w

Cała prawda o piwie ujawniona! Kompania Piwowarska ogłasza wyniki konkursu dla Ambasadorów Piwa

Od początku bieżącego roku trwa skierowany do wszystkich pracowników KP program Ambasadorzy Piwa. Zorganizowano już ponad 20 warsztatów, które objęły wszystkich pracowników firmy, czyli ok. 3200 osób. Uczestnicy szkoleń otrzymali „ściągawki” – praktyczne książeczki zawierające kompendium wiedzy przekazanej podczas zajęć, które dodatkowo można uzupełniać o nowe treści – oraz komplety szkła do ulubionego piwa. Od lutego bieżącego roku funkcjonuje infolinia, za pośrednictwem której można zgłaszać obserwacje z rynku. W kwietniu uruchomiona została aplikacja pozwalająca sprawdzać wiedzę zespołu KP na temat piwa. Codziennie po włączeniu komputera pracownicy otrzymują pytanie ze znajomości historii, procesu produkcji i kultury piwa. Wszystkie te informacje zgromadzono na jednej platformie – specjalnej stronie w intranecie, pod postacią m.in. prezentacji, zdjęć i materiałów graficznych. W czerwcu pracownicy KP mieli okazję wykorzystać swoją wiedzę w praktyce, promując w nadmorskich miejscowościach nową kategorię produktu – LECH Shandy. W świecie Ambasadorów Piwa dużo się dzieje!

61 pomysłów, jak promować piwną kategorię

Najnowszą inicjatywą w ramach programu jest konkurs „Cała prawda o piwie”. Od początku sierpnia pracownicy KP mogli zgłaszać projekty, które ich zdaniem przyczynią się do promowania kultury piwnej na zewnątrz i wewnątrz firmy.

Zorganizowaliśmy konkurs, żeby razem znaleźć pomysły, jak podzielić się naszą wiedzą o piwie zdobytą dzięki programowi Ambasadorzy Piwa. Szczególnie zależy mi na tym, aby to były idee samych pracowników, które narodziły się wewnątrz organizacji, a nie to, co wymyśli i narzuci zarząd – mówi Rob Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Lider projektu Karolina Gierszewska dodaje: Zainspirował nas jeden z pracowników KP, który przedstawił swój błyskotliwy koncept związany z kulturą piwa. To nam uświadomiło, że w Kompanii Piwowarskiej pracują ludzie, którym chce się myśleć, działać i zmieniać rynek, bez względu na to, w jakim dziale i na jakim stanowisku pracują. Dodatkową korzyścią z konkursu była integracja pracowników, wymiana wiedzy i doświadczeń.

Projekty musiały spełniać dwa warunki: nawiązywać do produktów KP lub SABMiller i być aktualne, czyli odpowiadać na bieżące potrzeby i wyzwania. Zgłaszając projekt, należało szczegółowo opisać jego cel, przebieg i sposób ewaluacji, ponadto określić czas realizacji i koszty. Takich zgłoszeń napłynęło do konkursu 61 – w tym dwa zaledwie 1,5 godziny po jego oficjalnym ogłoszeniu! – przygotowanych w sumie przez 105 osób. Członków wszystkich zespołów projektowych nagrodzono kompletami szklanek do piwa Książęce oraz jubileuszową, litrową butelką piwa Pilsner Urquell.

„Cała prawa o piwie” ujawniona

Wśród nadesłanych zgłoszeń było wiele doskonałych pomysłów, jednak trzeba było wybrać najlepsze z najlepszych. 6-osobowe jury – w którego składzie znaleźli się m.in. Krzysztof Kaczmarek, dyrektor ds. rozwoju organizacji sprzedaży, oraz Radosław Pawlak, dyrektor ds. innowacji marketingowych – wyłoniło siedem finałowych projektów, których twórcy zostali zaproszeni do osobistej prezentacji przed zarządem. Do realizacji wybrano łącznie cztery inicjatywy, a autorzy dwóch najlepszych w nagrodę pojadą do Włoch, gdzie czeka ich zwiedzanie Rzymu i browaru Peroni należącego do SABMiller. Pozostali finaliści zostaną nagrodzeni krajowymi wycieczkami.

Monika Wojnowska-Kubacka, kierownik kanału sprzedaży w KP i członek zwycięskiego teamu, nie kryje radości: Niezwykle cieszę się z wygranej i już nie mogę się doczekać wyjazdu! Ale największą satysfakcję mam z tego, że nasz pomysł został tak wysoko oceniony i stanie się częścią strategii firmy.

Ten konkurs pokazał, że w Kompanii Piwowarskiej każdy ma szansę się wykazać i wpływać na losy firmy, nawet osoby, które pracują tutaj zaledwie kilka miesięcy – bo właśnie ich projekt będzie realizowany – podsumowuje Karolina Gierszewska.

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udzielają:

Wojciech Mrugalski

kierownik ds. komunikacji

Kompania Piwowarska S.A.

ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań

tel. + 48 61 66 77 667

tel. kom. + 48 601 91 11 44

fax + 48 61 66 77 850

[email protected]

www.kp.pl

Klaudyna Polanowska-Skrzypek

specjalista ds. public relations

Kompania Piwowarska S.A.

ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań

tel. + 48 61 667 7473

tel. kom. + 48 695 592 926

fax + 48 61 667 7850

[email protected]

www.kp.pl

Świąteczne Jasełka

Projekt Media 3.0 czas podsumować