoft Dynamics NAV umożliwia wzrost wydajności i korzystanie z funkcjonalności analizy biznesowej bazującej na SQL Server, pozwalając na łatwiejszy i szybszy wgląd w bieżące funkcjonowanie firmy.

„Z perspektywy dwóch pełnych lat obrachunkowych przepracowanych na systemie Microsoft Dynamics NAV można powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że decyzja o jego wdrożeniu była słuszna. Odczucie satysfakcji uwydatnia fakt, że firma wdrażająca system w naszej spółce stanęła na wysokości zadania, służąc szybką pomocą techniczną, doradztwem i nieszablonowymi pomysłami, umożliwiającymi wprowadzenie jeszcze lepszych rozwiązań. System Microsoft Dynamics NAV można nazwać rozwiązaniem, które rozwija się wraz z firmą i jej potrzebami.” – komentuje Piotr Wochnik, Prezes Zarządu, Silspek Sp. z o.o.

Informacje o firmie:

Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.

Sztandarowe produkty oferowane przez Microsoft to system operacyjny Windows z najnowszą wersją – Windows 7, która sprzedała się już na świecie w rekordowej liczbie 240 milionów egzemplarzy oraz oprogramowanie biurowe Microsoft Office – którego najnowsza wersja Microsoft Office 2010 zadebiutowała na rynku w lipcu 2010. Poza tym w ofercie spółki znajdują się m.in.: konsola Xbox 360, Windows Live Essentials wraz z pocztą Hotmail, komunikatorem Windows Messenger oraz wirtualnym dyskiem SkyDrive, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System, platforma Windows Azure oraz technologia Microsoft.NET. Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań Cloud Computing, dostarczając zarówno aplikacje, infrastrukturę jak i platformę programistyczną w formie usług za pośrednictwem chmury obliczeniowej.

Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft. We Wrocławiu natomiast działa od 2008 roku Centrum Rozwoju Oprogramowania Microsoft. W Polsce Microsoft współpracuje z ponad 8 tysiącami partnerów i 20 tysiącami inżynierów.

Polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. W ramach realizacji swojej strategii odpowiedzialności, polski oddział Microsoft koncentruje działania na zwalczaniu zjawiska „wykluczenia informacyjnego” poprzez upowszechnianie wiedzy i umiejętności informatycznych. W tym celu współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i wspólnie z nimi wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii. W ramach programu „Microsoft dla non-profit”, Microsoft przekazuje również bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji o charakterze społecznym. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”, przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Firma jest zaangażowana w działania w obszarze edukacji również poprzez projekt „Partnerstwo dla Przyszłości”, który w 2007 roku został wyróżniony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski, otrzymując tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007”. Od maja 2009 roku Microsoft we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje oraz Fundacją „Kierowca Bezpieczny” Krzysztofa Hołowczyca, prowadzi także inicjatywę na rzec bezpieczeństwa internetowego dzieci „3…2..1…Internet!”. W ramach kampanii ponad 100 tysięcy dzieci w całej Polsce dowiedziało się jak bezpiecznie korzystać z Internetu. W lipcu 2010 roku w Polsce odbyły się światowe finały największego konkursu technologicznego na świecie Imagine Cup, który jest organizowany przez Microsoft od 9 lat. Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce”.

Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).

***

Microsoft Windows, Windows Mobile, Visual Studio, Windows Server System, Windows Server, SQL Server, Visual Studio, BizTalk Server, Microsoft Dynamics są zarejestrowanymi znakami towarowymi, bądź znakami towarowymi Microsoft Corp. w Stanach Zjednoczonych i/lub w innych krajach. Nazwy wymienionych firm i produktów mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi ich właścicieli.

Dodatkowych informacji udzielą:

Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: [email protected]

Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: [email protected]

Piotr Kaniowski
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: [email protected]

Agnieszka Zarzycka
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax. 22 594 10 02
e-mail: [email protected]

Softart Sp. z o.o.
ul. 1 Maja 30A
45-355 Opole
Tel. +48 (77) 454 50 45
Faks +48 (77) 454 89 16
email: [email protected]

Silspek Sp. z o. o.
ul. Jańskiego 2
46-081 Dobrzeń Wielki
tel. 77 40 85 440
fax. 77 40 85 443
e-mail: [email protected]

Avatar photo

Napisane przez Sigma

Cykl seminariów "Funkcjonalne biuro 2011" już za nami

HP oferuje partnerom nowe możliwości w dziedzinie rozwiązań sieciowych