w

Charytatywne klikanie facebookowców pomogło osobom niewidomym

Akcja „Postaw piwo” ruszyła na stronie Kompanii Piwowarskiej na Facebooku w połowie grudnia ubiegłego roku. Każdy pełnoletni użytkownik serwisu mógł przesłać swoim znajomym życzenia świąteczne wraz z wirtualnym piwem z oferty KP. Zabawa facebookowców była elementem akcji charytatywnej Kompanii Piwowarskiej, która za każde kliknięcie zadeklarowała przekazanie 1 grosza na wybrany cel charytatywny. W ciągu 21 dni akcji udało się uzbierać 5 121,78 zł.

"Początkowo planowaliśmy zorganizować kulig dla osób niewidomych. Idea ta przyszła od samych członków klubu, poszukiwali oni nowych doznań, chwili relaksu, kontaktu z naturą i oderwania się od codziennych kłopotów" – relacjonuje Katarzyna Wilczewska z Kompanii Piwowarskiej. "Termin kuligu przekładaliśmy 2 razy, niestety śnieg nas zawiódł, zabrakło go na czas. Ale my się nie poddajemy, jak nie kulig to połów ryb, naszym przyjaciołom z klubu przygody niestraszne. I tak właśnie powstał pomysł na połów dorszy."

Zebrana dzięki facebookowcom kwota została w całości przeznaczona na zorganizowanie majowej wyprawy na dorsze do Kołobrzegu. W wyprawie wzięło udział 10 członków poznańskiego Klubu „RAZEM” oraz 10 opiekunów. Program wycieczki obejmował zwiedzanie Kołobrzegu, spacer po porcie zakończony pamiątkową fotką na tle łodzi typu „Wiking” oraz  trening na sucho, czyli krótkie szkolenie wędkarskie. Gwoździem programu były oczywiście nocne połowy dorsza!

"Kuter – rewelacja: są koje dla zaspanych i walczących z chorobą morską, a w kambuzie Cook Andrzej serwuje kawę, herbatę i śniadanie. Rano o 3.00 pobudka, na dworze jeszcze ciemno, a 20 śmiałków ubranych w zielone nieprzemakalne kombinezony rusza na połów –  dorsze były bez szans…" relacjonuje jeden z uczestników wyprawy.

Polowanie na dorsza trwało 9 godzin i zakończyło się pełnym sukcesem – prawie wszystkim udało się złowić przynajmniej jedną rybę, rekordzista złapał aż 5 sztuk! Eugeniusz Taczkowski, przewodniczący klubu RAZEM i zarazem organizator połowu tak podsumowuje akcję: „Ponoć osoby widzące mają gorsze połowy niż my! Zabawy było co niemiara, pogoda dopisała i na szczęście nikt nie wylądował za burtą!”.

Kompania Piwowarska po raz kolejny wykorzystała Facebooka, aby zmobilizować osoby aktywne w sieci do pomagania innym. W listopadzie 2010r. facebookowcy również silnie wsparli inną inicjatywę Kompanii Piwowarskiej – „Warto być za”, oddając za pośrednictwem portalu ponad 1200 głosów na wybrane projekty wspierające społeczności lokalne. 

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną nastawioną na walkę z wykluczeniem społecznym na tle ubóstwa oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży  osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udzielają:

Katarzyna Wilczewska
Kierownik public affairs

[email protected]
tel. + 48 61 667 7765
tel. kom. + 48 601 887 966

Adriana Borucka

Specjalista ds. public relations

[email protected]

Tel.: +48 61 667 7473

Tel. kom.: +48 695 590 481

Nowa chłodziarko-zamrażarka marki Ardo

Lech Premium nakręcił Juwenalia 2011 w największych miastach Polski!