w

Cyfrowy potencjał – 3 trendy w marketingu B2B

Niedawno ukazał się raport „Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju” stworzony przez BUZZcenter. Pierwsze w Polsce badanie marketingu B2B pokazuje, że w naszym kraju działa ok. 2 milionów firm w tym sektorze. Aż 76% badanych przedsiębiorstw uważa, że marketing ma realny wpływ na sprzedaż produktów i usług – co pokazuje, że przekłada się on na sukces firmy. Jakie trendy można zauważyć jeśli chodzi o marketing B2B?

Transformacja digitalowa

Prawie ⅔ respondentów raportu „Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju” wskazuje transformację cyfrową jako najważniejszy trend w marketingu B2B. W poprzednich latach trend ten nie był tak silny. Firmy skupiały się głównie na zadaniach handlowca. 

„Nowe technologie są nieodzowną częścią nowoczesnego marketingu. Od czasu pandemii sprzedaż kanałami cyfrowymi z roku na rok ma coraz większe znaczenie” – mówi Anna Piskorz, Country Manager szkoły biznesu Laba. 

Świadome budowanie relacji klientem na podstawie badań

Według raportu firmy BUZZcenter 33% ankietowanych instytucji wykonuje badania marketingowe samodzielnie, natomiast 23% zatrudnia do tego agencje badawcze. Dane te pokazują, że ponad połowa polskich przedsiębiorstw B2B, tworząc strategie marketingowe, opiera się na informacjach o kliencie oraz jego potrzebach. Dzięki temu firma wie, w którym kierunku warto podążać, a strategie przynoszą lepsze rezultaty. 

Odejście od starych wskaźników 

Tradycyjne wskaźniki marketingowe nie dają pełnego obrazu sytuacji. Zamiast mierzyć ilość wygenerowanych leadów czy ilość okazji sprzedażowych, warto skupić się na analizie procesu sprzedażowego. Według raportu „Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju” proces zakupowy w firmach B2B jest badany w 48%, czyli prawie połowie przedsiębiorstw. Dzięki temu można projektować zaangażowanie kupujących na każdym etapie procesu zakupowego, co pozytywnie wpływa na sprzedaż.

Napisane przez Publicon_PR

Wsparcie Audi motorem napędowym juniorskiego golfa w Polsce

Audi wkracza do Formuły 1